Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

5 ćwiczeń dla mózgu

Klinika ciała i ducha

Klinika ciała i ducha 5 ćwiczeń dla mózgu

Wielu mężczyzn poświęca czas na ćwiczenia, by wzmocnić swoje ciało. Słynne: "organ nieużywany po pewnym czasie zanika" dotyczy jednak nie tylko mięśni, ale także połączeń nerwowych w naszych mózgach. Wiemy, jak temu zapobiec.

Tagi: mózg , pamięć , sprawność umysłowa , jak ćwiczyć pamięć , ćwiczenia na koncentrację , starzenie mózgu

Klinika ciała i ducha 5 ćwiczeń dla mózgu

Ludzki mózg odpowiada za pięć głównych procesów poznawczych:

  • pamięć
  • uwagę
  • język
  • orientację w przestrzeni
  • funkcje wykonawcze

To bardzo ważne, by pobudzać, stymulować i efektywnie ćwiczyć wszystkie pięć obszarów, by zachować sprawność umysłu, mimo tego, że nasz mózg się starzeje. Oto pięć ćwiczeń do wykonywania codziennie, które pomogą ci w doskonaleniu sprawności umysłowej.

1) Pamięć

Pamięć odgrywa kluczową rolę we wszystkich aktywnościach poznawczych, takich jak czytanie, dedukowanie i liczenie w pamięci. To osłabienie sprawności tego obszaru najwyraźniej i najszybciej dostrzegamy. Zachowanie dobrej pamięci wymaga treningu, który może być łatwiejszy niż myślisz. Słuchanie muzyki to nie tylko przyjemność - wybierając nieznaną piosenkę i zapamiętując jej tekst, podnosisz poziom acetylocholiny - substancji budującej mózg i poprawiającej pamięć. Podejmij większe wyzwanie biorąc prysznic lub ubierając się w ciemności czy myjąc zęby drugą ręką. Takie ćwiczenia pomagają budować nowe połączenia nerwowe w mózgu.

2) Uwaga

Uwaga jest niezbędna do wykonywania niemal wszystkich codziennych czynności. Zdolność skupienia uwagi pozwala skoncentrować się pomimo hałasu i innych "rozpraszaczy" oraz robić kilka rzeczy naraz. Możesz poprawić koncentrację poprzez zmianę nawyków. Pojedź do pracy inną drogą albo zmień układ przedmiotów na biurku - zmusi to twój mózg do tego, by wyrwał się z rutyny i z powrotem zaczął uważać. Im starszy się stajesz, tym bardziej zmniejsza się twoja zdolność koncentracji, co sprawia, że stajesz się coraz bardziej podatny na rozpraszanie i mniej efektywnie wykonujesz kilka zadań jednocześnie. Łączenie działań, takie jak słuchanie audiobooków podczas porannego biegania czy wykonywanie obliczeń pamięciowych w czasie prowadzenia samochodu zmusza mózg do pracy i zwiększa jego efektywność.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty