Młode pokolenia Zachodu bez ambicji?
My Europejczycy przyzwyczailiśmy się do tego, że nasz region świata jest postrzegany przez resztę globu jako centrum cywilizacji i postępu. Najlepsze uniwersytety, ośrodki naukowe, wysoki poziom wykształcenia obywateli oraz oryginalna wysoka kultura. Okazuje się jednak, że wkrótce może się to zmienić, gdyż pokolenie naszych dzieci nie jest już zainteresowane postępem technologicznym, a nawet jeśli, to nie ma zamiaru osobiście go kształtować.
Dodawanie komentarza
Moderatorzy nie usuwają komentarzy na prośbę użytkowników. Jeśli podajesz jakiekolwiek dane, telefony czy adresy, robisz to na własną odpowiedzialność.
Komentarze
Ja sadze ze jest skutkiem naszej, zachodniej ignorancji, fakt ze my nie zdajemy sobie sprawy z tego, ze Chiny obecnie po prostu wracają na pozycje cywilizacyjne, polityczne i ekonomiczne, które Chiny zajmowały już w przeszłości. W XVII i XVIII wieku Chiny były najbogatszym i najlepiej rozwiniętym cywilizacyjnie i kulturowo krajem na całej kuli ziemskiej. Chiny obecnie, dzięki swojej tradycji i wielowiekowej historii, wracają na pozycje które zajmowały już w przeszłości. Myśle ze nie należy się obecnie spodziewać takiego samego scenariusza jak ten w XIX wieku, kiedy to Brytyjczycy zniszczyli potęgę Chin w przeciągu kilku dekad, przy pomocy opium. Sadze ze przyjdzie Zachodowi pogodzić się z ponownie wzrastająca potęga Państwa Środka. No chyba ze Zachód postanowi wprowadzic w Chinach swoją „demokracje” przy użyciu swoich demokratycznych bomb i rakiet nuklearnych :-)
30.11.2021 16:28
Wszyscy mogli udzielić do 3 odpowiedzi. Być może dzieci z Zachodu nie zrozumiały instrukcji, co by tylko potwierdzało tezę o kryzysie naszej edukacji;-)
11.08.2020 11:17
Co za bzdura. Na ankietę odpowiedziało 200% respondentów z Chin oraz do 100% respondentów z UK/USA. Ciekawe ile odpowiedzi mógł udzielić jeden Chińczyk xD.
10.08.2020 17:41
Ksztalci sie ludzi na zasadzie zakuj zdaj zapomnij, krytyczne myslenie na studiach to mzonka. Tak samo jak przekuwanie teorii w praktyke. Mozna nauczyc sie encyclopaedi ale nikt nie nauczy Cie jak to wiedze wykorzystac.
09.08.2020 20:19
Opinie o tym że program nauczania jest przeładowany, to tak jakby stwierdzić że ustawa o VAT jest skomplikowana.
Program nie jest przeładowany. Jest nieprzemyślany, połatany i podatny na polityczną modę.
W podstawówce na fizyce i chemii porusza się zagadnienia do których potrzebne są umiejętności z matematyki których na matematyce się nie ćwiczy.
Przynajmniej ja tak pamiętam z podstawówki.
Polski nijak powiązany z tematami na historii.
Biologia nijak powiązana z geografią, ani z chemią
Geografia niepowiązana z WOS-em.
Dosłownie każdy sobie rzepkę skrobie.
Odbywanie praktyk zawodowych w technikach i studiach inżynierskich to administracyjne hokus-pokus.
Przygotowanie do wejścia na rynek pracy - mrzonka.
Nauka języków obcych bez korepetycji i szkół językowych po południami. ...
A gdzie dzieciaki miały by zobaczyć że wysiłek włożony w nauki ścisłe daje efekty.
Stany mają swoje NASA a nasze dzieciaki o czym mają marzyć?
07.08.2020 17:20