Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Bądź dobrym szefem

Kariera

Kariera Bądź dobrym szefem

Wyjątkowy szef to coś więcej niż dobry menedżer - to przede wszystkim dobry lider. Weź sobie do serca kilka naszych rad i bądź szefem, dla którego każdy chciałby pracować.

Tagi: kariera , lider , szef , zarządzanie zespołem , przywództwo , jak być dobrym szefem

Kariera Bądź dobrym szefem

1. Miej wizję

Nie wiedząc, dokąd zmierzasz, nigdy tam nie dotrzesz. Zanim zaczniesz przewodzić swoim ludziom, musisz mieć gdzie ich prowadzić, musisz mieć coś, do czego będziecie dążyć wspólnie. Dokąd zmierzasz? Jak zamierzasz osiągnąć założone cele? Skąd będziesz wiedział, że je osiągnęliście?

2. Pozwól ludziom dostrzegać ich własną wartość

Pokazuj im stale, że ich praca ma znaczący wkład jeśli chodzi o osiąganie celów firmy, ale także, że liczy się ona również dla ciebie. Muszą wiedzieć, że ich praca ma sens i jest dostrzegana.

3. Pozwól im prowadzić

Przezwycięż chęć stałego kontrolowania podwładnych. To niezbędne, by dobrze i skutecznie przewodzić ludziom. Pozwalając im na pewną swobodę w podejmowaniu decyzji otrzymasz w zamian zaangażowanie, kreatywność i poczucie odpowiedzialności za własną pracę. Opłaca się?

4. Bądź w „oku cyklonu”

Gdy sprawy mają się źle, to masz dwa wyjścia: szukać winnego lub rozwiązać problem. Dobrzy szefowie wybierają to drugie i robią to spokojnie i z rozwagą. W czasach kryzysu ludzie potrzebują pewnego siebie, solidnego wsparcia w szefie.

5. Daj sobie czas na bycie liderem

Zagwarantuj sobie czas w ciągu dnia, by spędzać go tylko ze swoimi ludźmi. Słuchaj ich problemów, wspieraj w ich przedsięwzięciach, motywuj, doceniaj.

6. Angażuj się

Pracuj ciężko ze swoimi ludźmi, relaksuj się z nimi, śmiej się z nimi. etc. Jeśli pokażesz im, że nie jesteś nad nimi lecz z nimi, to zwiększysz ich zaangażowanie i lojalność. Pamiętaj jednak, by nie spoufalić się zbytnio – wciąż jesteś ich przełożonym, nie kumplem od wódki.

7. Radź sobie z niespodziankami

Ludzie i problem pojawiają się niezaanonsowani. To twoje zadanie, by filtrować niespodzianki pod kątem ich pilności oraz ważności. Pomagaj podwładnym koncentrować się na priorytetach a nie problemach.

8. Nie faworyzuj

To naturalne, że jednych lubisz bardziej, innych mniej. Nie możesz jednak sobie pozwolić na luksus okazywania tego. Twój podstawowy obowiązek to obiektywna ocena każdego z pracowników, bez względu na twoje osobiste przekonania.

9. W końcu zarządzaj i przewódź

Twoi podwładni będą oczekiwać, że będziesz reagował na słabą aktywność i złe wyniki. Jeśli będą widzieli, że komuś uchodzi na sucho takie zachowanie, to spadnie morale i zaangażowanie twojego zespołu. Jeśli będziesz sprawiedliwy i stanowczy, to zyskasz szacunek i jeszcze większe zaangażowanie.

Klaudia Sukiennik

 

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty