Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies
Akceptuję

Nissan Qashqai Tekna+ 1.3 DIG-T MHEV 158 KM Xtronic 2WD: zupełnie coś nowego

Samochody
|
04.02.2022

Gdy pierwszy Qashqai debiutował na rynku w 2007 roku, stworzył on zupełnie nowy segment samochodów osobowych – crossovery. Dziś ciężko jest sobie wyobrazić ofertę dowolnego producenta bez samochodu tego typu. Jaka jest zupełnie nowa generacja bestsellera Nissana?

Tagi: samochód dla faceta , test samochodu , test Nissana

Nissan Qashqai Tekna+ test, recenzja, opinie
Nissan Qashqai Tekna+ test

Rynek samochodów osobowych zmienił się nie do poznania w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Z oferty już niemalże całkowicie zniknęły tradycyjne sedany, o minivanach już nikt nie pamięta, auta elektryczne już nie są postrzegane jako wymysł filmów science-fiction, a crossovery i SUV-y to główny motor napędowy sprzedaży praktycznie wszystkich producentów.

Nissan Qashqai Tekna+ 1.3 DIG-T MHEV 158 KM Xtronic 2WD
Nissan Qashqai - trzecia generacja popularnego crossovera

Wiele z tego zawdzięczamy Nissanowi, gdyż to właśnie on wprowadził na rynek pierwszego w historii crossovera – pierwszą generację modelu Qashqai. Została ona bardzo ciepło przyjęta przez klientów i osiągnęła sprzedaż liczoną w milionach sztuk. Podobnie było również w przypadku drugiej odsłony, która ponownie została pokochana przez nabywców. Czy tak samo będzie z oferowaną aktualnie trzecią generacją?

Zupełnie nowy wygląd

O wyglądzie poprzednich generacji Nissana Qashqai można powiedzieć wiele, przede wszystkim jednak nie można im zarzucić, że w dniu premiery wyglądały mało nowocześnie. Podobnie jest z trzecią generacją, która nie tylko wygląda bardzo modernistycznie, to również niemalże niczym nie przypomina swoich poprzedników.

Nissan Qashqai Tekna+ 1.3 DIG-T MHEV 158 KM Xtronic 2WD przód
Nissan Qashqai w nowej, zupełnie odmienionej wersji prezentuje się bardzo nowocześnie

Bryła nadwozia jest masywna i utrzymana w nowoczesnym stylu. Próżno tu szukać okrągłych kształtów czy innych zabiegów, które powodują, że nadwozie wydaje się być “napompowane”. Wszechobecne przetłoczenia nadają dynamiki i optycznie powiększają samochód, dzięki czemu Qashqai wygląda, jakby był znacznie większy niż jest naprawdę, choć i tak mały nie jest. Jego długość to 4425 mm (+31 mm), szerokość to 1835 mm (+29 mm), wysokość 1625 mm (+30 mm), a rozstaw osi został zwiększony o 19 mm (2665 mm).

Nissan Qashqai Tekna+ 1.3 DIG-T MHEV 158 KM Xtronic 2WD tył
Liczne przetłoczenia sprawiają, że Nissan Qashqai wygląda dynamicznie

Nie zabrakło również rozwiązań poprawiających aerodynamikę, jak prawdziwe przeloty powietrza w przednim zderzaku, bardziej opływowe lusterka, czy boczne nakładki na tylną szybę. Ważną nowością w Nissanie Qashqai trzeciej generacji są reflektory z oświetleniem matrycowym. Występują one w standardzie począwszy od wersji Tekna i mogą aktywnie oświetlać drogę w zależności od sytuacji, co wpływa na poprawę widoczności, a także poprawę bezpieczeństwa podczas jazdy. Wyróżnikiem jest również większa możliwość personalizacji. Zadebiutowały nowe lakiery nadwozia, dwutonowe wykończenie, a także możliwość wyboru wersji z aluminiowymi felgami o rozmiarze 20 cali.

Gruntownie przeprojektowane wnętrze

Trzecia generacja Nissana Qashqai ma zupełnie nowe wnętrze, które niczym nie przypomina tych z poprzednich odsłon. Jest ono zaprojektowane całkowicie od nowa, dzięki czemu jest nowocześniejsze i bardziej przyjazne użytkownikom. Centralnie umieszczony został wolnostojący tablet z najnowszą wersją systemu inforozrywki. Nareszcie z multimediów korzysta się nieco wygodniej. Dużym plusem jest sterowanie podstawowymi systemami, jak klimatyzacja czy nagłośnienie, za pomocą fizycznych przycisków i pokręteł, co jest dużo wygodniejsze i bezpieczniejsze od obsługi tych funkcji za pomocą ekranu.

Na plus jest także opcjonalny zestaw audio Bose – muzyka w Qashqaiu brzmi rewelacyjnie.

Nissan Qashqai Tekna+ 1.3 DIG-T MHEV 158 KM Xtronic 2WD wnętrze od kierowcy
Wnętrze nowgo Nissana Qashqaia jest komfortowe i naprawdę obszerne

Znacznej poprawie uległo również wykonanie. Materiały są teraz lepszej jakości i niemalże wszędzie znajdziemy miękkie wykończenie – włącznie z boczkami drzwi. Decydując się na odmianę Tekna+ nie będziemy narzekać na komfort podróżowania. Na długiej liście wyposażenia seryjnego znajdziemy m.in. skórzaną tapicerkę, podgrzewaną kierownicę, ładowarkę indukcyjną, czy elektrycznie regulowane fotele przednie z funkcją masażu.

Więcej miejsca w środku i w bagażniku

A skoro mowa o komforcie podróżowania, to przejdźmy do ilości miejsca. Z przodu bez najmniejszego problemu zmieszczą się osoby o wzroście przekraczającym 190 cm i nie będą miały problemu zarówno z miejscem nad głową, jak i w nogach. W drugim rzędzie jest podobnie – do dyspozycji są trzy miejsca i zasiadając na dowolnym z nich nie powinniśmy narzekać na brak wygody. Na pochwałę zasługują również tylne drzwi, gdyż otwierają się one niemalże pod kątem 90°, co jest olbrzymim ułatwieniem podczas montażu i demontażu fotelika dziecięcego.

Nissan Qashqai Tekna+ 1.3 DIG-T MHEV 158 KM Xtronic 2WD wnętrze od pasażera
Ładne, miękkie wykończenia podkreślają komfortowy charakter crossovera Nissan Qashqai  

Nissan Qashqai Tekna+ 1.3 DIG-T MHEV 158 KM Xtronic 2WD siedzenia z tyłu
Z tyłu w nowym Nissanie Qashqaiu jest sporo miejsca

Ważnym aspektem SUV-a czy crossovera jest jego bagażnik. Musi być on jak najbardziej praktyczny i pojemny. W Nissanie Qashqai trzeciej generacji możemy mieć klapę otwieraną elektrycznie, a sama pojemność wzrosła, w zależności od wersji wyposażenia, o 26 – 94 litry i wynosi od 436 l do 504 l. By usprawnić pakowanie naszych bagaży, dostępną mamy podwójną podłogę, haczyki, gniazdo 12V, a po obu stronach oświetlenie.

Nissan Qashqai Tekna+ 1.3 DIG-T MHEV 158 KM Xtronic 2WD bagażnik
Bagażnik Nissana Qashqaia trzeciej generacji został powiększony

Wyłącznie hybrydowe układy napędowe

Zaskoczeniem dla wielu może być decyzja Nissana o pozbyciu się z oferty silników diesla na rzecz zelektryzowanej gamy jednostek napędowych. Do wyboru mamy wyłącznie jeden układ z miękką hybrydą w dwóch mocach – 140 KM i 158 KM. Podczas codziennej jazdy okazuje się jednak, że ten krok miał sens, gdyż auto może odzyskiwać energię podczas hamowania, magazynować ją w litowo-jonowym akumulatorze i następnie zapewnić bardziej płynne ruszanie, a jednocześnie oszczędzać paliwo.

W teorii Nissan Qashqai w naszej testowej konfiguracji powinien zużywać w cyklu mieszanym od 6,3 do 6,5 l/100 km i tak samo było podczas realnego testu. Jeżdżąc po mieście zużycie wzrosło do ok. 7 l/100 km, a w trasie spokojnie możemy zejść do poziomu 5,5 - 6 l/100 km. Są to wartości całkowicie akceptowalne dla tak dużego crossovera.

Nissan Qashqai trzeciej generacji – ceny

Decydując się na zakup nowej generacji Nissana Qashqai należy przygotować przynajmniej 104 800 zł. Za tę cenę otrzymamy podstawową wersję wyposażenia Visia z silnikiem 140-konnym i manualną skrzynią biegów, a na pokładzie będziemy już mieć m.in. światła bi-LED i klimatyzację.

Nissan Qashqai Tekna+ 1.3 DIG-T MHEV 158 KM Xtronic 2WD prawy bok
Nissan Qashqai trzeciej generacji w standardzie Tekna+

Chcąc zdecydować się na mocniejszy, 158-konny silnik z testowego egzemplarza musimy zapłacić 127 200 zł, jednak otrzymujemy od razu lepsze wyposażenie (Acenta). Dopłata do automatycznej skrzyni biegów to, w zależności od wersji, od 10 000 do 11 400 złotych. Wariant Tekna+ to wydatek już rzędu 160 900 zł, jednak zrekompensowany bardzo bogatym wyposażeniem i świetnym wykonaniem.

Nissan Qashqai Tekna+ 1.3 DIG-T MHEV 158 KM Xtronic 2WD – dane techniczne

  • Wymiary [dł. / szer. / wys.]: 4425 / 1835 / 1625 [mm]
  • Rozstaw osi: 2665 mm
  • Silnik: t. benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Moc: 158 KM przy 5500 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 270 Nm w zakresie 1800-4000 obr./min
  • Skrzynia biegów: automatyczna, bezstopniowa
  • Napęd: przedni
  • V-max: 198 km/h
  • 0-100 km/h: 9,2 s
  • Śr. zużycie paliwa (katalogowe): 6,3-6,5 l/100 km
  • Poj. bagażnika: 436 l
  • Poj. zbiornika paliwa: 55 l
  • Masa własna: 1465-1564 kg
  • Ładowność: 569 kg
  • Cena podstawowej wersji (Visia 1.3 DIG-T MHEV 140 KM): 104 800 zł
  • Cena testowanego egzemplarza (Tekna+ 1.3 DIG-T MHEV 158 KM Xtronic): 172 600 zł

Michał Śniadek

 

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie