Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies
Akceptuję

EPOS Sportive 3425 SK - czasomierz wpasowany w drift

Zegarki
|
09.07.2015
Zegarki EPOS Sportive 3425 SK  - czasomierz wpasowany w drift

Jak każda marka zegarkowa, także Epos poszukuje najlepszych, wyjątkowych ścieżek swojej promocji. We wszystkich markach są one zwykle dopasowane do upodobań właścicieli firm, jej dystrybutorów, lub odbiorców. Dla włączenia się w konkretny rodzaj promocji potrzeba przecież umiłowania lub co najmniej zrozumienia materii, w której dzieje się promocja. Epos w Polsce związał się z unikatowymi zawodami samochodowymi. Wydaje się, że drifting nie jest łatwo zrozumieć, jak jednak przekazują nawet jednorazowi takich zawodów obserwatorzy, nie jest to wcale trudne.

Zegarki EPOS Sportive 3425 SK  - czasomierz wpasowany w drift

Marka EPOS od wielu lat związana jest ze sportem. Firma sponsoruje międzynarodowe imprezy sportowe i na wielu z nich jednocześnie pełni funkcję chronometrażysty. W Polsce w tej roli wystąpiła po raz pierwszy na finałach Drift Masters Grand Prix - największej profesjonalnej ligi driftingu w Polsce.

Przy okazji jednego z najbardziej efektownych, widowiskowych i najprężniej rozwijających się sportów motorowych na świecie, marka EPOS promuje ciekawy i atrakcyjny wizualnie model z kolekcji Sportive.

Tarcza modelu Sportive 3425 SK wyglądem przypomina nieco felgę aluminiową. Dzięki takiemu zabiegowi tarcza jest częściowo transparentna, co pozwala na stałe podziwianie widocznych elementów mechanizmu.

Zewnętrzna część tarczy oraz jej elementy przypominające ramiona felgi są koloru czarnego, dzięki czemu nakładane indeksy pokryte masą fluorescencyjną wyraźnie odcinają się na jej tle. Tego typu tarcza wyraźnie podkreśla sportowy charakter modelu 3425 SK, ponadto nie pozostawia wątpliwości, iż jest to zegarek wyposażony w tradycyjny mechanizm.

Zegarek wyposażony został w doskonale znany, solidny szwajcarski mechanizm ETA kaliber 2824 z automatycznym naciągiem sprężyny napędowej. Mechanizm umieszczony został w kopercie o średnicy 44 mm, która wykonana jest ze stali szlachetnej. Dostępne są trzy wersje wykończenia koperty: częściowo lub całkowicie pokryta czarną powłoką PVD oraz pozłacana.

Model z kolekcji Sportive posiada oczywiście szafirowe szkło, ponadto prezentuje klasę wodoszczelności na poziomie 10 ATM, czyli 100 metrów. Zegarki mogą być wyposażone w pasek wykonany z naturalnej skóry lub w wytrzymały pasek kauczukowy.

EPOS Sportive 3425 SK to niewątpliwie ciekawa propozycja dla każdego, kto preferuje dość masywne, wyposażone w tradycyjny mechanizm czasomierze o typowo sportowym charakterze. Model nie posiada dodatkowych funkcji, za to doskonale nadaje się do użytkowania podczas spędzania czasu wolnego w aktywny sposób. Czasomierz posiada przykuwający oko, nowoczesny wygląd, który zapewne wielu miłośnikom zegarków mechanicznych może przypaść do gustu, dodatkowo inspirowany jest sportem samochodowym mężczyzn lubiących prędkość, rywalizację oraz duże emocje.

Czym jest zatem sport, z którym związany jest model Sportive 3425 SK ?

Otóż drift to jeden z najbardziej efektownych, widowiskowych i najprężniej rozwijających się sportów motorowych na świecie. Definicja tej dyscypliny wymyka się standardom. Jeden z czołowych zawodników ligi driftingu naturę tego sportu określił w jednym zdaniu: „Wszystko, co chciałabyś zrobić z samochodem a jednocześnie nie powinieneś…” Trudno o lepszy opis istoty driftingu. Sportu, w którym tak wielkie znaczenie odgrywają precyzja, technika, niezawodność maszyny i… odrobina finezji.

Drift Masters Gp – to najlepsza w Polsce i jedna z najlepszych w Europie lig driftowych. W tym roku zawodnicy występują w 12 rundach w 6 weekendów.

Na zawodach drifterzy jeżdżą sami i w parach. Pojedyncze przejazdy odbywają się w kwalifikacjach. Wtedy kierowcy muszą zaliczać tzw. zony, czyli obszary na nawierzchni toru, które wyznaczają sędziowie. Chodzi o to, by samochodem – tylnymi lub przednimi kołami wjechać w taki obszar. Kierowca całą trasę musi przejechać w poślizgu. Nawet chwilowe wyprostowanie pojazdu skutkuje przyznaniem przez sędziów zera punktów. Kwalifikacje wyłaniają najlepszą szesnastkę, która w systemie pucharowym walczy ze sobą podczas finałów TOP 16.

W pojedynkach finałowych mamy po dwa przejazdy w parach. Każdy z kierowców ma za zadanie gonić i uciekać. Goniący musi kopiować ruchy uciekającego, być jego „cieniem.” Uciekający musi pokonywać zony jak w kwalifikacjach. Na koniec sędziowie oceniają punktami oby dwa przejazdy i wygrywa ten, który uzyskał najwięcej punktów.

Maciej Kopyto
www.zegarkiipasja.pl

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie