Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Dlaczego nie spalasz tłuszczu?

Zrzuć wagę

6. Nie śledzisz tego, co jesz

Jeśli nie śledzisz tego, co jesz, sabotujesz swoje odchudzanie. Dzienniki odżywiania pozwalają ci odkryć, co dokładnie dostarczasz swojemu organizmowi i co powinieneś zmienić, by osiągnąć lepsze rezultaty. Zwiększają także twoją świadomość, pozwalając podjąć odpowiedzialność za własne wybory i dokonywać lepszych. Jeśli zapisywanie wszystkiego cię męczy, rób zdjęcia smartfonem i stwórz fotodziennik.

7. Nie jesz wystarczająco dużo tłuszczów

Nie ograniczaj tak bardzo tłuszczu; jego też potrzebujesz. W 2007 roku australijscy badacze odkryli, że połączenie ćwiczeń aerobowych ze spożywaniem rybiego oleju (tłuszczu) pozwalało stracić znacznie więcej tłuszczu niż same ćwiczenia. Francuscy badacze odkryli także, że rybi tłuszcz pozwalał schudnąć o dodatkowy kilogram w ciągu trzech tygodni. Zaspokajaj zapotrzebowanie na tłuszcze korzystając z dobrych źródeł, takich jak oliwa z oliwek, tłuszcze zwierzęce, awokado, olej kokosowy i ryby. Unikaj tłuszczów trans i olejów uwodornionych.

8. Nie pijesz wystarczającej ilości wody

Większość znas pije za mało wody. Nawet nieznaczne odwodnienie zmniejsza twoją zdolność do spalania tłuszczu – metabolizm zwalnia, by oszczędzać wodę. Picie dużej ilości wody pozwala twojemu organizmowi na optymalne funkcjonowanie – może nawet pomóc spalić więcej kalorii. Już picie pół litra wody dziennie zwiększa metabolizm nawet o 30%.

9. Jesz „zdrowe” produkty, które nie są zdrowe

Nie wszystkie „zdrowe” produkty są naprawdę zdrowe – wielu producentów wykorzystuje sprytne strategie marketingowe, by zachęcić cię do zakupów. Niektóre „zdrowe” płatki śniadaniowe zawierają tyle cukru, co batonik, a niektóre soki owocowe mają więcej kalorii niż napoje gazowane. Wiele niskokalorycznych produktów wypełnia się sztucznymi słodzikami i olejami, które pozwalają im zachować smak i naturalną strukturę, ale prowadzą do niezliczonych problemów zdrowotnych. Unikaj ich i sięgaj raczej po zdrową, nieprzetworzoną żywność.

10. Ograniczasz węglowodany

Unikanie spożycia wszystkich węglowodanów ma niekorzystny wpływ na twoją kondycję fizyczną i utratę tłuszczu. Osoby, które trenują siłowo kilka razy w tygodniu koniecznie potrzebują węglowodanów, by dostarczyć sobie energię pozwalającą na osiąganie najlepszych rezultatów, budowanie masy i regenerację. Rezygnowanie z węglowodanów może doprowadzić do wycieńczenia po treningach i redukcji masy mięśniowej. By spalać więcej tłuszczu, jedz węglowodany tylko w dni treningowe i wybieraj ich czyste źródła, takie jak słodkie ziemniaki, pełne ziarna, owoce i quinoa.

11. Nie pijesz szejka po treningu

Picie kalorii by spalić kalorie może wydawać się dziwnym pomysłem, ale koktaile proteinowe pozwalają zbudować masę mięśniową, dzięki czemu zwiększa się liczba kalorii, które spalasz w ciągu dnia. Pozwalają także zwiększyć ilość kalorii spalanych po treningu. Jeśli szejki proteinowe ci nie odpowiadają, przerzuć się na suplementy.

Krzysztof Samerski

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (1) / skomentuj / zobacz wszystkie

Rob
05 marca 2018 o 10:33
Odpowiedz

Wystarczy odstawić cukier i produkty z białej mąki + trochę aktywności fizycznej (spacery, siłka, rower), ja tak schudłem 18kg, ze 106kg do 88kg w 7 m-cy i od 6 m-cy waga 88kg cały czas się utrzymuje z 1-2 kg wachaniami, mam 188cm

~Rob

05.03.2018 10:33
1

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty