Nie wiem, czy pamiętacie, ale w 2013 r. Škoda zorganizowała huczne przyjęcie w Mladej Boleslavi z okazji 17. urodzin modelu Octavia. To była jednak tylko przykrywka, bo tak naprawdę chodziło o pochwalenie się światu, że z linii montażowej zjechała właśnie octavia z numerem 4 000 000. Dlaczego o tym piszę? Dla oddania skali masowej produkcji.
Bentley po 18 latach znoszenia humorów rozkapryszonych klientów – żądających marmurowego wykończenia wnętrza czy kosmicznego pyłu w mieszance unikatowego lakieru – świętuje dopiero wyprodukowanie 80 tys. sztuk Continentala GT. Różnica w wolumenie jest ogromna, ale jedno brytyjskie coupé kosztuje tyle co 10-12 czeskich kompaktów, a każdy egzemplarz jest składany ręcznie w manufakturze w Crewe. I choć te marki należą do tego samego koncernu, to więcej podobieństw między nimi nie znajdziesz.
Oto historyczny Bentley Continental GT zjeżdżający z taśmy montażowej fabryki w Crewe
Przełomowy model
Brytyjczycy świętują, bo debiutujący w 2003 r. Continental rozpoczął erę „nowoczesnych Bentleyów” niepowiązanych z Rolls-Royce’ami. Ale nie tylko, uważa się bowiem, że to właśnie Bentley Continental GT stworzył segment luksusowych samochodów typu gran turismo.
Jak bardzo luksusowych? Cóż, według przedstawicieli marki klienci mogą wybrać jeden z dwóch silników (550-konne V8 lub 635-konne W12) i spersonalizować swojego Continentala aż na 17 mld różnych sposobów! Historyczny egzemplarz to samochód z kierownicą po prawej stronie pokryty wyrazistym lakierem Orange Flame. Kontrastują z nim wchodzące w skład pakietu Blackline Styling elementy pomalowane na czarno.
Bentley ma więcej powodów do świętowania w tym roku, bo pomimo pandemii zanotował w 2020 r. 2-procentowy wzrost sprzedaży względem roku poprzedniego. Klienci zamówili dokładnie 11 206 egzemplarzy i był to najlepszy wynik marki w jej 101-letniej historii. Najczęściej wybieranym modelem był właśnie Continental GT, który stanowił 39% całkowitej sprzedaży. W Polsce samochody z uskrzydlonym B znalazły w zeszłym roku 60 nabywców.
Krzysztof Grabek
Wszystkie pokolenia Continentala na jednym zdjęciu i do tego przodek-protoplasta
Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie