Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Gdy po stresującym dniu nie nadchodzi sen

Klinika ciała i ducha

Klinika ciała i ducha Gdy po stresującym dniu nie nadchodzi sen

Bezsenność staje się chorobą cywilizacyjną. Jedną z jej przyczyn jest tryb życia, nadmiar obowiązków, brak stabilizacji, presja wymagań w domu i w pracy, permanentny stres. Niedokończone sprawy w ciągu dnia zabierane są do łóżka, co utrudnia nadejście regenerującego snu.

Tagi: stres , bezsenność , sen , przyczyny bezsenności , leczenie bezsenności , bezsenność metody , bezsenność przyczyny alkohol

Klinika ciała i ducha Gdy po stresującym dniu nie nadchodzi sen

Założyciel Poradni Zaburzenia Snu, psychiatra dr Skalski podkreśla: W leczeniu bezsenności pierwszym i najważniejszym krokiem jest zwalczenie jej przyczyny. Na początek można zastosować proste metody ukojenia przemęczonego brakiem snu organizmu. Oprócz doraźnego stosowania leków nasennych, pomocne może okazać się zapoznanie z higieną snu.

Co zrobić, by dobrze spać?

Po pierwsze, warto popracować nad regularnym rytmem snu i czuwania. Co najmniej 5 godzin na dobę wystarczy, aby wyspać się i prawidłowo funkcjonować w ciągu dnia. Lepiej unikać drzemek, gdyż tylko wydłużają proces zasypiania.

Po drugie, nie należy przed snem pić kawy czy mocnej herbaty. Również ciężkostrawne posiłki utrudniają zaśnięcie. Organizm jest pobudzony i zajęty silnym trawieniem. Ponadto nie zaleca się wysiłku fizycznego przed snem. Duży wysiłek wieczorem, a szczególnie połączony ze współzawodnictem, pobudza organizm do wydzielania hormonu stresu. Najlepiej na 2-3 godziny przed snem podejmować się czynności sprzyjających odpoczynkowi.

Oczywiście należy unikać jasnego światła. Jeżeli w pokoju jest zbyt jasno, mózg hamuje produkcję melatoniny – hormonu odpowiedzialnego za regulację zegara biologicznego. Jeżeli jest to nieuniknione, warto pomyśleć o grubszych zasłonach czy opasce na oczy.

Warto zadbać o miejsce, w którym śpimy. Sypialnia powinna być czysta i schludna, a pościel świeża. Częstym błędem jest gromadzenie wokół siebie przedmiotów związanych z czuwaniem. Wtedy zamiast zasnąć, przypominają się sytuacje z pracy, co zaburza sen.

Najlepiej nie siłować się ze snem. Łóżko powinno kojarzyć się wyłącznie ze spaniem lub aktywnością seksualną. Gdy przychodzi senność - kładziemy się, gdy się budzimy - wstajemy. Jeśli sen nie przychodzi, lepiej wstać i poczytać książkę. Ponownie się położyć dopiero wtedy, gdy znów odczuwa się senność.

Te uniwersalne i proste rady mają za zadanie szybko ukoić cierpienie osoby przemęczonej długotrwałymi problemami z zasypianiem. Aby bezsenność nie powracała, przede wszystkim należy zmierzyć się z dręczącymi problemami. Pomocne może okazać się opracowanie strategii radzenia sobie ze stresującymi sytuacjami czy znalezienia pasji, która odciągnie od problemów w pracy. Bez wątpienia warto szukać wsparcia u specjalistów.

Źródło: na podstawie wypowiedzi Dr Skalskiego dla portalu www.nabezsennosc.pl

 Wykup pakiet kompleksowych badań "ŚWIADOMY MĘŻCZYZNA" >> 

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (1) / skomentuj / zobacz wszystkie

Marek
02 grudnia 2014 o 12:21
Odpowiedz

Uważam, że mężczyźni mają trudniej. Częściej nie mogą zasnąć. Mnie osobiście ten problem spotkał. Przychodziłem z pracy i ciągle mnie coś denerwowało. Najgorsze jest to, że spać nie mogłem. Leżałem na łóżku patrząc się w sufit, a sen nie przychodził. Miesiąc temu zacząłem stosować Nervocalm Noc. Polecili mi go w aptece. Na tą chwilę już się tak nie stresuję przed snem. Szybciej zasypiam. Tabletki mają silne działanie ułatwiające nastanie snu. Jak dla mnie są ok.

~Marek

02.12.2014 12:21
1

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty