Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Adrenalina w koncentracie, czyli wybory auta roku

Samochody

Samochody Adrenalina w koncentracie, czyli wybory auta roku

W kalifornijskiej Krainie Winnic stanęły obok siebie pojazdy, które nawet doświadczonych kierowców wyścigowych przyprawiłyby o przyspieszone bicie serca. Jeden z tych "potworów" został wybrany samochodem roku.
A zdecydowali o tym po jazdach testowych wybrani czytelnicy magazynu "Robb Report".

Tagi: auto , samochód , auta marzeń , akt , cel , forma , biznes

Samochody Adrenalina w koncentracie, czyli wybory auta roku

Przez większą część swej 35-letniej historii magazyn "Robb Report" zaspokajał żądze ludzi spragnionych unikalnych wrażeń motoryzacyjnych i wybierał najlepsze auto świata. Do 2003 roku prestiżowy tytuł zależał od decyzji dziennikarzy. Potem zasady się zmieniły: to czytelnicy są głównymi testerami konkurujących modeli.

Powszechnie wiadomo, że dziennikarzom płaci się za opinie, które wyrażają. Zawodowe nawyki sprawiają, że są oni często krótkowzroczni, w odróżnieniu do prawdziwych zapaleńców emocjonalnie podchodzących do motoryzacyjnej pasji. Czytelnicy ocenią każdy samochód z namiętnością charakterystyczną dla mężczyzny opisującego zalety kobiety, o względy której zabiegają. Uwzględniając seksowną linię nadwozia i uwodzicielski pomruk silnika, czytelnicy dostrzegają w samochodzie także jego istotę, sens, przesłanie. W końcu każdy z nich wybierał pojazd, który mógłby znaleźć się w ich własnym garażu.

Tegoroczni paneliści to więcej niż wielbiciele aut - to ludzie, którzy patrzą poza fizyczność samochodu i poszukują jego ducha, oceniając nie tylko moc silników i ich osiągi, ale i finezję wykonania, komfort, dbałość o szczegóły i integralność całego projektu. Zadanie było niełatwe, choćby ze względu na różne przeznaczenie ocenianych samochodów - znalazły się wśród nich sedany, coupe i samochody o czysto sportowym charakterze. Wart odnotowania jest też fakt, iż testowano nierzadko po kilka modeli tej samej marki. Kandydatów do tytułu samochodu roku wybierano spośród finałowej grupy w składzie: Aston Martin V12 Vantage, Audi A8L, Audi R8 VI0 Spyder, BMW Alpina B7, Ferrari 458 Italia, Jaguar XJ Supersport, Maserati GranTurismo Convertible, Mercedes Benz CL63 AMG, Porsche 911 Turbo S.

Tradycyjnie testowanie odbyło się na terenie kalifornijskiej winiarni Napa Valley Reserve w pobliżu miasta St. Helena. Pod koniec każdej z sesji kierowcy podsumowywali swoje noty, wzmacniali się kieliszkiem Krug Champagne i wymieniali się spostrzeżeniami. Ich opinie były niezwykłe jak wino, którym się raczyli. Tak powstał zapis z wyboru samochodu Roku 2011 magazynu "Robb Report".

 

FERRARI 458 ITALIA

Zwycięzca! 

Od pojawienia się modelu F355 w 1994 roku produkowane przez Ferrari silniki V-8 ucywilizowały się do tego stopnia, że ich moc jest w stanie opanować obecnie każdy kierowca. Kiedy F430 zaczął powoli siwieć, nikt nie mógł wyobrazić sobie jego następcy inaczej jak tylko kontynuacji tego samochodu. Ale F458 Italia jest szokującym dowodem na to, ile można poprawić w czymś, co samo z siebie już jest ideałem. Samochód jest szybszy, ma sprawniejszą i łagodniejszą skrzynię biegów i znacznie lżej się prowadzi, co sprawia, że silnik ma moc bez turbodoładowania. A przy 9 tys. obrotów na minutę mruczy tak pięknie, że zmiana biegów na maksymalnych obrotach zaczyna uzależniać. Wnętrze auta jest piękniejsze, niż w jakimkolwiek innym Ferrari, z wyjątkowo przemyślaną ergonomią rozwiązań i wyrafinowanym wykończeniem.

Dla sędziów, dziennikarzy i każdego widza Ferrari Fly Yellow 458 Italia stał się miłością od pierwszego wejrzenia i to jeszcze przed usłyszeniem dźwięku wydobywającego się z potrójnego wydechu auta, zanim go dotknęli, poczuli wykończone skórą wnętrza i przejechali się tym auto-arcydziełem. Dwie trzecie panelistów wybrało model Italia samochodem roku. Według jednego z nich 15 minut jazdy wystarczyło, by poczuć się jak w Toskanii, inny zdecydowanie orzekł, że Italia jest najlepszym samochodem sportowym na świecie. Wszyscy zwrócili uwagę na perfekcję wykonania i wysublimowaną inżynierię, spokój i bezpieczeństwo, które odczuwali szybciej niż w którymkolwiek innym samochodzie oraz na agresywną, sportową i seksowną, a zarazem prawdziwie włoską naturę Italii.

Ten sukces to powrót na tron. Przed trzema laty Ferrari 599 GTB Fiorano zajął drugie miejsce w zestawieniu - ze spalonym sprzęgłem i ciężko rannym ego całej marki. Porażka z nowicjuszem - Audi R8 - musiała zaboleć Włochów: Ferrari odmówiło udziału w dwóch kolejnych edycjach konkursu. W tym roku firma zgodziła się poddać testowi 458 Italia i to mimo faktu, że coraz więcej modeli F430 ulegało samozapłonowi na autostradach całego świata. Na szczęście szybko zdiagnozowano problem i przesłano nam samochód wyposażony w nowe osłony, pozbawione wycofanych już ze sprzedaży łatwopalnych elementów. Diametralnie odmieniona linia samochodu i futurystyczna deska rozdzielcza od razu zyskały uznanie panelistów. W ten oto sposób Italia pomogła Ferrari odzyskać tytuł Samochodu Roku, po raz ostatni zdobyty przez firmę modelem F430 Spider w 2006 roku.

Dane techniczne

  • Konfiguracja: silnik V8 4,5 l, centralny napęd na tylne koła
  • Skrzynia biegów: siedmiostopniowa, podwójne sprzęgło, półautomat
  • Moc: 562 KM przy 9000 obr./min
  • Moment obrotowy: 529 Nm przy 6000 obr./min
  • Masa: 1380 kg
  • Przyspieszenie: 0-100 km/h w 3,7 s
  • Prędkość maksymalna: 325 km/h
  • Cena podstawowa: 696 tys. zł
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (4) / skomentuj / zobacz wszystkie

Marcin
28 lipca 2013 o 22:12
Odpowiedz

Nie mogło zabraknąć Maserati to świetne samochody które mają piękne kształty i kuszą niezłymi osiągami, a przy okazji za rozsądne pieniądze.

~Marcin

28.07.2013 22:12
Facetpo40
27 marca 2012 o 12:18
Odpowiedz

~Kacper, dzięki za czujność. Błędy są rzeczą ludzką :)

Facetpo40

27.03.2012 12:18
Kacper
10 marca 2012 o 17:19
Odpowiedz

mała korekta.. doczytałem do końca.. piszecie o CL a zdjęcie przedstawia CLS..

~Kacper

10.03.2012 17:19
Kacper
10 marca 2012 o 17:17
Odpowiedz

CL? raczej CLS 63 AMG.. CL jest autem typu coupe, a CLS to limuzyna Coupe.. ech.. taki ciekawy serwis i taka wpadka?

~Kacper

10.03.2012 17:17
1

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty