Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Sposoby na pokonanie niechęci do treningów

Rusz się!

Znudzony treningową rutyną? Nie dasz chyba rady dziś dowlec się na siłownię? Mamy dla ciebie 10 rad, które pozwolą ci z nową energią zabrać się do dzieła.

Tagi: motywacja , trening faceta po 40. , trening odchudzający , trening siłowy

Rusz się! Sposoby na pokonanie niechęci do treningów

Opuściłeś więc kilka treningów, a teraz wszystko – nawet zakupy z żoną… i jej matką – wydaje się znacznie bardziej zachęcające, niż powrót na siłownię. Pocieszasz się, że nie ma nic złego w kilku dodatkowych kilogramach?

Daj spokój. Pokonaj lenia, podnieś tyłek i wracaj na dobrą drogę. Im dłużej unikasz siłowni, tym trudniej będzie ci na nią wrócić. A tak naprawdę, czasem, by poradzić sobie z treningowym zniechęceniem, wystarczy nieco zmienić nawyki. Na szczęście masz naszą listę najlepszych sposobów na świeży start. Poczytaj i ani się obejrzysz, a wrócisz do gry.

1. Odświeżaj playlistę

To naprawdę proste. Badania wykazały, że słuchanie dobrej muzyki podczas treningu może zmniejszyć odczuwany wysiłek i zwiększyć wytrzymałość nawet o 15 procent. Nie będziesz czuł, że intensywnie trenujesz, dzięki czemu dasz radę ćwiczyć dłużej i jeszcze intensywniej. Regularne odświeżanie playlisty to jeden z kluczy do utrzymania motywacji do treningu.

Potrzebujesz inspiracji? Skorzystaj z gotowych playlist treningowych ułożonych przez facetów po 40.!

2. Spróbuj treningu Boot Camp

Po pierwsze, każdy nowy rodzaj treningu zwiększa motywację. Treningi Boot Camp są najskuteczniejsze, jeśli chodzi o przygotowanie kondycyjne. Dlaczego? Są zorientowane na drużynę – uczestnicy czują się „zjednoczeni”, musząc „przetrwać” trening wspólnie – zmusza to ich do jeszcze intensywniejszego wysiłku. Boot Camp wywodzi się z ćwiczeń wykonywanych w trakcie szkoleń armii amerykańskiej. Jest to trening funkcjonalny wykonywany na powietrzu. Trenujesz w grupie, ćwicząc wszystkie partie ciała, motorykę, wytrzymałość i odporność.

3. Znajdź partnera

Czy to przyjaciel od dzieciństwa, czy kolega z biura – partner treningowy na pewno ci pomoże. Druga osoba nie tylko zapewnia dodatkową motywację – może też pomóc ci uzyskać lepsze wyniki. Wymaga trochę więcej, niż ty sam wymagałbyś od siebie i upewnia się, czy rzeczywiście dotrzesz na trening, nawet jeśli wolałbyś zamiast tego pójść do domu. Upewnij się, że motywujecie się nawzajem – zorganizujcie grę: pierwszy, który wymięknie, stawia piwo (bezalkoholowe, oczywiście) i przestrzegajcie jej zasad.

4. Ustal realistyczne cele

By dalej czuć motywację, musisz dostrzegać rezultaty – wyznaczaj więc sobie praktyczne cele. Ustalanie, co chcesz osiągnąć, jest bardzo ważne, ale jeszcze ważniejsze jest dbanie o to, by cele te były realistyczne. Nawet jeśli chcesz mieć mięśnie jak strongman, muskulatura nie zbuduje się w ciągu jednej nocy. Przyjemnie jest popatrzeć na celebrytów, ale warto pamiętać, że mają oni mnóstwo czasu i pieniędzy na treningi. Przyjrzyj się ich życiu, zanim postawisz sobie któregoś za wzór. Jak się inspirować? Ustawiaj niewielkie, dostępne cele w zakresie wydolności, dopasowane do własnych możliwości. Co tydzień mów sobie, że będziesz dokładał dodatkowe powtórzenia lub obciążenia, a wkrótce poczujesz się jak swój okładkowy idol.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (1) / skomentuj / zobacz wszystkie

Eryk
01 maja 2018 o 13:22
Odpowiedz

Niechęć do treningów wynika głównie z braku szybkiego progresu. U mnie właśnie tak było. Próbowałem zrzucić kilka kilogramów, jednak moja waga stała w miejscu. Dopiero jak lepiej dobrałem dietę i zacząłem stosować iqacai, tkanka tłuszczowa była efektywniej spalana.

~Eryk

01.05.2018 13:22
1

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty