Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Youngtimer w wersji cabrio – kultowe kabriolety

Samochody

Tegoroczne ciepłe i słoneczne lato może skutecznie zachęcać miłośników motoryzacji do poczucia wiatru we włosach. Zapewne z tego powodu możesz zacząć przeglądać ogłoszenia z używanymi kabrioletami. Wybraliśmy 10 klasycznych aut bez dachu, które dadzą ci wiele frajdy z jazdy w ciepłe dni, a oprócz tego podkreślą twój styl i dobry gust.

Tagi: samochód dla faceta , auto sportowe , youngtimery , kabriolety

Saab 900 Cabrio (1992) - kultowy kabriolet
Saab 900 Cabrio (1992)

1. Mercedes SL R129 (1989-2001)

Mercedes SL R129 - kultowy kabriolet

Mercedes SL jest prawdziwą ikoną w świecie roadsterów. Czwarta generacja tego modelu łączy niezłą użyteczność na co dzień z niepowtarzalnym klimatem lat 90. Może też być dobrą inwestycją, bo ceny zadbanych egzemplarzy już dawno przestały spadać. Masz do wyboru silniki sześcio- i ośmiocylindrowe, a także monstrualne V12, także w wersjach AMG (do 525 KM). Niezależnie od decyzji, docenisz świetną dostępność części zamiennych, licz się jednak z wysokimi kosztami eksploatacji.

Model jest dość popularny na rynku wtórnym. W ostatnich latach do Polski trafiło sporo egzemplarzy R129 z Japonii oraz USA - w każdym przypadku zalecamy dużą ostrożność przy zakupie i dokładne zweryfikowanie w serwisie zapewnień sprzedawców o idealnym stanie auta.

  • silniki benzynowe: 2,8 l - 7,3 l
  • ceny: 30 - 150 tys. zl

2. BMW serii 3 E30 cabrio (1985-1993)

BMW serii 3 E30 cabrio - kultowy kabriolet

Obecne hasło reklamowe BMW - „Radość z jazdy” jest wielce aktualne nawet w przypadku tego modelu sprzed trzech dekad. Warunkiem jest dobry stan blacharski i techniczny. E30 to dobrze prowadzące się, zwinne i zwarte auto, które w odpowiednich rękach odwdzięczy się bezawaryjnością. Na pytanie, jaki silnik wybrać, odpowiedź jest prosta - sześciocylindrowy. Masz do wyboru pojemności 2,0 i 2,5 litra (odpowiednio 129 i 170 KM) o zachwycającej nawet dziś kulturze pracy. Mniejszy, czterocylindrowy sinik 1,8 (113 KM) lepiej pominąć.

Cięższa od zamkniętej wersji nadwoziowej E30 cabrio nie będzie demonem przy ruszaniu spod świateł, ale czy to jest najważniejsze w kabriolecie? Warto powiedzieć o dobrej dostępności części zamiennych i egzemplarzy po domorosłym tuningu - tych ostatnich lepiej się wystrzegać. Tylko E30 w oryginalnym stanie będzie dobrą inwestycją i da frajdę z jazdy, którą docenisz.

  • silniki benzynowe 1,8 l - 2,5 l
  • ceny: 15 - 50 tys. zl

Które z tych aut chętnie widziałbyś w swoim garażu? Możesz zagłosować na nie 

3. Audi Cabriolet (1991-2000)

Audi Cabriolet - kultowy kabriolet

Bazujące na Audi B4 Coupe auto jest tańsze w zakupie niż proponowane wcześniej modele. Już za 15 - 20 tys. zł można wejść w posiadanie w miarę zadbanego egzemplarza do dopieszczenia. Samochód jest oparty o technikę znaną z Audi 80, będzie więc w miarę tani w eksploatacji. Wprawne oko dostrzeże chromowaną ramkę przedniej szyby - dyskretny, ale charakterystyczny detal wyróżniający ten model. Ciekawostka dla oszczędnych - auto było oferowane z dieslem pod maską - na życzenie klienta mógł tam pracować 90-konny silnik 1,9 TDI znany m.in. z Volkswagena Golfa i Passata.

Tylko dwie najmocniejsze jednostki V6 o pojemnościach 2,6 i 2,8 l (odpowiednio 150 i 174 KM) zapewnią niezłe osiągi. Słabsze, których podaż w ogłoszeniach jest większa, wystarczą do dumnego pokonywania ulic miast i nadmorskich bulwarów. Ale czy nie do tego właśnie służy takie auto?

  • silniki benzynowe 1,8 l - 2,8 l oraz diesel 1,9 l
  • ceny: 10 - 25 tys. zl
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook