Nowe BMW Z4 to współczesna interpretacja koncepcji tradycyjnego samochodu typu roadster, odznaczającego się większą indywidualnością i przyciągającym uwagę charakterem. Samochód otrzymał nowe elementy nadwozia, zmodyfikowane detale w kabinie pasażerskiej, nowy pakiet wyposażeniowy Design Pure Traction oraz nową podstawową jednostkę napędową pracującą pod maską modelu sDrive18i.
Stylistyka: klasyczne proporcje i nowoczesny charakter
Sukces nowoczesnych roadsterów BMW to zasługa realizacji ściśle określonej koncepcji, która ukształtowała zarówno wygląd każdego kolejnego modelu, jak również jego właściwości jezdne, w związku z czym nowe BMW Z4 jest od razu rozpoznawalne jako typowy przedstawiciel tego segmentu. Wyprofilowana maska silnika, długi rozstaw osi, nisko
poprowadzona linia boczna oraz nisko zawieszony tył auta tworzą obraz pojazdu o doskonałych proporcjach, których próżno szukać u konkurentów. Kierowca i pasażer docenią również niską pozycję siedzącą tuż przed tylną osią, potęgującą odczuwanie poprzecznych i wzdłużnych sił działających na tylne koła. Taki poczucie „bycia częścią samochodu” pozwala również kierowcy na bardzo precyzyjne dozowanie mocy dostarczanej na kół tylnej osi. Wszystko to tworzy doskonały przepis na typowego roadstera w stylu BMW.
Charakterystyczne podwójne okrągłe reflektory łączą się z typową dla BMW osłoną chłodnicy w kształcie nerki, tworząc niepowtarzalny przedni pas, który jednoznacznie przywodzi na myśl roadstera stworzonego przez BMW. Standardowe biksenonowe reflektory montowane w nowym BMW Z4 mają wąski kształt i zachodzą daleko ponad przednie nadkola. Obręcze świetlne z diodami LED emitują światło do jazdy dziennej w typowym dla marki stylu. Źródła światła mają teraz wyjątkowy, trójwymiarowy kształt, który podkreśla zaawansowaną technologię zastosowaną w reflektorach. W górnej części
kloszy znajduje się pas z diodami LED oraz z wkomponowanym oznaczeniem „BMW”. Zintegrowane kierunkowskazy zostały otoczone chromowanymi obwódkami, które zwracają uwagę na wyrafinowany charakter eleganckich lamp. Co więcej, przeprojektowane, zwężające się ku tyłowi nadwozia obramowanie bocznych kierunkowskazów dodaje dynamicznego wyrazu „skrzelom” umieszczonym z przodu w bocznych sekcjach auta.
Ekskluzywne dodatki: nowe kolory nadwozia, pakiet wyposażeniowy Design Pure Traction, dodatkowe lekkie obręcze aluminiowe kół oraz pakiet M Sport.
W nowym BMW Z4 dostępnych jest łącznie 11 kolorów lakieru do wyboru, łącznie z nowymi odcieniami metalicznymi Mineral Grey, Glacier Silver i Valencia Orange, które można zamówić wyłącznie w połączeniu z opcją Design Pure Traction. Ten nowy pakiet wyposażeniowy ożywia charakter Roadstera; na przykład wnętrze zostało wykończone kontrastującymi ze sobą kolorami - czarnym i pomarańczowym. Pomarańczowe są również panele drzwiowe pokryte ekskluzywną Alkantarą oraz dolna części deski rozdzielczej. Czarne, skórzane siedzenia zostały przeszyte kontrastującymi nićmi w kolorze Valencia Orange, a przez środek oparć i siedzisk biegnie pas dekoracyjny w pomarańczowym kolorze uzupełnionym dwoma wąskimi białymi liniami. Tapicerka paneli drzwiowych oraz dolna części deski rozdzielczej dostępne są opcjonalnie w czarnym kolorze. Kolejnym ekskluzywnym elementem pakietu Design Pure Traction jest metaliczny pas wykończeniowy, który może zostać połączony z elementami dekoracyjnymi klamek wewnętrznych drzwi i drążka dźwigni zmiany biegów, dostępnymi w czarnym, błyszczącym kolorze. Nowy pakiet zastępuje oferowany wcześniej pakiet Design Pure Impulse i jest opcjonalnie dostępny w połączeniu z innymi kolorami nadwozia.
Nowością wewnątrz, stanowiącą uzupełnienie wyposażenia standardowego, są czarne, błyszczące obwódki centralnych nawiewów powietrza oraz składanego monitora systemu iDrive, który jest oferowany w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji Professional.
Wnętrze nowego BMW Z4 może też zostać wykończone m.in. ekskluzywnymi elementami drewnianymi Fineline Anthracite, natomiast modele BMW Z4 sDrive28i, BMW Z4 sDrive35i i BMW Z4 sDrive35is są oferowane w połączeniu ze skórzaną tapicerką Kansas. W przypadku dwóch pozostałych modeli element jest dostępny opcjonalnie.
Na liście oferowanych obręczy aluminiowych również pojawiły się nowe warianty, łącznie z 17- i 18-calowymi kołami z ramionami w kształcie litery „V”, które będą dostępne z różnymi oponami do wyboru.
Silniki: Technologia BMW TwinPower Turbo i pięć poziomów mocy
W momencie debiutu rynkowego BMW Z4 będzie oferowane z pięcioma mocnymi silnikami benzynowymi do wyboru – trzema czterocylindrowymi i dwoma sześciocylindrowymi. Wszystkie jednostki napędowe wykorzystują zalety technologii BMW TwinPower Turbo, która zapewnia doskonałą dynamikę jazdy oraz wysoką wydajność paliwową w całym zakresie prędkości obrotowych silnika. Co więcej, wszystkie silniki już teraz spełniają surowe normy emisji EU6, które wejdą w życie dopiero w 2014 roku.
Podstawową wersją w gamie modelowej będzie BMW Z4 sDrive18i. Samochód jest napędzany 2-litrową jednostką benzynową z technologią BMW TwinPower Turbo, generującą 115 kW/156 KM przy 5 000 obr./min. oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale od 1 250 do 4 400 obr./min. BMW Z4 sDrive18i jest standardowo wyposażone w sześciobiegową przekładnię manualną, natomiast ośmiobiegowa sportowa przekładnia automatyczna jest oferowana w opcji.
Nowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy (skrzynia automatyczna: 8,1 sekundy) i rozpędza się maksymalnie do 221 km/h (skrzynia automatyczna: 220 km/h). Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 6,8 litra na 100 kilometrów, zarówno w przypadku modeli z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Emisja CO2 to 159 gramów na kilometr.
W gamie wciąż oferowane są wersje sDrive20i, sDrive28i, sDrive35i oraz sDrive35is.
Bogate wyposażenie podnoszące komfort podróżowania
Nowe BMW Z4 zapewnia radość z jazdy typową dla samochodów niemieckiego producenta, spełniając jednocześnie oczekiwania w zakresie sportowych właściwości jezdnych oraz komfortu podróżowania. Kierowca może skorzystać z przełącznika sterującego oferowanym w standardzie układem Driving Experience Control, aby aktywować odpowiedni tryb jazdy dostosowany do sytuacji na drodze oraz osobistych preferencji prowadzącego. Przełącznik umieszczony w konsoli centralnej pozwala wybrać tryby COMFORT, SPORT i SPORT+. W zależności od dokonanego wyboru system modyfikuje indywidualne ustawienia niektórych parametrów pojazdu, takich jak układów DSC i Servotronic, a także zmienia charakterystykę pracy automatycznej skrzyni biegów i elektronicznie sterowanych amortyzatorów, jeśli pojazd został w nie wyposażony. Wszystko to pozwala kierowcy na wybór zróżnicowanych ustawień charakterystyki pracy pojazdu.
Standardem w nowym BMW Z4 są również takie elementy, jak ksenonowe reflektory, klimatyzacja, podgrzewane tylne okno wykonane ze szkła, funkcja automatycznego zamykania pokrywy bagażnika Soft Close Automatic oraz opony typu runflat ze wskaźnikiem run-flat. W wersji Roadster standardem jest radio BMW Business łącznie z odtwarzaczem CD, wejściem AUX-IN oraz sześcioma głośnikami, natomiast klienci mogą dodatkowo wybrać radio BMW Professional oraz system hi-fi
Professional z czternastoma głośnikami. Opcjonalny system nawigacyjny Professional wyświetla mapy w wysokiej rozdzielczości na 8,8-calowym monitorze iDrive, a także oferuje widok 3D. Dane systemu nawigacji są przechowywane na pokładowym twardym dysku o pojemności 12 GB, na którym można również gromadzić osobiste pliki muzyczne.
Debiut rynkowy nowego BMW Z4 zaplanowano na marzec 2013 roku.
Źródło: Mototarget.pl Foto: BMW
Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie