Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies
Akceptuję

Jaka będzie przyszłość diesli w Polsce?

We wrześniu 2015 roku w Stanach Zjednoczonych ujawniono, że koncern Volkswagen montował w samochodach oprogramowanie pozwalające manipulować wynikami pomiarów emisji z układu oddechowego. Tzw. „afera Volkswagena” wstrząsnęła rynkiem motoryzacyjnym, a jej echa są odczuwalne do dziś. Czy diesli nad Wisłą będzie coraz mniej?

Dodawanie komentarza

Moderatorzy nie usuwają komentarzy na prośbę użytkowników. Jeśli podajesz jakiekolwiek dane, telefony czy adresy, robisz to na własną odpowiedzialność.

Chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach w tym temacie?

Komentarze

Diesle w Niemczech
17 listopada 2019 o 11:42

Informacje o aktualnym stanie dopuszczenia diesli do ruchu miejskiego, zawarte w tym artykule, warto skorygować.
Strefy ograniczonego ruchu ze względu na silnik pojazdu, czyli w niemieckim: "Umweltzone" funkcjonują w miastach niemieckich już od 2008 roku.
Obecnie posiada je już 58 miast (nie tylko "metropolie"), z których w 57 dopuszczony jest ruch tylko z zieloną plakietką (oznaczenie na wjeździe do strefy: "grüne Plakate frei"), a w jednym tylko - Neu Ulm - jeszcze z plakietką żółtą.
Żółta plakietka przysługuje samochodom z filtrem częsteczek stałych klasy Euro 2. Zielona - Euro 3 w przypadku benzynowca, 4 oraz 5 w przypadku diesli.
Od końca zeszłego i początku tego roku w kilku miastach wprowadzono też "niebieskie strefy", a ustawodawcy planują wprowadzenie czwartej, "niebieskiej plakietki" dla bezynowców Euro 3 i diesli Euro 6. Planowane jest, iż w 14 metropoliach (m.in. Berlin, Monachium, Düsseldorf, Kolonia, itp) spośród 58 miast posiadających dziś "strefy zielone" zostaną one automatycznie zamienione na "strefy niebieskie" w swojej obecnej wielkości. Dla posiadaczy diesli z Euro 4 i Euro 5 oznacza to zakaz wjazdu do strefy niebieskiej.
Niezależnie od tego kilka miast wprowadziło już strefy, w których obowiązuje całkowity zakaz wjazdu diesli. W Berlinie jest to sześć ulic; w Stuttgarcie natomiast, od 1 stycznia tego już roku, obowiązuje zakaz wjazdu diesli poniżej klasy Euro 5 do całej "strefy zielonej" i planuje się wraz z rokiem 2020 zakaz ten rozszerzyć na wszystkie diesle.
Na dzień dzisiejszy kara za wjazd do "Umweltzone" niedozwolonym pojazdem wynosi 80 Euro.

~Diesle w Niemczech

17.11.2019 11:42