Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Test: Volvo V40 – nowe pokolenie

Samochody

Samochody Test: Volvo V40 – nowe pokolenie

Mam wrażenie, że ostatnimi laty rodzina Volvo znacznie urosła. Do tego pozmieniały się oznaczenia i nie da się już tak łatwo rozróżnić poszczególnych modeli szwedzkiego producenta. Jednocześnie też Volvo mocno zmienia styl i wizerunek.

Samochody Test: Volvo V40 – nowe pokolenie

Wielu jest jeszcze fanów starych, kanciastych modeli jak 960 czy 850. Tę markę taką właśnie pamiętamy i taką pokochaliśmy – my kierowcy. Później samochody ze Skandynawii stały się trochę nijakie. Pamiętamy choćby pierwszą generację S40... A od paru lat, z marki kanciastej, później nijakiej, Volvo staje się jedną z najbardziej nowocześnie wystylizowanych na rynku. Do tego samochody te naprawdę mogą się podobać. Idealnym przykładem jest tu Volvo V40 – nowy przedstawiciel klasy kompakt-premium.

Nadwozie samochodu ma dość nietypową bryłę. Jest to coś pomiędzy hatchbackiem a kombi, ale teraz taka jest moda – nowa nisza na rynku. W dodatku podoba się ludziom, mnie również. Miło się patrzy na te kształty, a zwłaszcza na tył tego samochodu. Rzadko kiedy mówię takie rzeczy, ale ta część nadwozia nowej V40-tki naprawdę robi wrażenie. Samochód wyposażono również w 17-calowe alufelgi, w modnym kolorze "magnesium-grey". Mnie akurat bardziej podobają się tradycyjnie koloryzowane felgi, ale to kwestia gustu.

Wnętrze samochodu również jest nowoczesne i wystylizowane, do tego obszerne – zarówno z przodu, jak i z tyłu. Zaskoczył mnie również naprawdę duży bagażnik – zwłaszcza na te gabaryty. Ale to nieistotne, idźmy dalej. Zegary są w pełni elektroniczne, co oznacza, że strzałka wskazująca ilość obrotów czy prędkość wyświetla się na ekranie, a nie jest tradycyjnie mechaniczna. Ciekawie wygląda efekt rozświetlenia wokół aktualnie wskazywanej przez nią wartości. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest możliwość wyboru specyfiki wyświetlacza. Normalnie, głównym, centralnie położonym elementem jest udający analogowy, cyfrowy prędkościomierz.

Jednak po przełączeniu trybu zegarów na "Performance" zmienia się tło zegarów z szarego na czerwono-czarne, a obrotomierz staje się najważniejszym wskaźnikiem. Prędkość wyświetla się cyfrowo wewnątrz obrotomierza – bardzo trafiony gadżet. Dla każdego coś miłego. Widać, że Volvo stawia na design i gadżety. Wystarczy spojrzeć na dźwignię zmiany biegów. Jest przezroczysta, z zielonymi podświetleniami – trochę "plastik fantastik", ale wesoło...

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (2) / skomentuj / zobacz wszystkie

Rudy44
23 maja 2013 o 09:26
Odpowiedz

Jeździłem tym przez chwilę i w pełni zgadzam się z autorem w kwestii skrzyni biegów. Automat działa idealnie. Szybko reaguje, zmienia w odpowiednim momencie i wszystko robi jak trzeba. Brakuje tylko ze 30KM pod maską ;)

~Rudy44

23.05.2013 09:26
Polack
22 maja 2013 o 19:52
Odpowiedz

Bardzo mi się podobają te Volvo. Wnętrze nowoczesne i wygląda przyjaźnie. Do tego silniki mocne i dobre, a cena wcale nie taka wysoka, jak by się to wydawało po marce Volvo. Gdybym aktualnie szukał auta, to kto wie...

~Polack

22.05.2013 19:52
1

Gorące tematy

facebook