Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Książka: Morsowanie

Książka, film

Kompendium kąpieli w zimnej wodzie, powstałe przy współpracy z doświadczonymi morsami i lekarzami różnych dyscyplin, wprowadzi każdego chętnego w świat lodowatego zdrowia.

Tagi: kondycja , sporty zimowe , sporty ekstremalne , dbanie o siebie , sport dla faceta po 40. , jak dbać o serce

Morsowanie jak zacząć
Morsowanie staje się coraz bardziej popularnym sposobem na zachowanie zdrowia

Nie od dziś wiadomo, że morsowanie poprawia samopoczucie, ogólną odporność organizmu oraz wydolność układu sercowo-naczyniowego. Nie jest to zresztą współczesny pomysł. Jak pisze autorka książki, Ewa Zwierzchowska, hartowanie zimnem znane było już starożytnym Rzymianom, a w wieku XVIII praktykowano zimne okłady, kąpiele, chodzenie boso po śniegu czy brodzenie w górskich lodowatych strumieniach. W wielu krajach zanurzanie się w zimnej wodzie miało związek z rytuałami religijnymi.

Morsowanie jest porównywane do krioterapii. Podczas zanurzenia w lodowatej wodzie dochodzi do skurczu powierzchniowych naczyń krwionośnych. Krew dociera głębiej, poprawiając krążenie w narządach wewnętrznych oraz tkankach. W efekcie doświadczamy wielu korzyści zdrowotnych, m.in.:

  • zahartowanie ciała, większa tolerancja na zimno,
  • poprawa wydolności układu sercowo-naczyniowego,
  • poprawa krążenia,
  • lepsze ukrwienie skóry,
  • szybsza regeneracja organizmu,
  • pomoc przy chorobach dermatologicznych i alergicznych,
  • poprawa wyglądu skóry.

Dziś morsowanie, na fali powrotu do naturalnych metod leczenia i dbania o zdrowie staje się coraz popularniejszym sposobem na utrzymanie ciała i ducha w znakomitej formie. Wystarczy przejść się w zimny poranek nad większy zbiornik wodny, by spotkać tam amatorów zimnych kąpieli niemal w każdym wieku. Aby do nich dołączyć warto poznać podstawowe zasady, które pozwolą nam bezpiecznie rozpocząć przygodę z lodowatą wodą.

Poradnik „Morsowanie” zawiera praktyczne wskazówki, jak krok po kroku przygotować się do zimowych kąpieli, jak pokonać własne ograniczenia i jak korzystać z ich dobrodziejstw. Autorka przeprowadziła liczne wywiady z doświadczonymi morsami, którzy dzielą się wiedzą i nawet kilkudziesięcioletnim doświadczeniem w zakresie diety, rozgrzewki, ubrania, środków bezpieczeństwa. Jednym z jej rozmówców jest Leszek Naziemiec, pionier i promotor zimowego pływania w Polsce, który w wyścigu pływackim na Antarktydzie zajął piąte miejsce, przepływając kilometr w wodzie o temperaturze -1,2 st. C.

Czy kąpiel w lodowatej wodzie jest dla ciebie? Czy jest dobrym sposobem na pokonanie własnych ograniczeń? Na te pytania znajdziesz odpowiedzi w poradniku „Morsowanie” pióra Ewy Zwierzchowskiej.

Przeczytaj wywiad z autorką tutaj.

KONKURS!
Zdobądź książkę "Morsowanie"

 

Morsowanie

Co musisz zrobić, by zdobyć nagrodę?

1. Zapisz się do naszego newslettera tutaj: 

Po otrzymaniu maila potwierdź subskrypcję, to warunek wzięcia udziału w konkursie.
Jeśli już jesteś subskrybentem naszego newslettera, nie musisz zapisywać się ponownie.

2. Napisz do nas

Odpowiedz na poniższe pytanie:

Jakie korzyści z morsowania są najważniejsze dla faceta po 40.? Uzasadnij.

Wyślij mail na adres: konkurs@facetpo40.pl

 

Nagrody otrzyma 5 autorów najciekawszych odpowiedzi.

Na odpowiedzi czekamy do 18 grudnia!

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook