Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Łysienie okiem dietetyka

Klinika ciała i ducha

Klinika ciała i ducha Łysienie okiem dietetyka

Dobrze zbilansowana dieta to podstawa nie tylko zdrowia, ale też świetnego wyglądu. Ta zasada dotyczy także twoich włosów. Jeśli coś z nimi zaczyna się dziać, to pierwszy sygnał, aby zastanowić się, czy na pewno dostarczasz swojemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników.

Tagi: metamorfoza , łysienie , zmiana fryzury , jak poprawić atrakcyjność , atrakcyjny facet , zmiana w wyglądzie , męska metamorfoza , przyczyny łysienia , przyczyny utraty włosów , dietetyk

Klinika ciała i ducha Łysienie okiem dietetyka

Kłopoty z włosami

Wypadanie włosów, brak połysku, łamliwość czy rozdwajanie się końcówek powinno cię skłonić do zainteresowania się ich kondycją, jednakże kłopoty z włosami mogą być tylko znakiem, że w twoim organizmie dzieje się źle.

Produkty działające na kondycję włosów to przede wszystkim te, które stanowią budulec włosa. Włosom zaś potrzebne są głównie aminokwasy siarkowe – przede wszystkim cystyna i metionina. Niedobory pokarmowe mogą być tylko jedną z przyczyn łysienia. Najczęstszymi „winowajcami” są niedobory takich składników jak cynk i żelazo, a z witamin - biotyna. – mówi dietetyk Magdalena Jarzynka, ekspert portalu Kliniki HandsomeMen. Najbogatszym źródłem cynku są małże, ostrygi, zarodki pszenicy, wątroba wieprzowa, pieczeń wołowa, fasola, wątróbka kurza, migdały, chleb pełnoziarnisty żytni, węgorze i groszek zielony. Z kolei najlepiej przyswajalne przez organizm żelazo znajduje się w mięsie i jego przetworach, w szpinaku, szczawiu, botwinie, herbacie. Z witamin za wypadanie włosów odpowiedzialna jest między innymi biotyna (zwana witaminą H lub B7). Główne źródła tej witaminy: zielony groszek, brązowy ryż, owies, orzechy włoskie.

Kapryśne włosy

Można śmiało stwierdzić, że ludzkie włosy są wyjątkowo kapryśne, bo aby były piękne i zdrowe, wymagają stałego dostarczania wielu witamin i minerałów. Włosy w żaden sposób nie mogą nazbierać sobie żadnych z tych składników na zapas. Z kolei w priorytetach organizmu na dostarczanie składników odżywczych, są one na szarym końcu. Włosy do tego, by rosnąć, potrzebują glukozy, która jest źródłem energii. Niezbędne witaminy to głównie A, E i witaminy z grupy B (szczególnie B6), biotyna, kwas foliowy. Bardzo ważne są mikroelementy i biopierwiastki, jak na przykład miedź, żelazo, cynk, krzem, jod, mangan, magnez i wspomniana już siarka. Przykładem pierwiastka, który występuje w naprawdę minimalnych ilościach,

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty