Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Hantle wracają do łask

Sylwetka

Sylwetka Hantle wracają do łask

Niedoceniane hantle: leżą gdzieś w kącie w siłowni, ignorowane przez większość klientów, tuż obok dużo chętniej używanych maszyn do podnoszenia ciężarów czy potężnych sztang. Jednak coraz więcej osób uważa, że hantle są lepsze od tych wszystkich wyszukanych sprzętów.

Tagi: siłownia , trening , hantle , masa , motor , akcesoria

Sylwetka Hantle wracają do łask

Mamy coraz mniej czasu, a ponieważ staramy się unikać większych wydatków, chętnie wracamy do starych, sprawdzonych sposobów na utrzymanie formy. Hantle mają wiele zalet: są tanie, niewielkie i łatwe w użyciu, a ich skuteczność bywa większa niż w przypadku profesjonalnych urządzeń do podnoszenia ciężarów.

Korzyści dla układu krążeniowego

Hantle to jedyny rodzaj przyrządów do podnoszenia ciężarów, które mogą być wykorzystywane w treningu kardio. Tak, dobrze przeczytałeś. Jeśli weźmiesz do rąk lekkie hantle i będziesz szybko wykonywał powtórki, bez trudu przyspieszysz tętno podczas podnoszenia ciężarków. A gdy już twoje tętno wzrośnie, powtarzaj kolejne serie ćwiczeń, nie pozwalając sobie na zbyt długi odpoczynek między nimi. Dzięki temu twoje tętno pozostanie wysokie, a ty skutecznie połączysz podnoszenie ciężarów z treningiem kardio.

Czy trzeba jeszcze dodawać, że w ten sposób zaoszczędzisz czas? Musisz jedynie pamiętać o tym, żeby od czasu do czasu mierzyć swoje tętno podczas treningu (możesz również założyć na rękę odpowiedni czujnik). Powinno ono pozostawać na stałym poziomie. W przeciwieństwie do aerobiku czy biegania, podczas podnoszenia ciężarów wcale nie jest łatwo stwierdzić „na oko”, czy twoje serce bije we właściwym tempie.

Czy spalisz tyle samo kalorii, co podczas tradycyjnego joggingu? Oczywiście, że tak. Bez trudu możesz spalić 500 lub więcej kalorii podczas solidnego treningu z hantlami. A dodatkowo jeszcze wzmocnisz masę mięśniową.

Budowanie masy

Duzi chłopcy używają tylko dużych sprzętów, prawda? Gdybyś zobaczył hantle, które ważą 35 kg, przekonałbyś się, że to nie jest sprzęt dla wymoczków.

Używanie dużych maszyn czy brzęczących kół nie gwarantuje, że twój trening będzie bardziej intensywny. Oczywiście, wiele zależy od ciężaru. Ale duże znaczenie ma również sama forma treningu. Gdy jest odpowiednia, budujesz masę mięśniową, a ćwiczenia przynoszą pożądany efekt.

Ćwicząc z hantlami, zmuszasz się do doskonalenia swojego treningu. W każdej ręce trzymasz jeden ciężarek, dlatego twoje ramiona pracują oddzielnie, a ty uważniej wykonujesz powtórzenia.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (4) / skomentuj / zobacz wszystkie

KK
06 listopada 2015 o 11:18
Odpowiedz

dobry jesteś trol ;)

~KK

06.11.2015 11:18
miko
25 stycznia 2015 o 18:25
Odpowiedz

wiem ,ze stary koment. mam nadzieje,ze ten ciezar nie bedzie w jednym kawalku bo to bylaby glupota. najlepiej krazki po 2,5 kg.

~miko

25.01.2015 18:25
satanclaus67
05 maja 2014 o 10:47
Odpowiedz

Skład stopu z którego wykonane są hantle ma znaczenie kluczowe. Więcej żelaza to lepiej dotleniony mięsień. Więcej węgla to z kolei zwiększona ciepłota, czyli krótsza rozgrzewka i możliwość szybszego osiągnięcia spodziewanych efektów.

~satanclaus67

05.05.2014 10:47
Krzysiek
17 października 2013 o 10:31
Odpowiedz

Witam,
Planuje zakupić sobie hantle 2x20kg czy wystarczy mi na początek? Nigdy wcześniej nie ćwiczyłem. Zastanawiam się tez czy nie dołożyć kasy i nie kupić takich samych żeliwnych, jest sens?

~Krzysiek

17.10.2013 10:31
1

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty