Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies
Akceptuję

Pojedynek mocy – AMG vs M vs RS. Na co najczęściej stawiają Polacy?

Samochody
|
27.08.2020

W motoryzacyjnym alfabecie te litery mogłyby oznaczać „armagedon”, „miazgę” i „rozpustę”, bo skrywają się pod nimi piekielnie szybkie i nieprzyzwoicie drogie zabawki – rozpalające wyobraźnię i wzbudzające pożądanie u każdego motopasjonata. Analitycy z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR sprawdzili, której z tych trzech niemieckich pokus najczęściej ulegają Polacy. Zdradzimy, że gwiazda jest tylko jedna.

Samochody sportowe
AMG, RS czy M? Który z tych logotypów najczęściej wybierają Polacy?

Analizę sprzedaży najszybszych z najszybszych i najmocniejszych z najmocniejszych niemieckich samochodów w Polsce przeprowadzono w oparciu o dane pochodzące z Centralnej Ewidencji Pojazdów. Obejmowała ona okres rejestracji od 1 stycznia do 31 lipca 2020 r. W tym czasie zarejestrowano 983 nowe auta, które spełniały kryteria.

Dlaczego „najszybszych” i „najmocniejszych”? Eksperci uznali, że jeśli już przeprowadzać taką analizę, to na poważnie, czyli z pominięciem tych mniej rasowych odmian. Był jeszcze jeden warunek – samochód musi być napędzany benzyną (silników diesla nie wymyślono przecież dla aut sportowych). Odpadły więc wszelkie Audi S czy SQ, w przypadku BMW nie liczono grzeczniejszych wersji M35i, M50i czy M50d, a w Mercedesie nie załapały się odmiany AMG 35 i AMG 53. Oto ranking popularności „wielkiej niemieckiej trójcy” w Polsce.

1. miejsce

Mercedes-AMG: 447 sztuk

Mercedes A45 AMG

Gwiazdą tego zestawienia jest, oczywiście, Mercedes, który sprzedał ponad 45% puli samochodów ujętych w tej analizie. Największym zainteresowaniem wśród klientów cieszą się najmniejsze modele z tym samym układem napędowym – AMG A 45 i AMG CLA 45. Razem stanowią ponad połowę (273 sztuki, czyli 61%) zarejestrowanych do końca lipca nowych Mercedesów-AMG. Jedynie 13 osób pozostało przy słabszej, 381-konnej odmianie 45 AMG. Pozostałe wybrały mocniejszy, 421-konny wariant 45 S. Drugie miejsce należy do gelendy w wydaniu AMG G 63 (60 szt.), trzecie zaś do coupé AMG GT (39 rejestracji wersji 63, R i Black Series). „Trzydziestkę” przekroczyła również liczba zamówień na model GLC. Nieco mniej (bo 23) klientów wyjechało z salonów Mercedesem-AMG S 63.

2. miejsce

Audi RS: 311 sztuk

2020 Audi RS3

Drugie miejsce należy do samochodów z logotypem RS. Audi „wykręciło” wynik nieco mniejszy, ale wciąż odpowiadający 32% wszystkich sportowych samochodów sprzedanych przez „trójcę”. Wynik ten udało się osiągnąć głównie dzięki modelowi RS3, na który zdecydowało się 108 klientów – 62 wybrało hatchbacka, a 46 sedana. Na drugim miejscu podium znalazł się 400-konny model RSQ3, a na trzecim 600-konne Audi RS6 (38 szt.). Model RS5 skusił 38 nabywców, RS7 i RSQ8 po 28, a RS4 tylko 22.

 

3. miejsce

BMW M: 225 sztuk

BMW M2

Na najniższy schodek podium weszło zaś BMW, osiągając 23% sprzedaży. Klienci z salonów monachijskiej marki wyjeżdżali najczęściej BMW M2 (80 szt.) oferowanym wyłącznie jako tylnonapędowe coupé. Tylko 5 spośród zarejestrowanych egzemplarzy to 450-konne BMW M2 Competition. W kategorii „BMW” drugie miejsce zajął model M5 – 45 zarejestrowanych egzemplarzy. Trzecie zaś M8 (33 szt.). SUV-y sprzedawały się gorzej – X3 M (20 szt.), X4 M (11 szt.), X6 M (10 szt.) i X5 M (9 szt.).

Krzysztof Grabek

Źródło: IBRM Samar

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie