Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

12 znaków ostrzegawczych, świadczących o tym, że powinieneś zmienić dietę

Zrzuć wagę

Twoja dieta ma dla twojego zdrowia znacznie większe znaczenie, niż ci się wydaje. Oczywiście, to, co jesz, ma wpływ na obwód w pasie, ale także na niemal każdy inny aspekt funkcjonowania organizmu. To, co masz w jadłospisie, odbija się na wszystkim – twojej produktywności, pamięci, a nawet odcieniu skóry. Oto kilka znaków, które wskazują, że masz istotny problem z dietą.

Tagi: odchudzanie , nadwaga , dieta odchudzająca , dieta dla faceta po 40 , dieta po czterdziestce

Zrzuć wagę 12 znaków ostrzegawczych, świadczących o tym, że powinieneś zmienić dietę

1. Ciągle dokuczają ci gazy

Nawracające wzdęcia to istotny wskaźnik niezdrowej diety. Jeśli towarzyszą im gazy, pojawiające się po wypiciu mleka lub zjedzeniu sera, może nie zdajesz sobie sprawy, że masz nietolerancję laktozy. Wielu osób doświadcza delikatnej nietolerancji nabiału, nie wiedząc, że może być ona przyczyną męczących dolegliwości, upewnij się więc, że uważnie odczytujesz znaki, które daje ci twój organizm.

2. Masz zaparcia

Problemy w toalecie? Zaparcia i inne nieregularne ruchy jelit to istotny wskaźnik nieprawidłowości w diecie. Jeśli masz problemy z wypróżnianiem, prawdopodobnie nie spożywasz wystarczających ilości błonnika. Błonnik ma wpływ na funkcjonowanie układu trawiennego i sprawia, że cały proces przebiega gładko. Ważne jest, by pamiętać o tym składniku. Surowe warzywa, owoce, zboża i pełne ziarna to jego najlepsze źródło.

3. Jesteś ciągle głodny

Ciągle powtarzasz sobie, że czas na dietę, ale ostatecznie pod koniec dnia załamujesz się i wsuwasz całą paczkę chipsów i kubeł skrzydełek z kurczaka. Mimo że ma tu sporo do powiedzenia twoja siła woli, sposób odżywiania również może być źródłem problemu. Objadanie się to odpowiedź organizmu na to, że nie otrzymuje potrzebnych mu składników odżywczych – to reakcja biochemiczna, sygnał, że nie dajesz mu tego, czego potrzebuj.

4. Eliminujesz grupy produktów

Zdrowa dieta nigdy nie usuwa całych grup produktów, poza wypadkami, w których w grę wchodzą względy medyczne (takie jak nietolerancja laktozy czy celiakia). Wszystkie z nich są niezbędne dla zapewnienia organizmowi witamin i minerałów niezbędnych do zachowania zdrowia i sprawności. Dla wegetarian i wegan wcale nie oznacza to konieczności spożywania produktów mięsnych, muszą się jednak upewnić, że uzyskują niezbędne składniki odżywcze z innych źródeł, odpowiednich dla wybranej diety (fasola to świetne źródło białka dla miłośników warzyw!)

5. Bez przerwy jesteś w złym nastroju

Jeśli często czujesz się poirytowany, może mieć na to wpływ twoja dieta. Kiedy ograniczasz spożycie kalorii i węglowodanów, czasem możesz odczuwać irytację związaną z niezaspokojoną ochotą na różne produkty. Jednak poziom cukru w twojej krwi również spada, co przyczynia się do wahań nastrojów. Włącz do diety zdrowe węglowodany (kasze, ryż, pełne ziarno), które sprawią, że dłużej będziesz syty i wspomogą produkcję serotoniny (hormonu „szczęścia”) w mózgu.

6. Jesteś wykończony

Jeśli ciągle czujesz się zmęczony, ospałość również może wynikać z diety. Zła dieta prowadzi czasem do ciągłego uczucia zmęczenia ze względu na brak kluczowych składników odżywczych. By pozbyć się zmęczenia, upewnij się, że przyjmujesz wystarczające ilości zdrowych tłuszczów, białek i złożonych węglowodanów.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty