Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Zawsze na poziomie

Jak się zachować w restauracji, na przyjęciu, w biurze, czyli męski savoir vivre na co dzień i od święta. Kultura, uprzejmość i klasa, czyli mężczyzna na poziomie.
Etykieta w restauracji Etykieta w restauracji Etykieta w restauracji

Większość reguł zachowania przy stole i przy posiłku jest taka sama zarówno w warunkach domowych (np. podczas rodzinnych spotkań) jak i w restauracji. Restauracja jednak jest miejscem publicznym i są pewne dodatkowe zasady, których warto przestrzegać, chcąc uchodzić za kulturalnego.

Jak używać sztućców podczas uroczystego posiłku? Jak używać sztućców podczas uroczystego posiłku? Jak używać sztućców podczas uroczystego posiłku?

Wielu z nas na co dzień używa podstawowych sztućców, rzadko też jadamy na co dzień wielodaniowe posiłki – mało jest więc okazji, by nauczyć się zasad zachowania obowiązujących podczas bardzo formalnych uroczystości. Ale od tego jest portal Facetpo40.pl by podpowiedzieć, jak radzić sobie ze srebrami.

Jak być dobrym gościem? Jak być dobrym gościem? Jak być dobrym gościem?

Nieważne, czy wybierasz się na kolację do przyjaciół, czy zamierzasz spędzić kilka nocy u rodziny, wiedza o tym, jak powinieneś zachowywać się jako gość, jest naprawdę niezbędna. Pamiętaj, że gospodarze szczodrze udzielili ci swojego czasu i zasobów, zapraszając cię, przygotowując dom na twoją wizytę i zapewniając ci rozrywkę. Odwdzięcz im się, wykazując się dobrymi manierami.

Etykieta dla współczesnych gentlemanów Etykieta dla współczesnych gentlemanów Etykieta dla współczesnych gentlemanów

Savoir-vivre, tak jak i cała nasza kultura, ewoluuje. To, co było normą w zachowaniu naszych dziadków, dziś może się wydawać staroświeckie, niedopasowane, a nawet szowinistyczne. Jak zatem być rycerskim w XXI wieku? Oto 10 przykazań współczesnego mężczyzny.

Etykieta w relacjach między szefem i podwładnym Etykieta w relacjach między szefem i podwładnym Etykieta w relacjach między szefem i podwładnym

Jakość relacji z przełożonym ma bezpośredni wpływ na ocenę pracy i rozwój kariery podwładnego. Dobre maniery i wyczucie odgrywają tu bardzo ważną rolę.

Etykieta e-mailowa Etykieta e-mailowa Etykieta e-mailowa

Możliwości szybkiego porozumiewania się dzięki poczcie elektronicznej sprawiły, że dla wielu to ulubiona metoda komunikacji. Niezależnie od tego, czy wysyłasz wiadomości prywatne, czy biznesowe, przestrzeganie określonych zasad jest niezbędne, by zapobiec nieporozumieniom lub negatywnym emocjom.

10 rodzajów jedzenia, których lepiej nie przynosić do pracy 10 rodzajów jedzenia, których lepiej nie przynosić do pracy 10 rodzajów jedzenia, których lepiej nie przynosić do pracy

Są potrawy, które mogą skutecznie zepsuć powietrze i dzień pracownikom biura. I nawet nie musisz ich spożywać przy biurku – o tym również piszemy – już sam fakt rozpakowania tego w przestrzeni publicznej grozi wybuchem paniki. Sprawdź, czego nie przynosić do biura.

Pan Maciej czyli Pan Popi Pan Maciej czyli Pan Popi Pan Maciej czyli Pan Popi

O sztuce projektowania mebli z charakterem, urządzaniu własnej przestrzeni zawodowej i wyższości oryginalnych projektów meblarskich nad tanimi taśmowymi kopiami rozmawialiśmy z Maciejem Kukurbą, założycielem i głównym projektantem marki Pan Popi.

Jak zachować się na weselu? Obowiązki ojca, świadka i gościa Jak zachować się na weselu? Obowiązki ojca, świadka i gościa

Wybierasz się na wesele do znajomych lub ślubować w najbliższym czasie będzie twoja córka albo syn? A może istnieje szansa, że zostaniesz poproszony na świadka przez kumpla lub kogoś z rodziny? Jeśli znajdziesz się w którejś z tych sytuacji, musisz wiedzieć, że z określonymi rolami podczas ceremonii wiążą się pewne obowiązki.

Zdania, których nigdy nie powinieneś wypowiadać Zdania, których nigdy nie powinieneś wypowiadać

Wszystkim nam nie raz zdarzyło się powiedzieć coś, co ktoś zinterpretował zupełnie inaczej, niż chcieliśmy. Takie pozornie zwyczajne uwagi prowadzą często do poważnych nieporozumień i konfliktów, a w najlepszym razie do nieprzyjemnego uczucia, że udało ci się po raz kolejny popełnić gafę.

1 2 3 4
Strona 1 z 4
następna
Strona 1 z 4
następna