Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Jak być lepszym managerem

Kariera

Kariera Jak być lepszym managerem

Dobrego managera od przeciętnego różni jedna, fundamentalna rzecz – autorytet. Umiejętność sprawienia, że zespół ufa jego osądowi, jest lojalny i zaangażowany w realizację postawionych przed nim celów. Zobacz, jakie zachowania służą wzmocnieniu twojej pozycji, a które ją osłabiają.

Tagi: kariera , menadżer , umiejętności menedżera , dobry szef , jak być dobrym menedżerem

Kariera Jak być lepszym managerem

Nie gloryfikuj samego siebie

Nic tak nie irytuje i nie zniechęca podwładnych jak manager z kompleksem boskości. Nawet, jeśli twoja wiedza i umiejętności rzeczywiście są na nieprzeciętnie wysokim poziomie i masz na koncie wiele zawodowych sukcesów, postaraj się mieć do tego dystans. Nie chodzi o pomniejszanie własnych dokonań (bo kompetencja stanowi jeden z fundamentów twojego autorytetu) lecz o to, by właściwie je wykorzystać. Przepis na sukces tkwi w praktycznym wykorzystaniu wiedzy oraz dzieleniu się doświadczeniem z własnym zespołem. W taki sposób, by ten się rozwijał i na tym korzystał.

Używaj więc tego, co wiesz i umiesz, jak narzędzi do wspierania podwładnych w realizacji zadań. Równocześnie miej uszy i oczy otwarte na informacje zwrotne i sam ucz się od nich. Monologi o sukcesach i autorytatywne rozkazy podszyte poczuciem nieomylności wpisz na listę zachowań zakazanych.

Nie deleguj nierealnych zadań

Jako manager powinieneś być w stanie samodzielnie wykonać zadania, które zlecasz, by znać ich specyfikę i wymagania. Powinieneś również umieć dopasowywać poziom trudności zadania do kompetencji konkretnego pracownika. Dlatego ostrożnie szacuj możliwości i wydawaj podwładnym polecenia, których realizacja jest możliwa. Wyznaczaj ambitne cele, jednak takie, które przy odpowiednim wysiłku, zaangażowaniu i wsparciu z twojej strony są wykonalne.

Dzięki temu członkowie twojego zespołu będą osiągać sukcesy, a ich wiedza i umiejętności – stopniowo wzrastać. Pamiętaj też, że zbyt łatwe i mało ambitne zadania prowadzą do znudzenia i apatii. Dlatego każdy, nawet wykonujący proste czynności pracownik, od czasu do czasu potrzebuje stymulacji w postaci wyzwania.

Nie wyręczaj

Nawet, jeśli widzisz, że pracownik nie radzi sobie z realizacją powierzonego zadania, powstrzymaj się od wyręczania go. Takie zachowanie zapewne przyspieszyłoby pracę, ale pociągnęłoby za sobą również szereg brzemiennych w skutkach konsekwencji. Po pierwsze podważyłbyś własną umiejętność oceny potencjału podwładnych. Po drugie, wzbudziłbyś w pracowniku poczucie porażki, które obróciłoby się przeciwko wam obu. Prawdopodobnie odbierze on takie działanie jako publiczną manifestację jego niekompetencji, a przy okazji pokaz twojej wyższości. W konsekwencji ryzykujesz utratę autorytetu w jego oczach, a być może także w oczach innych członków zespołu. Ponadto wykonywanie zadań za podwładnych prowadzi do blokady rozwoju zespołu, który nie nabywa nowych umiejętności.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty