Tak naprawdę już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z Volkswagenem. Podobnie jak w innych modelach wygląda grill i reflektory. Jednak, gdy spojrzymy niżej, zauważymy nietypowe światła LED do jazdy dziennej – należą one do wyposażenia standardowego wszystkich odmian T-Roca.
Z boku nowy SUV przypomina nieco nową generację Polo, z którym jest zresztą mocno spokrewniony. Widać także podobieństwo do Audi Q2. W tym akurat nic dziwnego, w końcu oba samochody należą do tego samego segmentu i mają wspólne rozwiązania techniczne. Mimo wyraźnego pochylenia tylnej klapy udało się wygospodarować sporo miejsca na bagaż – 445 litrów. To lepszy wynik niż u konkurencji. Także wewnątrz cztery osoby będą czuły się swobodnie, to z kolei zasługa sporego rozstawu osi.
Volkswagen T-Roc
Wygodnie i bezpiecznie
O to, by pasażerowie czuli się komfortowo, zadba bogate wyposażenie niedużego SUV-a. Nawet bazowa odmiana, nazwana po prostu T-Roc, nie ma się czego wstydzić. Seryjnie są w niej montowane klimatyzacja, radioodtwarzacz z dużym, kolorowym ekranem, elektrycznie sterowane szyby także z tyłu, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, czujnik deszczu czy czujnik zmierzchu.
O bezpieczeństwo z kolei odpowiedzialne są m.in. seryjny w każdej odmianie system Front Assist, który monitoruje przestrzeń przed samochodem i ostrzega kierowcę w sytuacji, gdy dystans do poprzedzającego nas auta na drodze niebezpiecznie się zmniejszy. System „umie” także zauważyć pieszych przed autem i zahamuje w sytuacji, gdy podczas jazdy w miejskim korku kierowca nie zareaguje na zmieniającą się sytuację na drodze.
Volkswagen T-Roc deska rozdzielcza
Lista opcji jest imponująca, także jeśli chodzi o elementy podnoszące bezpieczeństwo. T-Roca w wersji Premium można doposażyć (gratis!) w pakiet drogowy, w którego skład wchodzą systemy Blind Spot, wykrywające pojazdy w martwym polu lusterek, Rear Traffic Alert, który pomaga podczas wyjeżdżania z prostopadłych do drogi miejsc parkingowych i Light Assist – czujnik automatycznej zmiany świateł z drogowych na mijania i odwrotnie.
A jeśli zdecydujemy się na T-Roca w wersji Premium ze skrzynią DSG, w bezpłatnym pakiecie dostaniemy także Traffic Jam Assist, czyli asystenta jazdy w korku oraz Emergency Assist. W obu przypadkach elementem pakietu są także składane boczne lusterka.
Wysoki poziom bezpieczeństwa to, poza wyposażeniem, zdane na piątkę testy zderzeniowe. T-Roc został przebadany przez organizację Euro NCAP i nie tylko zdobył maksymalną notę pięciu gwiazdek, to okazał się najlepszy z testowanych w 2017 małych SUV-ów i może pochwalić się nagrodą Best in class.
Prawie jak GTI
Mieliśmy okazję jeździć nowym SUV-em VW w najmocniejszej wersji. Dwulitrowy silnik o mocy 190 KM przekazuje napęd na cztery koła za pośrednictwem siedmiostopniowej skrzyni DSG. Już sucha liczba koni mechanicznych jest imponująca, żaden z rywali nie może pochwalić się podobnymi parametrami. Szczerze mówiąc, gdyby Volkswagen zdecydował się dodać do oznaczenia modelu literki GTI, nie byłoby w tym wiele przesady. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 216 km/h. Producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 6,8 l/100 km. Przy odrobinie samozaparcia może nawet uda się uzyskać taki wynik. Tylko po co wówczas kupować najmocniejszego SUV-a w segmencie? Przy normalnym traktowaniu pedału gazu auto zużywa nieco ponad 8 l benzyny na 100 km/h. To wciąż rezultat przynajmniej akceptowalny.
Poza dobrymi osiągami warto podkreślić znakomite wygłuszenie wnętrza. Nawet podczas jazdy z prędkościami autostradowymi, 130-140 km/h można swobodnie rozmawiać bez konieczności podnoszenia głosu.
Volkswagen T-Roc
Oczywiście w cenniku znajdziemy także inne odmiany – benzynowe 1.0 115 KM i 1.5 150 KM, a także turbodiesla 2.0 TDI 150 KM (wkrótce dołączy do niego także 1.6 TDI 115 KM). Dwie najmocniejsze wersje są wyposażone w skrzynię DSG i napęd na cztery koła, który – jak mogliśmy się przekonać – sprawuje się znakomicie.
Kierowca ma do wyboru cztery tryby pracy układu napędowego – Street, Snow, Offroad i Offroad Individual. Dodatkowo można wybrać tzw. profil jazdy, czyli zmieniać ustawienia skrzyni biegów, wspomagania, zawieszenia, tempomatu, a także klimatyzacji.
Volkswagen T-Roc: dane techniczne
Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 190 KM Premium
- Silnik benzynowy, turbodoładowany
- Pojemność skokowa: 1984 cm³
- Moc: 190 KM/4180-6000 obr./min
- Moment obrotowy: 320 Nm/1500-4180 obr./min
- Skrzynia biegów: dwusprzęgłowa, 7-biegowa
- Napęd: 4x4
- Hamulce (przód/tył): tarczowe, wentylowane/tarczowe
- Zawieszenie (przód/tył): kolumny McPherson/wielowahaczowe
- Rozmiar opon 225/40 R19
Masy i wymiary
- Nadwozie: 5-drzwiowy hatchback
- Masa własna/ładowność: 1495/570 kg
- Długość/szerokość/wysokość: 4234/1819/1573 mm
- Rozstaw osi: 2590 mm
- Pojemność zbiornika paliwa: 55 l
- Pojemność bagażnika 445/1237 l
Osiągi
- Przyspieszenie 0–100 km/h: 7,2 s
- Prędkość maksymalna: 216 km/h
- Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany): 8,5/5,8/6,8 l/100 km
- Cena: 130 590 zł
Plusy:
- Świetnie wyciszone wnętrze
- Mocny, dynamiczny silnik
- Seryjny napęd na cztery koła
- Przestronne wnętrze
- Bardzo dobra jakość montażu elementów wnętrza
- Bogate wyposażenie standardowe, także z zakresu bezpieczeństwa
Minusy:
- Brak możliwości wyboru najmocniejszej wersji silnikowej w innych odmianach wyposażenia
Witold Blady
Wejdź na FORUM! ❯
Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie