Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

10 rzeczy, których twój szef nie chce usłyszeć

Kariera

Kariera 10 rzeczy, których twój szef nie chce usłyszeć

Jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić dla swojej kariery i przyjemnej atmosfery w pracy jest zapewnienie sobie dobrych relacji z przełożonymi. Wydaje się to banalne i proste, jednak zdziwiłbyś się jak wiele osób nie potrafi sobie z tym poradzić.

Tagi: kariera , praca , szef , komunikacja , przełożony , kierownik

Kariera 10 rzeczy, których twój szef nie chce usłyszeć

Cała sztuka polega na właściwej komunikacji z przełożonym. Są bowiem takie sytuacje i informacje, które nawet anioła wyprowadzą z równowagi. Oto twoja lista komunikatów absolutnie zakazanych:

1. „To nie moja wina”

Nawet jeśli to prawda, brzmisz wtedy jak sześciolatek. Dorosły facet biorze na siebie odpowiedzialność, a potem stara się zrobić wszystko jak najlepiej. Szefowie cenią sobie pracowników, którzy zawsze są w stanie znaleźć rozwiązanie problemu – szczególnie, jeśli sami go stworzyli.

2. „To nie moja działka”

Twoje obowiązki nie kończą się tylko na tych opisanych w umowie czy regulaminie. Jeśli szef prosi cię o zrobienie czegoś, co nie należy na co dzień do twoich obowiązków, powinieneś to zadanie wykonać. Jeśli mówisz mu prosto w twarz, że tego nie zrobisz, brzmisz niegrzecznie, lekceważąco i nie okazujesz chęci współpracy. Jeśli jednak taka sytuacja zaczyna się powtarzać, warto spotkać się z szefem i porozmawiać o nowym zakresie twoich obowiązków i nowym za nie wynagrodzeniu.

3. „Musieliśmy się źle zrozumieć”

W dzisiejszych czasach, kiedy firmy bardzo ze sobą konkurują, nikogo nie stać na utratę klientów lub kontraktów z powodu złej komunikacji wewnątrz firmy. Każdy przełożony chce być informowany i mieć kontrolę nad sytuacją w firmie, dowiedz się więc, jakie informacje twój szef chce otrzymywać i informuj go. Dobra komunikacja jest kluczem do sukcesu – zarówno twojego szefa jak i twojej kariery.

4. „Mam kaca”

To nie jest coś, czym powinieneś się chwalić. Opowiadając, ile to wczoraj nie wypiłeś dajesz przełożonemu do zrozumienia, że nie traktujesz swojej pracy poważnie. Takie zachowanie stwarza powód do zastanowienia, czy również w innych aspektach swojego życia i pracy jesteś skłonny do podejmowania złych decyzji.

5. „Nie mogę znieść Andrzeja”

Dotyczy to wszystkich twoich współpracowników. Szefom naprawdę nie podoba się, gdy muszą poświęcać swój cenny czas na zażegnywanie konfliktów wśród swoich podwładnych. Jeśli nie chcecie, żeby waszym problemem zajął się dział HR, rozwiążcie swój problem samodzielnie w profesjonalny sposób. Pracownicy powinni się nawzajem szanować i zachowywać jak dorośli ludzie.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (1) / skomentuj / zobacz wszystkie

olo
31 stycznia 2014 o 15:09
Odpowiedz

Pani Spec od HR przepisała te "swoje" przemyślenia z książki Psychologia Szefa. Ehhh

~olo

31.01.2014 15:09
1

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty