Pickup Design ma już doświadczenie z kilkoma seryjnymi pickupami, takimi jak Mitsubishi L200, Toyota Hilux, Fiat Fullback, Nissan Navara i Volkswagen Amarok. Dla Klasy X stworzył aż sześć różnych pakietów „EXY”, z których najdroższy (60 tys. euro) jest wzbogacony elementami Maybacha i marynistycznymi detalami.
Ale najnowsza wizja Pickup Design nie przypomina żadnego projektu, który zrealizował wcześniej. Monster X Concept to Klasa X z trzema osiami i sześcioma kołami. Nadwozie mocno różni się od tego fabrycznego - zostało wykonane w całości z włókna węglowego, posiada szerokie nadkola, kilka spojlerów, sportowe belki, bardziej agresywne przednie i tylne zderzaki oraz osłonę maski. Całość została pokryta ochronną farbą strukturalną.
Podczas gdy większość pickupów 6x6, takich jak Klasa G lub Silverado, ma wysoki prześwit umożliwiający jazdę w terenie, Monster X został… obniżony. Carlex stworzył bowiem ten projekt jako tzw. safety car z przeznaczeniem na tor wyścigowy.
Z wyglądu daleko mu do tradycyjnego samochodu bezpieczeństwa:, na przyklad wyposażony został w wyciągarki przednie i tylne służące do holowania rozbitych aut. Posiada również wymagane na torze hamulce węglowo-ceramiczne i dodatkowe oświetlenie zewnętrzne.
Producent nie wspomina nic o ulepszeniach w bazowym, 3-litrowym silniku V6 o mocy 255 KM.
Brunon Nowakowski
źródo: materiały prasowe
Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie