Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

12 znaków ostrzegawczych, świadczących o tym, że powinieneś zmienić dietę

Zrzuć wagę

7. Ciągle jest ci zimno

Jeśli potrzebujesz swetra nawet w lecie, może to oznaczać brak równowagi w twoim sposobie odżywiania. Badania wykazały, że niskowęglowodanowa dieta może mieć negatywny wpływ na tarczycę, która z kolei odpowiada za regulację temperatury ciała – jej spowolniona praca sprawia, że ciągle jest ci chłodno. Zamiast rezygnować z węglowodanów w ogóle, skup się na tym, by jeść te złożone, które znajdziesz w pełnoziarnistym pieczywie i makaronie.

8. „Sypiesz się”

Trądzik i zmarszczki to dwa główne wskaźniki niezbilansowanej diety. Dieta, w której brakuje witaminy A, może mieć wpływ na stan skóry. Witamina A odgrywa kluczową rolę w regulacji produkcji retinoidów, a niedobór tego składnika może również prowadzić do wysuszenia włosów i łamliwości paznokci. Pamiętaj, by jeść produkty takie jak słodkie ziemniaki, marchew czy dynia, by zapewnić sobie wymaganą dzienną dawkę witaminy A.

9. Masz depresję

Jeśli od dawna odczuwasz obniżenie nastroju, przyczyną może być to, czym odżywiasz się na co dzień. Niedobory witamin, minerałów i/lub kwasów tłuszczowych Omega-3 może prowadzić do depresji i innych chorób psychicznych. Pomóc może przyjmowanie suplementów zawierających kwas foliowy i witaminę B12, które poprawiają nastrój i pomagają w zmaganiach z chorobą psychiczną.

10. Nic nie pamiętasz

To, co jesz, ma także wpływ na twoją pamięć. Badacze udowodnili, że osoby, które spożywają więcej tłuszczów nasyconych, uzyskują gorsze wyniki w testach na inteligencję w porównaniu do tych, które unikają takich tłuszczów. Zapewnij sobie doskonałą pamięć, rezygnując z burgerów i frytek na rzecz czegoś pozbawionego szkodliwych tłuszczów, jak sałatka lub pełnoziarnisty tost z awokado.

11. Często chorujesz

To, co jesz, ma wpływ na twój system immunologiczny. Jeśli jesteś na diecie niskobiałkowej, możesz szkodzić swojemu zdrowiu. Białko wzmacnia układ odpornościowy - kiedy brakuje ci tego niezbędnego składnika, masz mniej sił, by się bronić, stajesz się więc doskonałym celem dla chorób. By trzymać wirusy i bakterie z daleka, włącz do diety produkty bogate w białko, takie jak chude mięso, fasola i ciemnozielone warzywa liściaste.

12. Brak ci energii

Jeśli nawet poranny prysznic i ubranie się stają się ogromnym wysiłkiem, w twojej diecie prawdopodobnie brakuje żelaza. Jedną z podstawowych funkcji tego składnika jest podnoszenie poziomu energii przez usprawnianie transportu tlenu w organizmie. Jeśli nie przyswajasz wystarczającej ilości żelaza, twój organizm nie wykorzystuje w pełni transportujących tlen czerwonych krwinek, które dawałyby ci energię na cały dzień. Jednym z podstawowych objawów anemii (braku żelaza we krwi) jest obniżenie poziomu energii i ospałość. Jeśli cierpisz na anemię, przyjmuj suplementy żelaza i włącz do swojej diety produkty bogate w żelazo (jak mięso, ryby, jajka, zielone warzywa liściaste), by podkręcić przepływ tlenu w twoim organizmie i dodać sobie sił.

Krzysztof Samerski

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty