Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

test Suzuki

Suzuki Ignis – test i pierwsze wrażenia z jazdy

Samochody

To auto wywołuje skrajne emocje. Jedni twierdzą, że jest paskudne, inni są zachwyceni jego wyglądem. Faktem jest, że obok Suzuki Ignis nie da się przejść obojętnie. W redakcyjnym teście wersja 1.2 DualJet SVHS Elegance z napędem na przednie koła.

więcej »

Suzuki Burgman i basta

Motocykle

Burgman to marka, która przemawia sama za siebie. Jedyny skuter, który odcisnął swój ślad w polskiej popkulturze, stając się gwiazdą utworu Sidneya Polaka. Nic dziwnego. Wystarczy na chwilę wsiąść na Suzuki Burgmana, by zapałać do niego gorącym uczuciem. Nawet jeśli mowa o bazowej wersji 125 cm3, którą tutaj testujemy.

więcej »

Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet Allgrip AT – pierwsze wrażenia z jazdy

Samochody

Suzuki Vitara S to już inny model niż poprzednie wersje tego popularnego auta. Suzuki postanowiło wycofać z produkcji wcześniejszą wersję Grand Vitary i w jej miejsce zaoferować mniejszy, bardziej uniwersalny model. To miejski SUV, gatunek coraz częściej spotykany na naszych drogach. Wygodny do jazdy w mieście czy na autostradach i całkiem nieźle radzący sobie w lekkim terenie.

więcej »

Suzuki SX4 S-Cross - wyjątkowo uniwersalny

Samochody

Mówi się, że jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. I w większości przypadków to jest prawda. Ale od tej reguły są wyjątki – należy do nich Suzuki SX4 S-Cross.

więcej »

Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS Elegance – pierwsza jazda

Samochody

Już od kwietnia 2017 na rynkach europejskich dostępna jest najnowsza wersja Suzuki Swift.
Mieliśmy okazję przejechać się i dokonać krótkiego testu najbogatszej wersji Swifta: 1.0 Boosterjet SHVS (5MT) Elegance.

więcej »
array(5) { [0]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "2854" ["slug"]=> string(45) "suzuki-ignis-test-i-pierwsze-wrazenia-z-jazdy" ["dont_use_tags"]=> string(0) "" ["title"]=> string(50) "Suzuki Ignis – test i pierwsze wrażenia z jazdy" ["avatar_description"]=> string(30) "Suzuki Ignis - mały spryciarz" ["avatar_alt_text"]=> string(13) "Suzuki Ignis " ["lead"]=> string(259) "To auto wywołuje skrajne emocje. Jedni twierdzą, że jest paskudne, inni są zachwyceni jego wyglądem. Faktem jest, że obok Suzuki Ignis nie da się przejść obojętnie. W redakcyjnym teście wersja 1.2 DualJet SVHS Elegance z napędem na przednie koła." ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(259) "To auto wywołuje skrajne emocje. Jedni twierdzą, że jest paskudne, inni są zachwyceni jego wyglądem. Faktem jest, że obok Suzuki Ignis nie da się przejść obojętnie. W redakcyjnym teście wersja 1.2 DualJet SVHS Elegance z napędem na przednie koła." ["superbox_title"]=> string(50) "Suzuki Ignis – test i pierwsze wrażenia z jazdy" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_2854" ["body"]=> string(7530) "

[powiazane]We współczesnym świecie motoryzacji coraz trudniej jest się wyróżnić. W sytuacji, gdy kolejne nisze są zapełniane przez nowo debiutujące modele, a wiele aut jest podobnych do siebie, producenci szukają coraz to nowych sposobów do przyciągnięcia uwagi klientów. Suzuki, jako marka od lat specjalizująca się w małych, miejskich autach i lekkich terenówkach uznaje, że trzeba robić to, co się umie najlepiej. Jednym z przykładów tej filozofii jest Ignis - crossover segmentu A. Pojazdowi temu trudno odmówić nowoczesności, ale nie brakuje w nim też odniesień do dziedzictwa marki.

Suzuki Ignis

[rekmob1]

Nadwozie/wnętrze

Chociaż model Ignis wskrzeszono po 8 latach nieobecności na rynku, to w nadwoziu aktualnej generacji trudno znaleźć nawiązania stylistyczne do dwóch poprzednich. Co innego, jeśli cofniemy się do lat 70. i przyjrzymy produkowanemu wtedy Suzuki Fronte. Znalezienie inspiracji, które wykorzystano w obecnym Ignisie nie będzie trudne - podcięta linia tylnej bocznej szyby, przetłoczenia w słupku C, czy duże, tylne lampy - to rzuca się w oczy natychmiast.

Sylwetka Ignisa może przywodzić na myśl japońskie kei-cary z dawnych lat - auto jest dość krótkie (3,7 m) i stosunkowo wysokie (1,6 m), przez co manewrowanie nim w ciasnych uliczkach dużych miast nie sprawia problemu.

Ignis to miejski spryciarz - na 16-calowych felgach montowanych standardowo w topowej wersji Elegance są założone opony o rozsądnym profilu, przez co nie należy się obawiać zarysowania czy zniszczenia obręczy na każdym napotkanym krawężniku. W atakowaniu wyższych krawężników i w pokonywaniu nieutwardzonych dróg pomaga 18-centymetrowy prześwit.

Suzuki Ignis

Rozstaw osi wynoszący ponad 2,4 m sugeruje całkiem przestronne wnętrze. I rzeczywiście - jak na auto segmentu A jest naprawdę nieźle. Chociaż pasażerowie siedzą blisko siebie, to podróż w 4 dorosłe osoby jest możliwa i nie musi wiązać się z traumą dla tych, którzy usiądą na tylnej kanapie.

Dwukolorowe tworzywa z czerwonymi wstawkami zauważalnie ożywiają kabinę pasażerską. Zegary są czytelne, a rozplanowanie urządzeń sterowania dość intuicyjne - szybko można się przyzwyczaić też do architektury menu systemu inforozrywki. Chociaż kokpit wykonano z twardych materiałów, to jakość ich spasowania nie budzi zastrzeżeń - w testowym aucie podczas jazdy po wybojach nic nie trzeszczało. Pojemność bagażnika to 260 l, co jest wynikiem powyżej przeciętnej segmentu A. Szkoda, że nie zamontowano w nim oświetlenia ani haczyków na torby z zakupami.

Wersja Elegance to topowa odmiana Ignisa. Z tego powodu oferowane w niej wyposażenie jest dość bogate - producent seryjnie montuje tu dostęp bezkluczykowy, system multimedialny z 7-calowym ekranem, system zapobiegania kolizjom, układ ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, czy podgrzewane przednie fotele.

Suzuki Ignis wnętrze

Napęd/prowadzenie

Zespół napędowy Ignisa SVHS składa się z 1,2-litrowego silnika benzynowego o mocy 90 KM i układu elektrycznego generującego 2,3 kW i 50 Nm momentu obrotowego. Jest to tzw. „miękka hybryda”, co oznacza, że nie ma możliwości jazdy wyłącznie w trybie elektrycznym, a głównym zadaniem „elektryki” jest wspomaganie konwencjonalnego silnika przy przyspieszaniu.

Subiektywnie mały Ignis nie jest autem wolnym, chociaż przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące niecałe 12 s „na papierze” nie imponuje. Prędkość maksymalna to 170 km/h. Realne zużycie paliwa Ignisa to ok 6 l/100 km w mieście i nawet poniżej 5 l/100 km w trasie. Silnik wolnossący, jaki napędza Ignisa, ma zdecydowanie mniejsze amplitudy rezultatów zużycia paliwa od jednostek turbodoładowanych. Praca dźwigni zmiany biegów jest precyzyjna, chociaż są na rynku lżej pracujące przekładnie. Ignis nie udaje pożeracza autostrad - jest autem miejskim i tam sprawdza się najlepiej.

Suzuki Ignis

Ceny/podsumowanie

Topowa wersja Ignisa SVHS, którą testowaliśmy, kosztuje 71 100 zł. Jeżeli ktoś zamiast układu hybrydowego woli napęd na cztery koła, może zdecydować się na kosztującą tyle samo odmianę 4WD. Rezygnacja z obu tych opcji pozwala na zaoszczędzenie 7 tys. zł - „zwykły” Ignis 2WD Elegance kosztuje 64 100 zł. Dla porównania, pięciodrzwiowy, 90-konny Volkswagen up! Highline to wydatek przynajmniej 54 250 zł, jednak auto to ma uboższe wyposażenie od Ignisa Elegance. Po doposażeniu do poziomu testowanej wersji Suzuki, różnica cenowa maleje do ok. 2 tys. zł.

Ignis spodoba się wszystkim tym, którzy szukają miejskiego, wyróżniającego się auta. To małe Suzuki niewiele pali, jest zwinne i ma ciekawą stylistykę. Po jego kilkudniowym teście chciałoby się powiedzieć producentowi - dobra robota!

Dane techniczne:

Masy i wymiary:

Osiągi:

Cena testowanego modelu: 71 100 zł + 2 090 zł dopłaty za lakier metalizowany.

[gallery_bare]358[/gallery_bare]

PLUSY:

MINUSY:

Jakub Mielniczak

" ["ancestor_id"]=> string(2) "15" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1546957860" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "28" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_2854" ["visits_counter"]=> string(3) "413" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "28" ["name"]=> string(9) "Samochody" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "6" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(9) "Samochody" ["about"]=> string(227) "Idealny samochód dla mężczyzny istnieje w głowie każdego z nas. Limuzyny, auta sportowe, samochody terenowe – każdy ma swoje wymarzone modele. Jakie auto wybrać, a jakie podziwiać? Wszystko o samochodach dla facetów." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(true) ["slug"]=> string(11) "0-samochody" ["lft"]=> string(2) "69" ["rgt"]=> string(2) "70" ["level"]=> string(1) "2" } } [1]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "2698" ["slug"]=> string(19) "suzuki-burgman-test" ["dont_use_tags"]=> string(21) "elegancja , akcesoria" ["title"]=> string(22) "Suzuki Burgman i basta" ["avatar_description"]=> string(28) "Skuter Suzuki Burgman 125 cm" ["avatar_alt_text"]=> string(31) "Suzuki Burgman 125 test skutera" ["lead"]=> string(339) "Burgman to marka, która przemawia sama za siebie. Jedyny skuter, który odcisnął swój ślad w polskiej popkulturze, stając się gwiazdą utworu Sidneya Polaka. Nic dziwnego. Wystarczy na chwilę wsiąść na Suzuki Burgmana, by zapałać do niego gorącym uczuciem. Nawet jeśli mowa o bazowej wersji 125 cm3, którą tutaj testujemy." ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(339) "Burgman to marka, która przemawia sama za siebie. Jedyny skuter, który odcisnął swój ślad w polskiej popkulturze, stając się gwiazdą utworu Sidneya Polaka. Nic dziwnego. Wystarczy na chwilę wsiąść na Suzuki Burgmana, by zapałać do niego gorącym uczuciem. Nawet jeśli mowa o bazowej wersji 125 cm3, którą tutaj testujemy." ["superbox_title"]=> string(22) "Suzuki Burgman i basta" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_2698" ["body"]=> string(7346) "

Suzuki Burgman jest już z nami niemal 15 lat. Na rynku króluje obecnie trzecia generacja tego maxiskutera. To prawdziwa gruba ryba wśród chińskiego planktonu, którego coraz więcej widać na ulicach miast – klasa premium wśród skuterów o pojemności 125 cm3, a więc takich, którymi możemy jeździć bez prawa jazdy kat. A.

Skuter z klasą

Klasę (premium) Burgmana widać i czuć. Wysokiej jakości wykonanie, dobre plastiki, zauważalna dbałość o detale, staranne spasowanie poszczególnych elementów, pierwszorzędny, idealnie gładki lakier... To atuty, którymi rzadko mogą pochwalić się „zwykłe” skutery. Do tego klasyczne, czytelne zegary, przypominające te, z jakimi mamy do czynienia w samochodzie. Wszystko to sprawia, że na Burgmana wsiadamy z przyjemnością.

Burgman robi równie dobre wrażenie oglądany z daleka – ten skuter po prostu świetnie prezentuje się w miejskiej przestrzeni. I my również godnie się na nim prezentujemy. Jest niczym modny dodatek do naszego miejskiego lifestyle’u. Burgman to sprzęt, którym śmiało można zajechać pod modną restaurację bez obawy, że ktoś pomyśli, że przyjechaliśmy po zamówienie Uber Eats do dostarczenia.

Suzuki Burgman 125
Suzuki Burgman 125

[article_adv]

Szybko i ekonomicznie?

Gdyby jednak zaszła potrzeba, to takie zamówienie przewieziemy Burgmanem bardzo sprawnie. Jego jednocylindrowy silnik generuje 12 KM. Nie jest to rekord w klasie, ale taka moc w zupełności wystarczy do szybkiego przemieszczania się po mieście. Nawet z pasażerem. Na światłach bez problemu zostawiamy w tyle wszystkie samochody (chyba że któryś z kierowców ewidentnie chce nam pokazać, że jego środek transportu jest szybszy) i bez problemu rozpędzamy się do 80-90 km/h. Więcej naprawdę nie trzeba. Zawsze jednak można, bo Burgman rozwinie nawet 120 km/h. W razie czego na ratunek przychodzi skuteczny ABS. Automatyczna skrzynia CVT robi wszystko za nas, silnik gładko wkręca się na obroty i kulturalnie je utrzymuje, a na desce rozdzielczej od czasu do czasu rozbłyska zielona lampka z napisem „eco”, sygnalizująca, że jedziemy ekonomicznie.

Tak naprawdę nie musimy przejmować się tą ekonomią. Nawet przy brutalnym traktowaniu rollgazu Burgman 125 nie zużywa w mieście więcej niż 3 l na 100 km… 100 km po mieście za 16 zł! Trzeba przyznać, że to niezwykle atrakcyjna stawka, nawet jeżeli do pojedynku wystawimy komunikację miejską. W dodatku każdy kilometr pokonujemy wyjątkowo sprawnie, siedząc na jednej z najwygodniejszych kanap znanych użytkownikom jednośladów, osłonięci wysoką szybą – zatrzymujemy się właściwie jedynie na światłach, bo korki w ogóle nas nie dotyczą. Można lepiej?

Suzuki Burgman 125
Suzuki Burgman 125

Burgman vs korki

Zatrzymajmy się (sic!) na chwilę przy tych korkach. Może na to nie wygląda, ale Burgman to jeden z najwęższych maxiskuterów. Lusterka nie wystają poza obrys skutera, więc nasz Burgman 125 jest tylko minimalnie szerszy od nas samych (ma 74 cm szerokości). A to sprawia, że manewrowanie nim w korkach jest dziecinnie proste nawet dla kogoś, kto nigdy nie miał do czynienia z jednośladem. No i daje mnóstwo satysfakcji.


„Gdy chowam kask pod siedzenie, wiem, że dla wielu jest to marzenie”

Tym wersem Sidney w utworze „Skuter” trafia w samo sedno. Bo kiedy już dojedziemy na miejsce – oczywiście dużo wcześniej, niż pokazywała to nawigacja Google – to nie musimy przejmować się kaskiem czy kurtką. Wszystko mieści się do 41-litrowego, podświetlanego schowka pod kanapą. Właściwie to spokojnie zmieszczą się tam nawet dwa kaski integralne. Motocykliści mogą jedynie pomarzyć o takim komforcie.

Suzuki Burgman 125 schowek pod kanapą
Suzuki Burgman 125 schowek pod kanapą

Do tego dochodzą fantastycznie wygodne i funkcjonalne schowki z przodu. Żaden inny skuter tej klasy nie ma aż tak pojemnych schowków jak Burgman. Dzięki nim telefon, okulary i inne szpargały, które wozimy ze sobą, zawsze mamy pod ręką. Zupełnie jak w samochodzie. Miłym dodatkiem jest też gniazdo 12V ukryte w schowku. Do pełni szczęścia brakuje jedynie uchwytu na kubek.

Suzuki Burgman 125 schowek
Suzuki Burgman 125 schowek z przodu

[article_adv]

Suzuki Burgman i basta!

Suzuki Burgman 125 kosztuje 17 500 zł. Nie jest to więc najtańszy maxiskuter o pojemności 125 cm3 na rynku, ale pamiętajmy, że mamy do czynienia z produktem premium. Tak czy inaczej, zaoszczędzony dzięki Burgmanowi czas jest nie do przecenienia, tak samo jak frajda z jazdy na tym skuterze. „Suzuki Burgman i basta, nowy król tego miasta” – rymował 10 lat temu Sidney Polak. Cóż, Burgman może już nie jest nowy, ale z pewnością nadal zachowuje status króla wśród skuterów.

[gallery_bare]335[/gallery_bare]

Suzuki Burgman 125 cm3

Silnik:

Wymiary:

Plusy:

Minusy:

 

tekst i zdjęcia: Michał Sztorc

" ["ancestor_id"]=> string(2) "15" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1534244582" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "85" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_2698" ["visits_counter"]=> string(4) "3173" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "85" ["name"]=> string(9) "Motocykle" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "4" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(9) "Motocykle" ["about"]=> string(169) "Motocykl określa charakter i osobowość faceta. Wybierasz klasyczne choppery czy wolisz szybkie ścigacze? Jaki jest idealny motocykl dla mężczyzny po czterdziestce?" ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(false) ["slug"]=> string(11) "0-motocykle" ["lft"]=> string(2) "75" ["rgt"]=> string(2) "76" ["level"]=> string(1) "2" } } [2]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "2541" ["slug"]=> string(67) "suzuki-vitara-s-1-4-boosterjet-allgrip-at-pierwsze-wrazenia-z-jazdy" ["dont_use_tags"]=> string(42) "motor , relacje , porządek , awans, forma" ["title"]=> string(72) "Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet Allgrip AT – pierwsze wrażenia z jazdy" ["avatar_description"]=> string(0) "" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(394) "Suzuki Vitara S to już inny model niż poprzednie wersje tego popularnego auta. Suzuki postanowiło wycofać z produkcji wcześniejszą wersję Grand Vitary i w jej miejsce zaoferować mniejszy, bardziej uniwersalny model. To miejski SUV, gatunek coraz częściej spotykany na naszych drogach. Wygodny do jazdy w mieście czy na autostradach i całkiem nieźle radzący sobie w lekkim terenie." ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(394) "Suzuki Vitara S to już inny model niż poprzednie wersje tego popularnego auta. Suzuki postanowiło wycofać z produkcji wcześniejszą wersję Grand Vitary i w jej miejsce zaoferować mniejszy, bardziej uniwersalny model. To miejski SUV, gatunek coraz częściej spotykany na naszych drogach. Wygodny do jazdy w mieście czy na autostradach i całkiem nieźle radzący sobie w lekkim terenie." ["superbox_title"]=> string(41) "Suzuki Vitara S 1.4 – wrażenia z jazdy" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_2541" ["body"]=> string(6816) "

[powiazane]Suzuki już ma w swojej ofercie crossovera, S-Cross’a, którego również testowaliśmy. Vitara S może się jednak wielu osobom znacznie bardziej podobać ze względu na masywny przód, który wraz ze skróconym tyłem auta dobrze współgra z całą bryłą nadwozia. Czerwony kolor z czarnym dachem, 17 calowymi alufelgami i subtelnym spojlerem nadają modelowi trochę drapieżności i wyjątkowości. Dodatkowe wykończenia aluminiowe na zderzakach oraz drzwiach sprawiają, że auto, rzeczywiście się wyróżnia.

[article_adv]

Napęd AllGrip na bieżąco pozwala na zmianę trybu jazdy, w zależności od sytuacji oraz potrzeby – pozwala pewnie wchodzić w zakręty, przy których przechył nadwozia jest praktycznie niezauważalny. AllGrip nieźle sobie radzi również na oblodzonej, dość stromej drodze podczas podjazdu (testowaliśmy auto w Górach Izerskich w warunkach zimowych) i to zarówno na leśnych drogach jak i stromych podjazdach (kto zna ulicę Strażacką w Świeradowie-Zdroju ten wie, że podczas gołoledzi niełatwo tam podjechać).

Również jazda drogami ekspresowymi i autostradami sprawia wiele przyjemności kierowcy. Aktywny tempomat z funkcją hamowania awaryjnego czuwa nad bezpieczeństwem i w razie potrzeby zmniejsza prędkość, by utrzymać bezpieczny dystans do auta będącego przed nami. W połączeniu z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów daje to idealne rozwiązanie na długie podróże, bez potrzeby ciągłej zmiany biegów.

W odmianie S mamy do dyspozycji turbodoładowaną, szesnastozaworową jednostkę o pojemności 1.4 l, mocy 140 KM oraz momencie obrotowym 220 Nm. Jak na potrzeby auta o masie 1235 kg te parametry w zupełności są wystarczające i odbierają argumenty przeciwnikom downsizingu. Automatyczna skrzynia biegów sprawnie współpracuje z silnikiem, jednak momentami zbyt gwałtownie. Trudno ruszyć płynnie, przeszkadza w tym wyczuwalne szarpnięcie. Układ zawieszenia jest dość twardy, ale całkiem nieźle sprawdza się w mieście i w dynamicznej jeździe. Na wertepach i w lekkim terenie z komfortem jest nieco gorzej. W cyklu miejskim silnik zużywa ok. 7-8 l benzyny na 100 km, natomiast w trasie wynik oscyluje w granicach około 6-7 l/100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa nieco ponad 10 s.

[ext_img=s]3577[/ext_img]

We wnętrzu uwagę przykuwa analogowy zegar z japońskimi (sic!) znakami, który dyskretnie wpasowano między nawiewami z czerwonymi wstawkami, występującymi także w kilku innych elementach, jak obszycie kierownicy oraz ramki obrotomierza i prędkościomierza.

Duży dotykowy panel radia jest łatwy w obsłudze. W dobie nowych technologii prostota obsługi i intuicyjność to niezaprzeczalne atuty. Panel dotykowy (a tym samym ekran kamery cofania) jest dość duży i przejrzysty, co na pewno będzie pomocne zwłaszcza dla mniej wprawionych w manewrach kierowców. Do plusów systemu należy możliwość połączenia smartfona, z importem muzyki czy kontaktów. Wygodne, szerokie fotele ze sporym zakresem regulacji i neutralnym wyprofilowaniem, z alcantarą wzdłuż siedziska oraz obszyciami skórzanymi po bokach trzymają dostatecznie ciało kierowcy podczas jazdy.

Kokpit wykonany jest z raczej twardych plastików, co niestety czasem słychać podczas jazdy. Miejsca wewnątrz jest sporo. Również bagażnik o pojemności 375 l sprawdzi się w codziennym użytkowaniu, a gdy okaże się za mały, składając tylną kanapę (dzieloną w proporcji 60:40) można powiększyć przestrzeń bagażową do 1120 l. Co ważne, podłoga jest wówczas płaska. Dodatkowym atutem wersji S są czujniki parkowania wraz z kamerą cofania, klimatyzacja automatyczna, system keyless go czy światła LED do jazdy dziennej.

[ext_img=s]3305[/ext_img]

Suzuki Vitara S może być interesującym wyborem dla kogoś, kto szuka miejskiego SUV’a z przestronnym wnętrzem, niezłymi osiągami i komfortem jazdy.

[gallery_bare]319[/gallery_bare]

Dane techniczne

Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet Allgrip AT

Silnik benzynowy, turbodoładowany

Masy i wymiary

Osiągi

Plusy:

Minusy:

Marek Wiśniewski

" ["ancestor_id"]=> string(2) "15" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1521120973" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "28" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_2541" ["visits_counter"]=> string(4) "3234" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "28" ["name"]=> string(9) "Samochody" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "6" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(9) "Samochody" ["about"]=> string(227) "Idealny samochód dla mężczyzny istnieje w głowie każdego z nas. Limuzyny, auta sportowe, samochody terenowe – każdy ma swoje wymarzone modele. Jakie auto wybrać, a jakie podziwiać? Wszystko o samochodach dla facetów." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(true) ["slug"]=> string(11) "0-samochody" ["lft"]=> string(2) "69" ["rgt"]=> string(2) "70" ["level"]=> string(1) "2" } } [3]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "2413" ["slug"]=> string(40) "suzuki-sx4-s-cross-wyjatkowo-uniwersalny" ["dont_use_tags"]=> string(22) " forma , motor , urlop" ["title"]=> string(43) "Suzuki SX4 S-Cross - wyjątkowo uniwersalny" ["avatar_description"]=> string(0) "" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(185) "Mówi się, że jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. I w większości przypadków to jest prawda. Ale od tej reguły są wyjątki – należy do nich Suzuki SX4 S-Cross. " ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(185) "Mówi się, że jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. I w większości przypadków to jest prawda. Ale od tej reguły są wyjątki – należy do nich Suzuki SX4 S-Cross. " ["superbox_title"]=> string(43) "Suzuki SX4 S-Cross - wyjątkowo uniwersalny" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_2413" ["body"]=> string(7617) "

Auto o dość skomplikowanej nazwie zastąpiło w gamie Suzuki model produkowany od 2006 roku. S-Cross świetnie czuje się w mieście, ale i poza nim radzi sobie równie dobrze. Napęd na cztery koła sprawia, że nie trzeba oglądać się na drogowców nawet podczas opadów śniegu. Kto już spróbował jazdy 4x4 niełatwo przesiądzie się na auto z napędem na jedną oś. Jedyne, co w samochodzie uniwersalnym mogłoby być nieco większe, to bagażnik. 430 l do codziennej jazdy z pewnością wystarczy, ale już na wakacje z pięcioosobową rodziną trzeba będzie się trochę ograniczyć z bagażami lub zamontować boks dachowy. Ale pamiętajmy, że SX4 to kompaktowy crossover, więc siłą rzeczy ma ograniczoną przestrzeń bagażową. Za to bagażnik w S-Crossie ma podwójną podłogę, przegródki na drobiazgi i haczyk na zakupy, co znacznie zwiększa wygodę przewożenia mniejszych przedmiotów.

[ext_img=s]3180[/ext_img]

[article_adv]

Crossover Suzuki w każdej dziedzinie jest lepszy od swojego protoplasty. Rozstaw osi jest większy o 10 cm, co wyraźnie przekłada się na przestrzeń w kabinie i własności jezdne. Wnętrze jest znacznie lepiej wykończone, choć deska rozdzielcza jest wykonana wciąż z twardego tworzywa. Jest na tyle dobrze, że po testowym egzemplarzu nie było widać absolutnie żadnego zużycia, mimo przebiegu powyżej 40 tys. km. Cóż to za dystans - powie ktoś i będzie miał trochę racji. Ale tylko trochę, bo żywot testowych aut z pewnością nie należy do lekkich. Podsumowując – kokpit jest ergonomiczny, przejrzysty i całkiem sensownie poukładany, co sprawia, że jazda, szczególnie w dalekie trasy, jest po prostu przyjemna.

[ext_img=s]3183[/ext_img]

Skoro już jesteśmy we wnętrzu – w odmianie Elegance do standardu należy system multimedialny z nawigacją satelitarną. Gra to nieźle, ale obsługa, odbywająca się bez przycisków i pokręteł, mogłaby być nieco mniej skomplikowana. Miałem również problem z podłączeniem iPhone’a do systemu. Niezbyt łatwa jest także obsługa komputera pokładowego. Aż się prosi, by wykorzystać do tego jeden z przycisków na kierownicy – nic z tego, służy do tego guzik przy wskaźnikach. Szkoda też, że nie pomyślano, by na dużym wyświetlaczu między prędkościomierzem a obrotomierzem można było obserwować aktualną prędkość. Jeszcze jedna rzecz wygląda dość zaskakująco – uchwyty na kubki czy puszki z napojami mają kształt… kwadratowy. Przyznaję, że pierwszy raz spotkałem się z takim kształtem holderów. Kabina jest dość przestrronna. Podobnie jak w poprzednim modelu SX4, pasażerowie z przodu mają sporo miejsca. Ci na tylnych siedzeniach również, pod warunkiem, że nie mają więcej niż 180 cm wzrostu.

Wracając do listy wyposażenia – w tej klasie aut aktywny tempomat z funkcją hamowania awaryjnego to wciąż rzadkość, tymczasem w S-Crossie Elegance jest standardem. Czasem przesadza z szybkością reakcji – włącza się sygnał dźwiękowy, a ekran komputera pokładowego zmienia kolor na czerwony, ale ważne, że jest. Bez dopłaty są także czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania, 17-calowe felgi z lekkich stopów, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, system keyless-go czy reflektory LED(!).


Wróćmy do nadwozia – w 2016 roku poddano je modernizacji. I właśnie jej efekt jest chyba najbardziej kontrowersyjnym elementem S-Crossa. Wydatny grill sprawia, że auto wzbudza zdecydowane uczucia – albo się ktoś w nim zakocha, albo… poszuka innego auta. Mnie przód SX4, z wyraźnym, masywnym grillem na razie nie przekonał, ale kto wie, może to po prostu kwestia przyzwyczajenia?

[ext_img=s]3182[/ext_img]

[article_adv]

Do zdecydowanych plusów auta należy dynamiczny silnik. 140 KM ma ochotę do pracy i czuć to niemal przy każdych obrotach. S-Cross z mocniejszą z dostępnych jednostek (w gamie jest jeszcze 110-konna) jest naprawdę szybki, prędkość maksymalna to imponujące 200 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa nieco ponad 10 s. Jeśli mieliście okazję jeździć oferowanym wcześniej silnikiem 1.6 to… zapomnijcie o tym. Jednostka 1.4 Boosterjet bije poprzednika na głowę. Przede wszystkim osiągami, ale jeśli chodzi o zużycie paliwa także nie ma się czego wstydzić. W mieście zależnie od sposobu jazdy można uzyskać wynik między 7 a 8 l/100 km, w trasie – między 5 a 6. Czyli – zważywszy na sporą moc – całkiem nieźle.

Pora zajrzeć do cennika – bazowy S-Cross kosztuje 66 900 zł. To odmiana przednionapędowa, ze 111-konnym silnikiem 1.0 Boosterjet i wyposażeniem Comfort. Testowana wersja 1.4 Boosterjet Elegance jest dostępna wyłącznie z napędem 4x4, co tłumaczy jej dość wysoką cenę – 94 900 zł. Nieco taniej można kupić np. Opla Mokkę 4x4 z silnikiem o identycznej mocy, ale – trzeba to podkreślić – wyraźnie uboższym wyposażeniem. Dopłaty w Oplu wymagają m.in. nawigacja, reflektory LED czy kamera cofania. Atutem Suzuki jest także dłuższa, bo 3-letnia gwarancja z możliwością przedłużenia.

[ext_img=s]3181[/ext_img]

Dane techniczne

Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet AllGrip Elegance

Silnik benzynowy, turbodoładowany

Masy i wymiary

Osiągi

Cena: 94 900 zł

Plusy:

Minusy:

[gallery_bare]304[/gallery_bare]

Witold Blady

" ["ancestor_id"]=> string(2) "15" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1510236674" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "28" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(false) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_2413" ["visits_counter"]=> string(4) "3789" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "28" ["name"]=> string(9) "Samochody" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "6" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(9) "Samochody" ["about"]=> string(227) "Idealny samochód dla mężczyzny istnieje w głowie każdego z nas. Limuzyny, auta sportowe, samochody terenowe – każdy ma swoje wymarzone modele. Jakie auto wybrać, a jakie podziwiać? Wszystko o samochodach dla facetów." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(true) ["slug"]=> string(11) "0-samochody" ["lft"]=> string(2) "69" ["rgt"]=> string(2) "70" ["level"]=> string(1) "2" } } [4]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "2245" ["slug"]=> string(56) "suzuki-swift-1-0-boosterjet-shvs-elegance-pierwsza-jazda" ["dont_use_tags"]=> string(38) " forma , autorytet , firma , porządek" ["title"]=> string(60) "Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS Elegance – pierwsza jazda" ["avatar_description"]=> string(60) "Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS Elegance, Fot. Facetpo40.pl" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(220) "Już od kwietnia 2017 na rynkach europejskich dostępna jest najnowsza wersja Suzuki Swift. Mieliśmy okazję przejechać się i dokonać krótkiego testu najbogatszej wersji Swifta: 1.0 Boosterjet SHVS (5MT) Elegance." ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(220) "Już od kwietnia 2017 na rynkach europejskich dostępna jest najnowsza wersja Suzuki Swift. Mieliśmy okazję przejechać się i dokonać krótkiego testu najbogatszej wersji Swifta: 1.0 Boosterjet SHVS (5MT) Elegance." ["superbox_title"]=> string(60) "Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS Elegance – pierwsza jazda" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_2245" ["body"]=> string(9351) "

Nowy Swift ma wiele wspólnych cech z poprzednimi generacjami, jednakże najnowszy model jest o 10 mm krótszy, a rozstaw osi poszerzono o 20 mm. Auto jest niższe o 15 mm i 40 mm szersze, co znacznie obniżyło jego środek ciężkości, co przy jednoczesnym zmniejszeniu masy w niektórych wersjach Swifta nawet o 120 kg (testowana wersja waży 875 kg) powoduje, że korzyści są oczywiste: więcej swobody we wnętrzu oraz pewne, stabilne i zwinne prowadzenie pojazdu zarówno na krętych drogach, jak i autostradzie.

[article_adv]

Nadwozie

Sylwetka nowego Suzuki Swift opiera się na wyraźnie zaznaczonych liniach poszerzonej bryły karoserii, lakierowanych na czarno słupkach i pionowo ustawionych lampach z przodu i z tyłu. Krótsze, szersze i niższe nadwozie nadaje mu muskularności, wyrazistości i sportowego charakteru. Spośród wielu aut z tego segmentu projekt nadwozia Swifta wyraźnie się wyróżnia i może się podobać wielu odbiorcom.

Inne elementy nadwozia:

[ext_img=s]2878[/ext_img]

[ext_img=s]2848[/ext_img]

Bagażnik ma pojemność 265 l, czyli o 54 l więcej niż poprzednia generacja Swifta. Fot. Facetpo40.pl

Mimo, że na co dzień jeżdżę raczej dużo większymi samochodami – wrażenia po zajęciu miejsca za kierownicą są naprawdę bardzo pozytywne. Na bardziej obszerne wnętrze wpływ mają również fotele, które w tym modelu Swifta umocowane są niżej (o 10mm) i oddalone od siebie o kolejne 20 mm w porównaniu do poprzedniej wersji.

Obniżenie pozycji siedzeń pozwoliło na wygospodarowanie odpowiedniej przestrzeni nad głowami podróżnych siedzących z przodu (taka sama jak w dotychczas oferowanym modelu), ale o 23 mm powiększono przestrzeń w płaszczyźnie pionowej dla pasażerów kanapy. Podczas testowej jazdy, w której jechaliśmy w trzy osoby, pasażer z tyłu (wzrost 181 cm) miał wystarczająco dużo miejsca nad głową i na nogi, nie pogarszając ani trochę komfortu jazdy zarówno kierowcy jak i pasażera na przednim siedzeniu.

[ext_img=s]2849[/ext_img]

Fot. Facetpo40.pl

[ext_img=s]2850[/ext_img]

Fot. Suzuki / materiały producenta

[ext_img=s]2851[/ext_img]

Fot. Suzuki / materiały producenta


Wnętrze

Przestrzenna tablica przyrządów nawiązuje stylem do dynamiki i sportowego charakteru auta. Panel wskaźników składa się z kolorowego wyświetlacza LCD ulokowanego centralnie. Segmentowe wskaźniki zawarte w nim pokazują temperaturę cieczy chłodzącej oraz ilości paliwa. Po obu stronach znajdują się konwencjonalne zegary prędkościomierza i obrotomierza.

[ext_img=s]2852[/ext_img]

Fot. Suzuki / materiały producenta

Pozostałe elementy kokpitu:

[article_adv]

Silnik

1.0 BOOSTERJET turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. To benzynowa jednostka zapewniająca całkiem niezłe osiągi i niewysoki apetyt na paliwo. Dzięki turbodoładowaniu wartość momentu obrotowego generowanego z zaledwie 1 l. pojemności jest porównywalna z tą, jaką niektóre auta osiągają dopiero przy pojemności powyżej 1,6 l. Mimo uzyskiwanych parametrów mocy współczynnik NVH (noise, vibration, harshness – hałas, wibracje, kultura pracy) jest bardzo korzystny, a mówiąc prościej: jazda zarówno po mieście, jak i drogach szybkiego ruchu nie jest męcząca.

Testowany model Swifta posiadał pięciobiegową skrzynię manualną i kompaktowy układ „mild hybrid” SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) wyposażony w układ ISG (Integrated Starter Generator), pełniący rolę rozrusznika, prądnicy i silnika elektrycznego, uzupełniony 12V akumulatorem litowo-jonowym. W sytuacjach wymagających zwiększonej dawki mocy, np. podczas ruszania czy też przyspieszania, SHVS pomaga ograniczyć zużycie paliwa wykorzystując energię elektryczną, skumulowaną w baterii podczas procesu hamowania. ISG wykorzystując napęd pasowy, zamiast tradycyjnego rozrusznika, pozwala płynnie uruchamiać silnik benzynowy w trybie automatycznego wyłączania go podczas postoju.

Producent zapewnia, że akumulator litowo-jonowy ma doskonałą skuteczność regeneracji, co pozwala na jak najczęstsze wspomaganie jednostki spalinowej. System zasila także cały układ elektryczny samochodu – czujniki, oświetlenie i system audio.

Dane techniczne:

Wymiary:

Bezpieczeństwo:

Auto lekko się prowadzi, gładko pokonuje nierówności mimo niewielkich rozmiarów pojazdu, co może być szczególnie istotne dla pań, stanowiących dla tego modelu ważną część rynku.

Od 2004 roku sprzedało się ponad 5 mln sztuk tego modelu. Nowa generacja Swifta z pewnością przypadnie do gustu wielu odbiorcom, bo od wielu lat Suzuki wsłuchuje się w potrzeby swoich klientów, stawia na sprawdzone, ale również innowacyjne i nowoczesne rozwiązania, co w połączeniu z wyjątkową linią nadwozia wydaje się, że jest gotową receptą na sukces sprzedażowy.

Cena testowanej wersji: 79.000 zł

[gallery_bare]258[/gallery_bare]

Marek Wiśniewski

" ["ancestor_id"]=> string(2) "15" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1493044634" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "28" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(false) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_2245" ["visits_counter"]=> string(4) "7012" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "28" ["name"]=> string(9) "Samochody" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "6" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(9) "Samochody" ["about"]=> string(227) "Idealny samochód dla mężczyzny istnieje w głowie każdego z nas. Limuzyny, auta sportowe, samochody terenowe – każdy ma swoje wymarzone modele. Jakie auto wybrać, a jakie podziwiać? Wszystko o samochodach dla facetów." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(true) ["slug"]=> string(11) "0-samochody" ["lft"]=> string(2) "69" ["rgt"]=> string(2) "70" ["level"]=> string(1) "2" } } } array(0) { }

Gorące tematy

facebook