Analizę sprzedaży najszybszych z najszybszych i najmocniejszych z najmocniejszych niemieckich samochodów w Polsce przeprowadzono w oparciu o dane pochodzące z Centralnej Ewidencji Pojazdów. Obejmowała ona okres rejestracji od 1 stycznia do 31 lipca 2020 r. W tym czasie zarejestrowano 983 nowe auta, które spełniały kryteria.
Dlaczego „najszybszych” i „najmocniejszych”? Eksperci uznali, że jeśli już przeprowadzać taką analizę, to na poważnie, czyli z pominięciem tych mniej rasowych odmian. Był jeszcze jeden warunek – samochód musi być napędzany benzyną (silników diesla nie wymyślono przecież dla aut sportowych). Odpadły więc wszelkie Audi S czy SQ, w przypadku BMW nie liczono grzeczniejszych wersji M35i, M50i czy M50d, a w Mercedesie nie załapały się odmiany AMG 35 i AMG 53. Oto ranking popularności „wielkiej niemieckiej trójcy” w Polsce.
1. miejsce
Mercedes-AMG: 447 sztuk
Gwiazdą tego zestawienia jest, oczywiście, Mercedes, który sprzedał ponad 45% puli samochodów ujętych w tej analizie. Największym zainteresowaniem wśród klientów cieszą się najmniejsze modele z tym samym układem napędowym – AMG A 45 i AMG CLA 45. Razem stanowią ponad połowę (273 sztuki, czyli 61%) zarejestrowanych do końca lipca nowych Mercedesów-AMG. Jedynie 13 osób pozostało przy słabszej, 381-konnej odmianie 45 AMG. Pozostałe wybrały mocniejszy, 421-konny wariant 45 S. Drugie miejsce należy do gelendy w wydaniu AMG G 63 (60 szt.), trzecie zaś do coupé AMG GT (39 rejestracji wersji 63, R i Black Series). „Trzydziestkę” przekroczyła również liczba zamówień na model GLC. Nieco mniej (bo 23) klientów wyjechało z salonów Mercedesem-AMG S 63.
2. miejsce
Audi RS: 311 sztuk
3. miejsce
BMW M: 225 sztuk
Na najniższy schodek podium weszło zaś BMW, osiągając 23% sprzedaży. Klienci z salonów monachijskiej marki wyjeżdżali najczęściej BMW M2 (80 szt.) oferowanym wyłącznie jako tylnonapędowe coupé. Tylko 5 spośród zarejestrowanych egzemplarzy to 450-konne BMW M2 Competition. W kategorii „BMW” drugie miejsce zajął model M5 – 45 zarejestrowanych egzemplarzy. Trzecie zaś M8 (33 szt.). SUV-y sprzedawały się gorzej – X3 M (20 szt.), X4 M (11 szt.), X6 M (10 szt.) i X5 M (9 szt.).
Krzysztof Grabek
Źródło: IBRM Samar
Wejdź na FORUM! ❯
Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie