Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Sposoby na zmniejszenie brzucha

Zrzuć wagę

Wszyscy chcemy wyglądać jak najlepiej. Ale jeśli przeraża cię idea miesięcy wyrzeczeń i drakońskiej diety – możemy ci pomóc. Nie musisz wcale rezygnować z węglowodanów, by stracić na wadze. Oto 40 pomysłów, dzięki którym pozbędziesz się kilogramów i osiągniesz wreszcie swoje wymarzone wymiary.

Tagi: dieta dla mężczyzn , jak schudnąć , dieta odchudzająca , dieta po czterdziestce , dieta dla mężczyzny po 40.

Dieta na płaski brzuch
Sposoby na płaski brzuch

1. Zjedz porządne śniadanie

Jeśli chcesz stracić na wadze, znaczenie ma nie tylko to, co jesz – liczy się także to kiedy jesz – i jak to robisz. Badanie wykazało, że osoby, które jadły duże, wysokokaloryczne śniadanie, po którym następowały mniejszy lunch i skromny obiad, chudły szybciej niż te, które spożywały sześć niewielkich posiłków w ciągu dnia.

Kromka chleba na śniadanie wywołuje mniejszą odpowiedź glikemiczną i tuczy mniej, niż taka sama kromka zjedzona wieczorem. Tak naprawdę, podczas gdy grupa jedząca duże śniadania traciła na wadze średnio 5 kilo po 3 miesiącach, grupa spożywająca niewielkie posiłki nawet przybierała na wadze średnio około 1,5 kilograma.

2. Jedz na niebieskim talerzu

Jeśli naprawdę chcesz jeść mniej, powinieneś zainwestować w niebieską zastawę. Badania wykazały, że osoby, które jadły w niebieskim pomieszczeniu, spożywały nawet o 33% mniej jedzenia. Dzieje się tak dlatego, że chłodna barwa sprawia, że posiłek wydaje się mniej apetyczny. Autorzy badania sugerują także unikanie ciepłych kolorów, takich jak żółty, ponieważ dają one odwrotny efekt.

3. Ćwicz przed południem

Tak, ostatnią rzeczą, której potrzebujesz, jest kolejna pozycja na liście porannych obowiązków, ale to naprawdę niewielka cena za szybką utratę wagi. 45 minut treningu o średniej lub wysokiej intensywności może pomóc zmniejszyć głód, ograniczając w ten sposób zachcianki w ciągu dnia (a mniej zachcianek to mniej kalorii).

4. Prowadź dziennik żywienia

Zapisywanie tego, co jesz, zajmuje w ciągu dnia tylko kilka minut, ale samo to działanie może dać ci dodatkową motywację. Kiedy naukowcy poprosili 1700 uczestników badania o prowadzenie dziennika żywienia jako dodatku do zdrowej diety i codziennych półgodzinnych ćwiczeń, odkryli, że pomogło to badanym nawet podwoić utratę wagi.

5. Delektuj się jedzeniem

Jeśli nie jesz przez dłuższy czas, bardzo łatwo jest rzucić się na jakiś smakołyk i pochłonąć go na raz. Jednak z najnowszych badań wynika, że warto się zastanowić, zanim znów zaczniemy wrzucać w siebie jedzenie w pośpiechu. U osób, które jedzą wolniej, ryzyko wystąpienia otyłości jest o 42% niższe niż wśród tych, które określają siebie jako jedzące szybko.

6. Przyjmuj probiotyki

Być może nie istnieje (jeszcze) tajemnicza pigułka na odchudzanie, ale istnieją probiotyki, które możesz brać regularnie, by stracić kilka kilo. Naukowcy odkryli, że osoby, które przyjmowały dwa tego typu preparaty dziennie traciły na wadze prawie o 2 kilogramy więcej niż te przyjmujące placebo. Badacze przypuszczają, że pomagają one przywrócić prawidłową florę bakteryjną jelit.

7. Pij herbatę oolong

Oolong to bogata, kwiatowa herbata, równie zdrowa, jak smaczna. Jeden kojący łyk to fala katechin, które zwiększają zdolność organizmu do spalania tłuszczu. Badanie wykazało, że osoby, które piły oolong regularnie, traciły na wadze nawet 3 kilogramy w ciągu sześciu tygodni. Jeśli wystarczy pić herbatę, by tracić na wadze – wchodzimy w to.

8. Żuj gumę

Żucie gumy nie tylko odświeża oddech i przywraca biały uśmiech. Osoby, które żują gumę po lunchu, rzadziej doświadczają ataków głodu i spożywają o 36 mniej kalorii w ciągu reszty dnia. 36 kalorii to być może niewiele, ale nawet tak skromna liczba może przełożyć się na ponad 1,5 kilograma mniej w ciągu roku.

9. Podjadaj suszone śliwki

Nie wszyscy zgadzają się co do tego, czy suszone owoce rzeczywiście sprzyjają odchudzaniu, ale badania wykazały, że suszone śliwki mogą zmniejszyć ataki głodu i pomóc w kontrolowaniu apetytu. Badanie wykazało, że osoby, które codziennie jadły te owoce, w ciągu 12 tygodni pozbywały się 0,8 cm w talii więcej niż odchudzający się spożywający inne zdrowe przekąski.

10. Zrezygnuj z mięcha

Mięsożercom się to nie spodoba: badania wykazały, że osoby na diecie wegetariańskiej bogatej w warzywa, zboża, rośliny strączkowe, owoce i orzechy traciły na wadze 2 razy więcej niż te, które trzymały tradycyjną dietę przeciwcukrzycową. A to nie wszystko – wegetarianie skuteczniej zamieniali tłuszcz w mięśnie i mieli lepszy metabolizm. Udowodniono, że dieta wegetariańska to jeden z bardziej skutecznych sposobów na utratę wagi.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty