Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

offroad

Terenówki do 30 tys. zł

Samochody

Wielu z nas marzy o zakupie własnej terenówki i spróbowaniu swoich sił w offroadzie. Dziś przyglądamy się samochodom, które mogą dać dużo frajdy w jeździe poza utwardzonymi szlakami, a które nie zrujnują kieszeni zarówno zakupem jak i eksploatacją. Oto nasze propozycje samochodów do offroadu do ok. 30 tys. zł.

więcej »

Offroad w Rumunii - relacja

Podróże

ŻYĆ Z PASJĄ INSPIRUJĄC INNYCH - to hasło przewodnie wyjazdu offroadowego do Rumunii, zorganizowanego w ramach konkursu Timex. Zobacz relację z tej ekscytującej wyprawy.

więcej »
array(2) { [0]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "2886" ["slug"]=> string(22) "terenowki-do-30-tys-zl" ["dont_use_tags"]=> string(0) "" ["title"]=> string(25) "Terenówki do 30 tys. zł" ["avatar_description"]=> string(31) "Wybieramy pierwszą terenówkę" ["avatar_alt_text"]=> string(13) "Nissan Patrol" ["lead"]=> string(330) "Wielu z nas marzy o zakupie własnej terenówki i spróbowaniu swoich sił w offroadzie. Dziś przyglądamy się samochodom, które mogą dać dużo frajdy w jeździe poza utwardzonymi szlakami, a które nie zrujnują kieszeni zarówno zakupem jak i eksploatacją. Oto nasze propozycje samochodów do offroadu do ok. 30 tys. zł. " ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(330) "Wielu z nas marzy o zakupie własnej terenówki i spróbowaniu swoich sił w offroadzie. Dziś przyglądamy się samochodom, które mogą dać dużo frajdy w jeździe poza utwardzonymi szlakami, a które nie zrujnują kieszeni zarówno zakupem jak i eksploatacją. Oto nasze propozycje samochodów do offroadu do ok. 30 tys. zł. " ["superbox_title"]=> string(25) "Terenówki do 30 tys. zł" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_2886" ["body"]=> string(11161) "

Suzuki Jimny

W tej chwili na rynek wchodzi nowa generacja Jimny. Poprzednia, produkowana przez 10 lat, jest atrakcyjną propozycją dla wszystkich, którzy chcą kupić swoją pierwszą terenówkę. Samochód nie ma mocnych silników, jego osiągi na asfalcie są ograniczone. Nie ma to wielkiego znaczenia w terenie, gdzie Jimny radzi sobie świetnie.

Auto dostępne jest z dwoma silnikami - 1,3-litrowym benzynowym i 1,5-litrowym wysokoprężnym. Polecamy ten pierwszy. Ma prostą konstrukcję, 82 KM i poza zdarzającymi się czasami awariami osprzętu (głównie alternatora), jest trwały. W mieście zużyje ok. 10 l/100 km. Diesel pochodzący z Renault bywa awaryjny - często przy przebiegu ok. 200 tys. km obracają się w nim panewki, usterkowy bywa też układ wtryskowy i turbosprężarka.

Suzuki Jimny

Układ napędowy jest trwały, ale przed zakupem warto dokładnie obejrzeć auto od spodu, zwracając uwagę na stan przegubów (w czasie jazdy próbnej trzeba sprawdzić, czy nie stukają), przewodów hamulcowych i paliwowych oraz przejrzeć auto pod kątem korozji.

Jimny nigdy nie miało wyjątkowo dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego, dlatego po zakupie warto je poprawić. 30 tys. zł wystarczy na egzemplarz z lat 2009-2011 z przebiegiem ok 150 tys. km. Przy odrobinie szczęścia można trafić na auto pochodzące z polskiego salonu i serwisowane do końca w ASO.

Jeep Grand Cherokee WJ

Chociaż Grand Cherokee WJ nie ma ramy, to bez problemu możemy go zakwalifikować do naszego zestawienia. Pod warunkiem, że ma napęd na 4 koła (co nie jest rzeczą oczywistą), auto dostarczy dużo radości poza drogami utwardzonymi, daje też duże możliwości modyfikacji pod kątem off roadu.

Występują dwa rodzaje napędu 4x4 - Quadra Drive, w którym moc stale przenoszona jest na tylne koła, a w razie potrzeby dołączana jest przednia oś, oraz Selec-Trac, który daje możliwość wyboru trybów jazdy - po asfalcie (napędzane tylko tylne koła), 4WD z zablokowanym mechanizmem różnicowym oraz stały z możliwością jazdy po asfalcie.

Jeep Grand Cherokee WJ

Przy kupowaniu Grand Cherokee WJ trzeba zachować jednak dużą ostrożność. Po pierwsze, wiele egzemplarzy jest sprowadzonych zza oceanu. Zdecydowana większość z nich ma za sobą powypadkową przeszłość lub inne przygody (np. zalanie). Po drugie, nie wszystkie wersje silnikowe są godne polecenia. Z całą stanowczością odradzam motor wysokoprężny produkcji włoskiej firmy VM o pojemności 3,1 l. Zdecydowanie lepiej wybrać mercedesowski 2,7 CRD, albo którąś z jednostek benzynowych. V8 pięknie brzmią, nie sprawiają dużych problemów eksploatacyjnych, ale dużo palą. Rozwiązaniem jest montaż instalacji LPG.

Lepiej też poszukać jednej z wyższych wersji wyposażenia - oznaczonych jako Overland i Limited. Bazowe Laredo nie imponuje pod tym względem - nie ma np. klimatyzacji automatycznej.

Toyota Land Cruiser J9

30 tys. zł wystarczy, by wejść w posiadanie legendy off roadu. Za takie pieniądze możemy kupić Toyotę Land Cruiser produkowaną w latach 1996-2002. Najpopularniejsze na rynku wtórnym są silniki 3.0 TD o mocy 125 KM i 3.0 D-4D generujące 163 KM. Oba są trwałe, chociaż nie czynią z terenowej Toyoty króla autostrady. Jeżeli komuś zależy na lepszych osiągach, może poszukać Land Cruisera z benzynowym V6 o pojemności 3,4 l. Motor ma 178 KM i spala przeciętnie ok 15 l/100 km.

Diesle są wrażliwe na przegrzanie, dlatego trzeba szczególnie pilnować stanu układu chłodzenia - zaniedbania w tym temacie mogą mieć kosztowne skutki (np. pęknięcie głowicy).

Toyota Land Cruiser J9

Do słabych punktów auta należy przekładnia kierownicza, która często wymaga wymiany lub regeneracji. Zabezpieczenie przed korozją jest relatywnie niezłe, ale po latach warto je poprawić w specjalistycznym zakładzie. Większość aut ma stały napęd na 4 koła z centralnym mechanizmem różnicowym. W przełożeniu drogowym istnieje możliwość blokady dyferencjału, w terenowym zaś jest on blokowany zawsze. Plastiki w kabinie są dość twarde, ale nieźle znoszą próbę czasu i wysokie przebiegi.

Land Rover Discovery II

Jeżeli pragniesz poczuć się jak brytyjski arystokrata jadący na polowanie, możesz zainteresować się Land Roverem Discovery. Zanim to zrobisz, powinieneś schować do kieszeni ewentualne uprzedzenia dotyczące awaryjności produktów motoryzacyjnych brytyjskiego pochodzenia. „Disco” wymaga specjalistycznego warsztatu do prawidłowej obsługi, ale patrząc obiektywnie nie jest bardziej awaryjny od innych terenówek z tego zestawienia. Najbardziej problematyczne jest pneumatyczne zawieszenie oraz system ACE, który reguluje i dopasowuje do sytuacji drogowej sztywność stabilizatorów.

Land Rover Discovery II

Najpopularniejszy na rynku wtórnym silnik TD5 nie zapewnia temu ciężkiemu samochodowi dobrej dynamiki, a jednostki V8, chociaż świetnie brzmią, są wyjątkowo paliwożerne. Na szczęście nieźle dogadują się z instalacją LPG. Wiele egzemplarzy ma bogate wyposażenie - do rzadkości nie należy skórzana tapicerka, system audio harman/kardon, czy elektryczne fotele. Dwa sztywne mosty w zawieszeniu pomagają w offroadowych modyfikacjach, a obecność wersji 7-osobowych pozwala na zabranie w teren większej liczby znajomych.

Nissan Patrol GR Y60

Klasyczna propozycja naszego zestawienia. Nissan GR to legenda off roadu, a 30 tys. zł powinno wystarczyć na egzemplarz w niezłym stanie. Auto było oferowane w wersji krótkiej (trzydrzwiowej) i długiej (pięciodrzwiowej). Do napędu terenówki służą wyłącznie jednostki sześciocylindrowe - zarówno benzynowe jak i diesle. Najpopularniejszy w Europie jest 2,8-litrowy motor wysokoprężny występujący zarówno w wersji wolnossącej jak i doładowanej. Nie jest to silnik wysilony i ma niezłą trwałość. Z racji tego, że jest wrażliwy na przegrzanie, trzeba dbać o dobry stan układu chłodzenia. Poza Europą były dostępne silniki o pojemności 4,2 l - zarówno benzynowe jak i diesle. Z powodu małej podaży, propozycję tę należy traktować jako niszową.

Nissan Patrol GR Y60

Patrol to dość siermiężne auto, które znakomicie radzi sobie w terenie. Pod względem trwałości napędu samochód ten jest w czołówce terenówek dostępnych na rynku. Przy zakupie koniecznie trzeba zwrócić uwagę na korozję - karoseria i rama lubią rdzewieć. Nie powinno być problemu z zakupem i serwisowaniem Patrola - podaż aut na rynku jest spora, jest to też jedna z najpopularniejszych terenówek w naszym kraju.

Łada Niva

Jeżeli szukasz czegoś mniej prestiżowego od powyższych propozycji, możesz swoje zainteresowania offroadowe skierować w stronę radzieckiej myśli technicznej. Oto Łada Niva, która, co ciekawe, produkowana jest nieprzerwanie od 1977 roku i wciąż można ją kupić jako fabrycznie nowe auto! Z racji tego, że taka opcja przekracza założony budżet, patrzymy na egzemplarze używane - okazuje się, że dobry egzemplarz można kupić już za 10-15 tys. zł.

Łada Niva

Niva ma 82-konny silnik benzynowy o pojemności 1,7 l, który nieźle dogaduje się nawet z prostymi instalacjami gazowymi. Ten siermiężny samochód nie będzie drogi w utrzymaniu, a ze względu na prostą konstrukcję naprawi go każdy mechanik. Nie ma co liczyć na bezawaryjność Nivy, ani na to, że będzie dzielnie opierała się korozji. Dodatkowe zabezpieczenie będzie tu bardzo na miejscu.

UAZ 469B

Kolejne auto ze wschodu jest jeszcze bardziej siermiężne od Nivy. Podobnie jak ona jest produkowane od lat 70. do dziś! Kilka tysięcy złotych wystarczy, by kupić UAZ-a wyprodukowanego w latach 80., który jest sprawny technicznie i pozwoli na zabawę w terenie.

UAZ 469B

Wiele egzemplarzy ma nadwozie otwarte przykryte plandeką. We wnętrzu próżno szukać plastikowych wykończeń, a skrzynia biegów nie ma synchronizacji 1 i 2 biegu. To wszystko w połączeniu z brakiem jakichkolwiek wspomagaczy sprawia, że samochód ten jest przeznaczony dla prawdziwego twardziela, który będzie umiał go ujarzmić. W zamian za to UAZ poradzi sobie niemal w każdych warunkach, a w razie awarii jego naprawa będzie tania. Warto zadbać o regularną obsługę - smarowanie i konserwację. Większość aut napędza 2,4-litrowy benzynowy silnik, który bez problemu będzie pracował na paliwie nawet najgorszej jakości.

KIA Retona

Retona nie jest popularną terenówką na naszym rynku, ale można ją kupić już poniżej 10 tys. zł. Chociaż stylistyką przypomina nieco Jeepa Wranglera, to jest oparta na wojskowym aucie KM420 z domieszką techniki modelu Sportage. Auto występuje tylko w wersji trzydrzwiowej, a pod jego maską znaleźć można jeden z dwóch silników dwulitrowych – diesla o mocy 83 KM lub 128-konnego benzyniaka.

KIA Retona

Pokrewieństwo ze Sportagem sprawia, że z zakupem części eksploatacyjnych nie powinno być problemu. Gorzej, jeżeli przyjdzie nam kupić np. błotnik. Użytkownicy skarżą się na słabą trwałość oryginalnych sprężyn i amortyzatorów, ale zastosowanie markowych zamienników rozwiązuje ten problem.

Jakub Mielniczak

" ["ancestor_id"]=> string(2) "15" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1549026633" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "28" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(false) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_2886" ["visits_counter"]=> string(4) "2127" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "28" ["name"]=> string(9) "Samochody" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "6" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(9) "Samochody" ["about"]=> string(227) "Idealny samochód dla mężczyzny istnieje w głowie każdego z nas. Limuzyny, auta sportowe, samochody terenowe – każdy ma swoje wymarzone modele. Jakie auto wybrać, a jakie podziwiać? Wszystko o samochodach dla facetów." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(true) ["slug"]=> string(11) "0-samochody" ["lft"]=> string(2) "69" ["rgt"]=> string(2) "70" ["level"]=> string(1) "2" } } [1]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "1496" ["slug"]=> string(25) "offroad-w-rumunii-relacja" ["dont_use_tags"]=> string(0) "" ["title"]=> string(27) "Offroad w Rumunii - relacja" ["avatar_description"]=> string(0) "" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(175) "ŻYĆ Z PASJĄ INSPIRUJĄC INNYCH - to hasło przewodnie wyjazdu offroadowego do Rumunii, zorganizowanego w ramach konkursu Timex. Zobacz relację z tej ekscytującej wyprawy." ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(false) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(0) "" ["superbox_title"]=> string(27) "Offroad w Rumunii - relacja" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_1496" ["body"]=> string(2911) "

[powiazane] Lipiec 2014 – Załoga Timex Expedition Team pokonała trasę przez Słowację i Węgry, by w rumuńskich Karpatach zmierzyć się własnymi marzeniami. Samochodami offroadowymi podróżnicy przemierzyli trasę od miasta Baia Mare, poprzez legendarną Sapantę, górę Ignis, zaporę Baraj Runcu, aż po dolinę rzeki Izy, znanej z XV-wiecznych monastyrów oraz architektury.

– Udała nam się rzecz niezwykle trudna – stworzyliśmy prawdziwą załogę z osób nie znających się wcześniej i pochodzących z różnych światów, w różnym wieku i z różnym dorobkiem przeżyć, mówi Bartosz Szlązkiewicz, Timex Group Polska. Okazuje się jednak, że wspólny mianownik, jakim jest podążanie za nowymi doświadczeniami i życie dla pasji to język jednoczący bardzo różne osobowości. Mamy nadzieję, że doświadczenia zdobyte podczas wyprawy zaowocują realizacją kolejnych ambitnych planów – nie tylko offroadowych.

[article_adv] Cztery załogi nawigowane przez instruktorów Expedition Team, cztery samochody terenowe oraz jedenastu załogantów – pięć kobiet i dziewięciu mężczyzn – to Timex Expedition Team. Codziennym zadaniem ekip podczas pięciodniowej ekspedycji było pokonanie odcinków terenowych, mierzenie się z ukształtowaniem terenu, zdobywanie szczytów, w tym klifu Piatra Sapantei i organizowanie obozowiska na polach pasterskich.

– Wydaje mi się, że offroad to przede wszystkim umiejętność pracy na rzecz innych, dyscyplina i cierpliwość oraz myślenie strategiczne, mówi Ewa Gołaszewska, jedna z uczestniczek rajdu. To sport kształtujący charakter, uczący szacunku do natury i pokory względem motoryzacji. Dopiero, gdy funkcjonują wszystkie te elementy, można mówić o załodze gotowej do przemierzania kolejnych kilometrów przygody. I tak właśnie było podczas naszej wyprawy.

[gallery_slider]120[/gallery_slider]

– Najbardziej urzekła mnie przestrzeń – wolna od działań człowieka, dziewicza przyroda, starająca się powstrzymać nasz konwój, mówi Robert Jędrygas, uczestnik wyprawy. Offroad okazał się fantastycznym przeżyciem, które łączy ludzi. Poznawanie siebie i innych w tak wymagających okolicznościach jest lekcją na całe życie. Przez te 5 dni wyprawy naprawdę czułem, że mogę wszystko. I już mi tego brakuje.

Organizatorem wyprawy był Expedition Team dla Timex Group Polska, partnerami firmy: Cando, Diffland, MP, Terenwizja. Wyprawa odbyła się w dniach 16-20 lipca 2014 r.

" ["ancestor_id"]=> string(1) "7" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1406619486" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "88" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_1496" ["visits_counter"]=> string(4) "5875" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "88" ["name"]=> string(9) "Podróże" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "8" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(9) "Podróże" ["about"]=> string(233) "Odkryj najlepsze miejsca na wakacje! Tu znajdziesz pomysły na najciekawsze destynacje, miejsca warte odwiedzenia i najbardziej interesujące miasta świata. Zaplanuj egzotyczną wyprawę z kumplami lub słoneczne wakacje z rodziną!" ["keywords"]=> string(71) "wakacje, wyprawy, najlepsze destynacje, ciekawe miejsca, miasta świata" ["use_gradation"]=> bool(true) ["slug"]=> string(9) "0-podroze" ["lft"]=> string(2) "43" ["rgt"]=> string(2) "44" ["level"]=> string(1) "2" } } } array(0) { }

Gorące tematy

facebook