Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies
Akceptuję

Co wiemy o nowym Subaru WRX?

Samochody
|
22.03.2021

Petrolheadzi od kilku miesięcy przerzucają się plotkami dotyczącymi nowego Subaru WRX. A to że będzie mieć napęd AWD i silnik z Toyoty GR Yaris. Albo że powstanie nie tylko sedan, ale też hatchback. Ktoś inny słyszał z kolei, że WRX od teraz będzie oferowany tylko z bezstopniową skrzynią CVT, ale w bardziej hardkorowym wydaniu STI będzie też 6-biegowy manual. Trzeba to jakoś uporządkować!

Tagi: samochód dla faceta

2021 Subaru WRX
Jakie będzie nowe Subaru WRX STI? Jeśli wierzyć japońskiej stronie Best Car, mniej więcej takie jak na powyższym obrazku

Przede wszystkim wiemy, że stopień zaawansowania prac nad nową generacją Subaru WRX – spadkobiercy legendarnej Imprezy WRX – jest wysoki. Jak podaje japoński portal Best Car Web, premiera samochodu w ojczyźnie producenta odbędzie się jeszcze w sierpniu tego roku. Ostrzejsza wersja WRX STI przyjdzie na świat kilka miesięcy później – w marcu 2022 r. Też w Japonii. A co z nami?

2021 Subaru WRX – dostępność w Europie

Cóż, ludzie z Subaru trzymają w niepewności klientów z całej Europy. Wciąż nie można wykluczyć, że w drodze na Stary Kontynent sportowego sedana nie spotka to samo, co nowe Subaru BRZ – przejazd zablokują drakońskie normy emisji spalin. Bilans musi się zgadzać, a Japończycy nie mają w ofercie „elektryka”, który odkupiłby „winy” brudnego i narwanego WRX-a. Cały czas jest jednak cień szansy, że Subaru jakoś rozwiąże ten problem i zawalczy o europejski rynek.

2021 wrx subaru przód
Zapowiedź przodu nowego Subaru WRX ujrzeliśmy już w twarzy Levorga. Kombi jest jednak teraz oferowane tylko w Japonii

2021 Subaru WRX – silnik i skrzynia biegów

Wątpliwości nie ma za to co do silnika. Nie będzie to 3-cylindrowa jednostka z GR Yarisa (chwała Bogu!), nowe Subaru WRX otrzyma bowiem 2,4-litrowy motor wprost z Outbacka (to silnik dostępny tylko w USA). Tu jednak boxer będzie mieć większe wsparcie turbosprężarki (w końcu to WRX!), dzięki czemu moc wzrośnie z 260 do nawet 287 KM. To jednak dopiero wstęp do japońskiego parku rozrywki – główną atrakcją będzie wersja STI z silnikiem podkręconym do zabójczych 394 KM, dzięki którym Japończycy będą mogli nawiązać wyrównaną konkurencję m.in. z Mercedesem-AMG A45 i Audi RS3 Sportback.

A co ze skrzynią? Czy rzeczywiście będziemy skazani na korzystanie z symulującej biegi skrzyni bezstopniowej Lineartronic? Na szczęście nie, bo według Best Car Web na wybranych rynkach poza Japonią będzie oferowana 6-biegowa skrzynia manualna. Oby jednym z tych „wybranych rynków” był rynek europejski (jeśli jest w ogóle brany pod uwagę).

2021 subaru wrx sti tył
Niepowiązani z marką graficy tak wyobrażają sobie tył nowego Subaru WRX. Zobaczymy, czy te przewidywania znajdą pokrycie w rzeczywistości

2021 Subaru WRX – nadwozie i wnętrze

Po części wiemy już też, jak będzie wyglądać nowy WRX. Skąd? Z renderów, które powstały na bazie nowego Levorga (druga generacja tego kombi oferowana jest tylko na rynkach azjatyckich) i auta koncepcyjnego Viziv Performance STI. Połączenie tych dwóch modeli daje bardzo przybliżony obraz produkcyjnego WRX-a. Japońskie źródło podaje, że samochód będzie o 5 cm dłuższy i będzie mieć zwiększony o 2 cm rozstaw osi.

Proporcje bardzo się nie zmienią, więc i tym razem sportowy sedan nie będzie jeżdżącym ucieleśnieniem piękna, ale raczej niekonwencjonalnym dziwolągiem. Tylko czy to problem? Miłośnicy Subaru i tak kochają te auta za właściwości jezdne i osiągi. Jeśli ktoś nie lubi 4-drzwiowych samochodów, niech trzyma kciuki za współpracę z Toyotą – plotki głoszą, że te dwie firmy wypuszczą na rynek opracowane wspólnymi siłami pikantne hatchbacki (np. GR Corollę i odpowiednik ze stajni Subaru). To jednak zupełnie inna opowieść.

2021 subaru levorg wnętrze
Kokpit nowego WRX-a będzie niemal identyczny z tym z nowego Levorga. W przeciwieństwie do kombi WRX ma jednak szanse trafić do Europy

A wnętrze nowego WRX-a? Można powiedzieć, że już je znamy, bo deska rozdzielcza – podobnie jak front – będzie pochodzić z Levorga. W kabinie pojawi się jednak więcej sportowych akcentów w postaci czerwonych przeszyć, alcantary czy materiału przypominającego włókno węglowe. Nie zmieni się za to pokładowa elektronika – za kierownicą znajdziemy więc 12,3-calowy wyświetlacz z cyfrowymi zegarami, a na konsoli środkowej 11,6-calowy ekran dotykowy systemu inforozrywki. Na więcej informacji musimy zaczekać do sierpnia. Oby było warto!

Krzysztof Grabek

Źródło: Best Car Web, Carbuzz

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie