Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Pięć dowodów na to, że praca zdalna nie jest dla ciebie

Kariera

Kariera Pięć dowodów na to, że praca zdalna nie jest dla ciebie

Czy zamiana pracy biurowej na pracę zdalną, tj. z domu, ma więcej wad czy zalet? Coraz więcej firm uznaje to za rozwiązanie dobre i skuteczne, służące jako swego rodzaju przywilej przyznawany niektórym pracownikom. Okazać się może jednak, że praca z domu będzie wygodna, ale nieefektywna. Wszystko bowiem zależy od indywidualnych cech charakteru czy przyzwyczajeń każdego z nas.

Tagi: kariera , praca , samozatrudnienie

Kariera Pięć dowodów na to, że praca zdalna nie jest dla ciebie

Oto 5 oznak świadczących o tym, że praca zdalna nie jest najlepszą opcją dla ciebie:

Boisz się wykluczenia towarzyskiego w biurze

Obawa przed wykluczeniem towarzyskim jest dosyć powszechnym zjawiskiem. Co więcej, jest nawet niekiedy nazywana chorobą XXI wieku. Jeśli więc na co dzień jesteś osobą pogodną, towarzyską i komunikatywną – praca z domu może wpłynąć negatywnie na twoje samopoczucie, ale przede wszystkim – obniżyć twoją motywację i produktywność.

Łączność telefoniczna czy internetowa może nie wystarczyć, jeśli do tej pory byłeś na bieżąco z tym, co się dzieje w firmie – zarówno jeśli chodzi o jej funkcjonowanie i działania, jak i o miejsce wypełnione znajomymi ludźmi. Nagle możesz poczuć się odseparowany od ważnych dla ciebie i znacząco wpływających na twoje samopoczucie spraw.

Łakniesz kontaktu z drugim człowiekiem

Praca z domu zazwyczaj oznacza pracę w pojedynkę. Jeśli do tej pory pracowałeś w biurze, nawiązałeś tam znajomości i przyjaźnie, nowa sytuacja może ci bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Krótka rozmowa ze współpracownikiem w biurowej kuchni czy podczas przypadkowego spotkania przy ksero jest dobrą i skuteczną przerwą od papierkowej rzeczywistości dla wielu z nas. Takie spotkanie pozwala nam na chwilę zapomnieć o pracy i psychicznie odpocząć. W efekcie nabieramy sił do kontynuowania pracy. Trudna sytuacja powstaje więc wtedy, kiedy pracujemy w domu będąc zupełnie sami a brak kontaktu z drugim człowiekiem może wzbudzić w nas niezdrową frustrację.

Łatwo się rozpraszasz

Praca w domu wiąże się z wygodą i kojarzy z pewnym luksusem. Jednak różnego rodzaju luksusy mogą nas jedynie rozpraszać.

W biurze sytuacja jest jasna: musisz pracować. Jeśli jednak pracujesz w domu, wykonanie pracy może być zastąpione i zaniechane przez takie rozpraszające twoją uwagę aktywności jak osobiste rozmowy telefoniczne, spacer z psem czy poszukiwanie rozrywki w Internecie. Kiedy już więc musisz pracować z domu, upewnij się, że masz wyznaczoną dla siebie „biurową” przestrzeń i że nie dasz się rozproszyć wyżej wymienionym czynnościom.

Nie jesteś mistrzem samodyscypliny

Praca z domu oznacza konieczność wyznaczenia sobie celów, terminów i planu działania. Powinna więc ona być przeznaczona jedynie dla osób zaradnych, dobrze zorganizowanych i zdyscyplinowanych. Jeśli brak szefa, który ciągle cię kontroluje i wyznacza nowe zadania, sprawia, że pracujesz mniej efektywnie – oznacza to, że praca z domu zdecydowanie nie jest dla ciebie – mówi Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl. Jeżeli nie potrafisz sam sobie wyznaczać priorytetów i trzymać się ich, lepiej zostań w biurze.

Nie widzisz granicy między pracą a życiem osobistym

Jeśli nie wyznaczysz sobie konkretnych godzin przeznaczonych na wykonanie danej pracy, niebawem zatrze się granica oddzielająca twoje życie zawodowe od osobistego.

Kiedy jesteś w biurze, godziny pracy są jasno określone. Kiedy jednak pracujesz z domu, może okazać się, że pracujesz zdecydowanie za mało bądź za dużo. Powodem tego jest najpewniej twój brak samodyscypliny i odpowiedniej organizacji swojego dnia. Pracując w domu jesteś w pełni odpowiedzialny za swój czas pracy oraz jej przebieg i efektywność. Zadbaj o to, by idea „work-life balance” była ci bliska i efektywnie wdrażana w twój plan dnia.

Małgorzata Majewska
ekspert serwisu 

 

 

 

 
 

Małgorzata Majewska karierę zawodową rozpoczęła w roku 1998. W 2008 roku związała się z branżą HR i pracuje w wiodącym portalu kariery, monsterpolska.pl, jako marketing manager oraz ekspert do spraw HR. Jest współorganizatorem i współautorem wydarzeń skierowanych do przedstawicieli HR oraz kandydatów poszukujących pracy, o charakterze zarówno ogólnopolskim, jak i lokalnym. Ekspert rynku pracy, rekrutacji, zarządzania ścieżką kariery i employer brandingu. Reprezentuje portal monsterpolska.pl w kontaktach z mediami oraz na spotkaniach branżowych i panelach dyskusyjnych dotyczących współczesnego rynku pracy.

Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując m.in. dla: Agory, Polskiego Wydawnictwa Fachowego (polski oddział Deutscher Fachverlag), OASE i Volvo.

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook