Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies
Akceptuję

Motoryzacyjna premiera roku, czyli nowe Dacie – Sandero i Logan

Samochody
|
07.09.2020

Tego po prostu nie można przegapić. Rumuński producent zaprezentował trzy gorące nowości – zupełnie nowe Sandero, Sandero Stepway i Logana. Żarty żartami, ale nowa generacja rumuńskich „samochodów za rozsądną cenę” będzie tak nowoczesna jak nigdy przedtem. Auta zbudowano bowiem na platformie CMF-B – tej samej, co nowe miejskie modele Renault.

2020 Dacia Sandero
Rumuńska zmiana warty i to od razu w trzech wydaniach – Sandero, Sandero Stepway i Logan

Dacia Sandero to jeden z ulubionych samochodów Kapitana Snui, czyli najwolniejszego z prezenterów starego „Top Geara”. Niewiele brakowało, by trafiła do uwielbianego przez miliony widzów show jako „samochód za rozsądną cenę”, którym zapraszani do programu celebryci mieli wykręcić jak najlepszy czas na specjalnym torze testowym.

Dlaczego ostatecznie tak się nie stało? Dacia zwlekała z wprowadzeniem tego modelu na brytyjski rynek, prezenterzy musieli więc wybrać inny samochód (choć ten był do tego idealny). James May uwielbiał jednak wspominać o Sandero przy każdej możliwej okazji, dlatego z pewnością ucieszy go dzisiejsza premiera. 

2020 Dacia Sandero
Dacia Sandero, czyli samochód (coraz mniej) budżetowy. Ma w sobie coś z Renault Clio i Volkswagena Polo

Rumuński producent nie zdradził na razie wiele – szczegóły odnośnie nowych modeli pojawią się dopiero 29 września, ale już dziś można przyjrzeć się ich stylistyce. Co ważne, bez obaw o utratę wzroku, bo nowe dacie prezentują się naprawdę nieźle. To dlatego, że inżynierowie popracowali trochę nad proporcjami – auta są niższe i szersze. Jeśli jednak ten news godzi w waszą motoryzacyjną dumę (a jednak go czytacie), to po prostu przejdźcie do następnego.;-)

Co trzeba wiedzieć o nowych Daciach? Że dostąpiły zaszczytu awansu technicznego (i to znacznego), bo nie wykorzystują już płyty podłogowej z dawnych modeli Renault. Nowe Sandero i Logan zostały zbudowane na platformie CMF-B pochodzącej z najnowszych Clio i Captura. Dlaczego? Oczywiście chodzi o normy emisji spalin i szkodliwych związków, które obowiązują nawet marki budżetowe.

Płyta podłogowa, która zadebiutowała w Clio, jest przystosowana do napędów elektrycznych, a Dacia potrzebuje obniżenia emisji w swojej gamie. Wniosek? Oprócz tradycyjnych jednostek spalinowych pojawią się także „e-warianty” – nie wiadomo jednak, w jakim stopniu zostaną zelektryfikowane. Najbardziej prawdopodobna wydaje się jednak hybryda z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka. Coś więcej? Dopiero 29 września. Wtedy też powinny pojawić się zdjęcia tyłu sedana i wnętrza obydwu samochodów.

Krzysztof Grabek

2020 dacia sandero stepway
LED-y w Dacii?! No nie może być! A jednak Renault pozwoliło Dacii na takie "szaleństwo"

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie