Zespół fabryczny Renault był obecny w Formule 1 przez 43 lata, ale startował w trzech okresach – w latach 1977-1985, 2002-2011 i teraz, od 2016 r., po objęciu zespołu Lotus F1. Po pięciu latach pałeczkę od Renault przejmie wskrzeszona w 2017 r. sportowa marka Alpine, która obecnie ma w gamie tylko jeden model – A110 nawiązujący wyglądem i konstrukcją do oryginalnego Alpine A110 z lat 60.
Decyzję o zmianie nazwy fabrycznego zespołu F1 podjął Luca de Meo, nowy dyrektor zarządzający Grupy Renault. To element nowej strategii całego koncernu, w ramach której Alpine ma zostać twarzą wszelkich działań sportowych francuskiego zespołu. Renault pozostanie jednak odpowiedzialne za dostarczanie jednostek napędowych do bolidów – podobnie zresztą jak jest w przypadku cywilnego modelu Alpine.
Po lewej współczesne Alpine A110, a po prawej pierwowzór z lat 60. Prawda, że podobne?
– Alpine to piękna, potężna i pełna energii marka wywołująca uśmiech na twarzach swoich sympatyków. Wprowadzając ten symbol francuskiej doskonałości do najbardziej prestiżowych dyscyplin motoryzacyjnych na świecie, kontynuujemy przygodę marki w wiecznie żywym sporcie – tłumaczy Luca de Meo, nowy prezes Grupy Renault.
– Alpine wniesie do padoku F1 swoje wartości: elegancję, pomysłowość i śmiałość. Obowiązujące od 2022 r. nowe przepisy sportowe i finansowe dadzą nam okazję do bardziej wyrównanej rywalizacji, a sama F1 stanie się sprawiedliwsza i łatwiejsza w zarządzaniu – dodaje Cyril Abiteboul, obecny szef fabrycznego zespołu F1 Renault.
Według komunikatu marki bolidy Alpine na sezon 2021 otrzymają nowe malowanie – zamiast żółto-czarnego lakieru pojawią się na nich barwy narodowe Francji, czyli niebieski, biały i czerwony. Zmiany nastąpią także wśród kierowców. Zamiast Australijczyka Daniela Ricciardo do zespołu powróci utytułowany Hiszpan Fernando Alonso. Alpine F1 Team upatruje w tym powrocie szansę na wywalczenie kolejnego tytułu mistrzowskiego. Nic dziwnego, Alonso przyniósł bowiem francuskiemu zespołowi chwałę, zostając dwukrotnym mistrzem świata w latach 2005-2006.
Krzysztof Grabek
Wejdź na FORUM! ❯
Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie