Wystarczy spojrzeć na liczby - 6,7 l pojemności skokowej, 400 KM i 1356 Nm. To parametry pracującego pod maską tego wielkiego pick-upa silnika wysokoprężnego produkowanego przez firmę Cummins.
W wersji podstawowej, RAM HD będzie napędzać benzynowe V8 6,4 l HEMI generujące 410 KM. Dostępny będzie też słabszy, 370-konny wariant turbodiesla. Za przeniesienie tej mocy na koła odpowiadać będą 6-stopniowe automatyczne skrzynie biegów produkcji firm Aisin i ZF.
Nowy RAM Heavy Duty będzie dostępny w wersjach 2500 i 3500. Ostatnia z nich ma na tylnej osi zamontowane bliźniaki. RAM zapewnia, że zawieszenie tego pick-upa zostało tak skonstruowane, by zapewnić lepsze tłumienie nierówności i przyczepność do drogi także niezaładowanego auta. Obie wersje są wyposażone w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi, które można obniżyć, by łatwiej podpiąć do samochodu przyczepę. A możliwości transportowe robią wrażenie - duży jacht czy dwuosiowa przyczepa do transportu koni nie stanowią zadnego problemu — w topowej wersji RAM HD ma 16 ton (!) uciągu i 3,5 tony ładowności.
Nowy RAM HD ma na pokładzie wiele systemów poprawiających komfort jazdy i jej bezpieczeństwo. Znajdziemy tu m.in znany z innych produktów koncernu FCA system inforozrywki Uconnect z 12-calowym ekranem, obsługujący Apple CarPlay i Android Auto, jest system kamer 360 stopni, adaptacyjne reflektory wykonane w technologii LED, układ zapobiegający kolizjom oraz asystent jazdy z przyczepą. Auto można skonfigurować też ze skórzaną tapicerką w wielu kolorach, z rozbudowanym systemem audio.
Wielki pickup o wielkich możliwościach - chciałoby się powiedzieć. RAM HD łączy w sobie użyteczność, najnowocześniejsze technologie oraz jest kontynuatorem dziedzictwa amerykańskiej motoryzacji. Jak może się nie podobać prawdziwemu fanowi motoryzacji?
Nowy RAM HD pojawi się w salonach sprzedaży wiosną.
Jakub Mielniczak
Wejdź na FORUM! ❯
Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie