Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Dlaczego nie spalasz tłuszczu?

Zrzuć wagę

Kiedy nagle przestajesz tracić na wadze, masz wrażenie, że wszystkie twoje wysiłki poszły na marne. „Dlaczego to nie działa?” – pytasz sam siebie – „Co jeszcze mogę zrobić, by schudnąć”? Z czasem zaczniesz odczuwać frustrację i zniechęcenie – w końcu stale ćwiczysz i dobrze się odżywiasz, a rezultatów nie ma.

Tagi: odchudzanie , dieta odchudzająca , jak się odchudzić , dieta dla aktywnych , trening odchudzający

Zrzuć wagę Dlaczego nie spalasz tłuszczu?

Czas wyjść z zaklętego kręgu i znów zobaczyć postępy. Prawda jest taka, że jesteś już bliżej niż dalej – musisz po prostu odkryć szkodliwe błędy, które popełniasz i które nie pozwalają ci osiągać celów – wystarczą niewielkie zmiany, by zamienić swoje ciało w piec do spalania tłuszczu.

1. Wciąż jeszcze wydaje ci się, że trening cardio to recepta na wszystko

Tradycyjne cardio nie nadaje się do spalania tłuszczu: w trakcie treningu nie spalasz wystarczająco wielu kalorii, a im więcej ćwiczysz, tym lepiej przyzwyczaja się do tego twój organizm. Jeśli trenujesz często, będziesz spalał mniej kalorii niż wcześniej, przy podobnym nakładzie pracy. Zamiast tego – wprowadź trening interwałowy. Dzięki niemu stracisz więcej kalorii w tym samym czasie, stracisz więcej tłuszczu i osiągniesz doskonały efekt metaboliczny, dzięki któremu będziesz spalał kalorie także po treningu.

2. Źle oszukujesz

Dni wolne od diety są w porządku, ale musisz oszukiwać z głową. Doświadczając kalorycznego deficytu twój organizm zmniejsza poziom leptyny, hormonu odpowiadającego za kontrolę utraty wagi i ochronę przed śmiercią z wygłodzenia. Niski poziom leptyny nie tylko utrudnia chudnięcie, może też prowadzić do odkładania tłuszczu. By zwiększyć poziom leptyny, raz na jakiś czas powinieneś zjeść wysokowęglowodanowy posiłek. Kluczem jest jednak „wysokowęglowodanowy”, a nie „wysokotłuszczowy”. Rzucanie się na tłuste produkty z mnóstwem węglowodanów doprowadzi do odżywienia komórek tłuszczowych, rujnując twoje dotychczasowe osiągnięcia.

3. Nie jesz wystarczająco dużo białka

Ograniczenie białka spowalnia utratę tłuszczu – twój organizm spala dużo więcej kalorii przy trawieniu białka niż w przypadku jakiegokolwiek innego składnika odżywczego. Białko sprawia również, że czujesz się syty i pozwala zachować masę mięśniową, redukując tkankę tłuszczową. Dieta wysokobiałkowa skuteczniej poprawia kondycję, reguluje poziom cholesterolu i insuliny w porównaniu do diety z umiarkowaną ilością białka, nawet przy tej samej liczbie kalorii. Wprowadzając dietę, upewnij się, że jesz co najmniej 1g białka na każdy kilogram masy ciała.

4. Zaniedbujesz trening siłowy

Nie rezygnuj z treningów siłowych, próbując spalić tłuszcz. Deficyt kalorii sprawia, że twój organizm traci mięśnie – najlepiej zapobiegać temu poprzez wytrwałe ćwiczenia. Zwiększenie masy mięśniowej zwiększa także twoją podstawową przemianę materii, dzięki czemu spalasz więcej kalorii w ciągu dnia. Kiedy trenujesz, skup się na pracy nad siłą i rozbudowie mięśni, wykonując mniej powtórzeń z większym obciążeniem.

5. Jesteś zbyt zestresowany

Psychiczne i fizyczne napięcie ogranicza utratę wagi, podnosząc poziom kortyzolu. Wysokie poziomy kortyzolu mają negatywny wpływ na produkcję testosteronu i hormonu wzrostu, ograniczając budowanie mięśni, prowadząc do odkładania tłuszczu (szczególnie w okolicach pasa), a nawet osłabia kości. Poświęć czas na relaks i uwolnienie się od codziennych trosk, uprawiając jogę, rozciągając się, medytując czy wykonując ćwiczenia oddechowe. Co najmniej raz w tygodniu zrób sobie także dzień wolny od treningów, by uniknąć przetrenowania, które również zwiększa poziom kortyzolu.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (1) / skomentuj / zobacz wszystkie

Rob
05 marca 2018 o 10:33
Odpowiedz

Wystarczy odstawić cukier i produkty z białej mąki + trochę aktywności fizycznej (spacery, siłka, rower), ja tak schudłem 18kg, ze 106kg do 88kg w 7 m-cy i od 6 m-cy waga 88kg cały czas się utrzymuje z 1-2 kg wachaniami, mam 188cm

~Rob

05.03.2018 10:33

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty