Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Mniej, ale częściej – jak wygrać walkę z wagą

Zrzuć wagę

Zrzuć wagę Mniej, ale częściej – jak wygrać walkę z wagą

Tyjesz – chudniesz, znowu tyjesz, zbierasz się w sobie, przechodzisz na dietę, trochę zrzucasz. Po dwóch miesiącach wracasz do dawnej wagi. Znasz ten scenariusz? Istnieje sposób na wyjście z tego błędnego koła i utratę wagi na dobre. Czas, żebyś zastanowił się nie tylko nad tym, co jesz, ale także jak jesz.

Tagi: dieta , odchudzanie , nadwaga , zdrowe odżywianie , dieta dla faceta po 40 , dieta po czterdziestce

Zrzuć wagę Mniej, ale częściej – jak wygrać walkę z wagą

„Tym razem naprawdę jestem na diecie” – mówisz sobie. Intensywnie pracujesz, żeby ustalić zdrowy plan żywienia, ale gdy przydarzy się moment słabości, głód atakuje, a ty nagle, niczym w głodowym szale, pozwalasz sobie na wszystko.

Rozkładanie kalorii spożywanych w ciągu dnia może pomóc ci przestrzegać diety i utrzymać nowo uzyskaną wagę.

Nie odpuszczaj śniadania

Jeśli próbujesz stracić na wadze, prawdopodobnie wiesz, jak ważne jest pilnowanie ilości spożywanych kalorii. Możesz jednak nie zdawać sobie sprawy z tego, że to, ile kalorii zjadasz za jednym posiedzeniem, również może wpłynąć na skuteczność podejmowanych prób. Badania dowodzą, że osoby, które rezygnują ze śniadania i jedzą mniej większych posiłków w ciągu dnia ważą więcej niż osoby, które zaczynają dzień od zdrowego posiłku, a potem jedzą jeszcze 4-5 razy. Może to wynikać z tego, że ostatecznie opuszczający śniadania czują się bardziej głodni, co sprawia, że częściej ulegają pokusom. Jeśli nie jesz odpowiednio często, będziesz się przejadał.

Jeśli godzinami nic nie jesz, spada poziom cukru w twojej krwi, co sprawia, że czujesz się głodny i lekko roztrzęsiony. Spadek poziomu cukru często odbiera ludziom siłę woli, skłaniając do sięgnięcia po kaloryczne smakołyki.

Jedz mniej, ale częściej

Jeśli będziesz jadł mniej, ale regularnie, łatwiej będzie ci kontrolować apetyt i dostosować się do planu żywieniowego. Częściej dostarczając organizmowi kalorii – nawet ograniczonej ich ilości – unikasz wilczego głodu, który rujnuje tak wiele diet.

Sprawa wygląda tak: jeśli jesz trzy główne posiłki i parę przekąsek w ciągu dnia, regulujesz poziom cukru we krwi i utrzymujesz równowagę w organizmie.

Jeśli ograniczasz ilość kalorii spożytych w ciągu dnia w związku z odchudzaniem, regularne odżywianie się jest jeszcze ważniejsze – musisz upewnić swój organizm, że nie głodujesz. Według dietetyków, jeśli spożywasz zbyt mało kalorii, twój organizm przechodzi w tryb głodu i hamuje spalanie kalorii, co może wręcz udaremnić utratę wagi.

Kontroluj spożycie kalorii

Zamiana dwóch lub trzech dużych posiłków na pięć lub sześć miniposiłków może pomóc ci utrzymać równowagę poziomu cukru we krwi i wzmocnić metabolizm. Dietetycy polecają rozłożenie codziennej dawki spożywanych kalorii na mniejsze posiłki i bardziej treściwe przekąski. Jeśli planujesz spożywać około 2000 kalorii dziennie, przygotuj trzy posiłki po 500-600 kalorii każdy, oraz dwie przekąski po 100-200 kalorii.

Jeśli osiągasz cele i tracisz na wadze jedząc duże posiłki, nie ma powodu by przerzucać się na mniejsze. Rozkładanie kalorii może po prostu pozwolić ci lepiej kontrolować apetyt i zwiększyć efektowność diety – szczególnie – jeśli waga nagle stanęła w miejscu.

Pamiętaj, że podstawy utraty wagi zostają takie same: kontroluj ilość spożywanych kalorii. Nie przejadaj się!

Bartek Kulesza

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (1) / skomentuj / zobacz wszystkie

Fan
15 lutego 2016 o 21:07
Odpowiedz

czyli podsumowując ten artykuł "Dieta "ŻPM" żryj połowę mniej :)

~Fan

15.02.2016 21:07
1

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty