Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies
Akceptuję

MG znów spróbuje zawojować Europę. Tym razem „elektrykami”

Samochody
|
28.03.2021

Znalazł się kolejny producent, który będzie chciał skorzystać na masowej przesiadce Europejczyków do samochodów na prąd. Mowa o brytyjsko-chińskim MG Motor, które działa już w kilku krajach na naszym kontynencie. E-auta będą sprzedawane w całej Europie. Po „spalinówki" ze znaczkiem MG trzeba będzie pofatygować się do Wielkiej Brytanii. Ale tam będą trafiać auta tylko z kierownicą po złej stronie.

Tagi: samochody elektryczne

2021 MG EHS Plug-In Hybrid
Dla Europejczyków MG w zasadzie przestało istnieć w 2006 r. Dzięki nowemu właścicielowi dostało wiatru w żagle

Pamiętacie samochody brytyjskiego sojuszu MG Rover Group? Były to niespecjalnie trwałe (i ładne), ale za to wyróżniające się na drogach i dość tanie auta. W 2006 r. Brytyjczycy zakończyli swoją działalność, ogłaszając bankructwo, by potem rozpocząć ją na nowo jako MG Motor. Było to możliwe dzięki nowemu właścicielowi marki – chińskiemu koncernowi SAIC Motor, który władował w nią niemałe pieniądze. Marka ta jest teraz w tak dobrej formie, że zapowiada ekspansję w Europie.

Już teraz na naszym kontynencie działa ok. 200 dealerów (ponad 100 w samej Wielkiej Brytanii). Od 2019 r. brytyjsko-chińskie samochody można kupować w Holandii, Norwegii, Francji, Austrii, Belgii, Danii i na Wyspach Owczych oraz Islandii. Do końca maja 2021 r. auta MG będą sprzedawane łącznie już w 14 europejskich państwach – do w/w dołączą Niemcy, Hiszpania, Portugalia, Szwecja i Norwegia. Niewykluczone, że w kolejnej turze pojawi się Polska, ale z pewnością znajdą się firmy, które już teraz będą sprowadzać do Polski samochody MG z Niemiec.

Ile jest dawnego MG w MG Motor?

Z dawnych brytyjskich modeli pozostało niewiele. Po przejęciu MG Chińczycy wznowili na kilka lat produkcję Rovera 25 StreetWise, Rovera 75 i roadstera MG TF. Zakup praw do technologii i produkcji tych samochodów nie obejmował jednak należącej do amerykańskiego Forda (zagmatwana historia…) nazwy Rover, dlatego nowy właściciel nieznacznie zmodyfikował logo i przemianował Rovera na Roewe. Dwa lata później brytyjskie geny się zatarły, wszak nowa marka produkowała już samodzielne konstrukcje koncernu SAIC. Dzisiaj Roewe to jeden z większych graczy na chińskim rynku z bardzo rozbudowaną gamą modelową – od mikrosamochodów po duże SUV-y.

2021 MG Marvel R
Elektryczny SUV MG Marvel R to najmłodsze dziecko brytyjsko-chińskiej marki. Ma więcej wspólnego z Teslą, niż dawnymi Roverami

Inny los spotkał markę MG, Chińczycy mogli bowiem dalej korzystać z historycznej nazwy. Co więcej, brytyjscy konstruktorzy wciąż mają duży wpływ na nowe modele. Pojazdy nowożytnego MG są opracowywane we współpracy z zespołem projektantów z ośrodka badawczo-rozwojowego w Birmingham. Ośrodek pozostał, ale działalność zakończyła mieszcząca się w tym samym mieście fabryka – od 2016 r. samochody MG produkowane są wyłącznie w Chinach.

MG w Europie

Europejska gama modelowa MG składa się w zasadzie z samych „elektryków” i hybryd plug-in, które w ostatnich latach cieszą się dużą popularnością na Starym Kontynencie. Klienci z tego regionu mają do wyboru elektrycznego SUV-a MG ZS, elektryczne kombi MG 5 albo średniej wielkości hybrydowego SUV-a MG EHS.

W Wielkiej Brytanii oprócz tych modeli dostępne są jeszcze samochody spalinowe – hatchback MG 3 i SUV-y MG ZS oraz MG HS. Zarówno w krajach UE, jak i Wielkiej Brytanii wkrótce dołączy do nich luksusowy Marvel R, czyli quasi-terenówka z trzema motorami elektrycznymi, napędem 4x4 i zasięgiem przekraczającym 400 km.

Krzysztof Grabek

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie