Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

odporność po 40

Domowe sposoby na przeziębienie i grypę

Klinika ciała i ducha

Wahania temperatur na zewnątrz powodują zwiększoną aktywność wirusów i bakterii. Zwłaszcza
w przejściowych sezonach jesteśmy szczególnie narażeni na przeziębienie i grypę. Jak sobie radzić, gdy zauważymy pierwsze objawy? Oto domowe sposoby na przeziębienie i grypę, które podpowiedzieli nam nasi czytelnicy. Nie wszystkie znaliśmy, niektóre są nawet dość niekonwencjonalne, więc próbujecie na własną odpowiedzialność :-)

więcej »

Nie daj się chorobie!

Klinika ciała i ducha

Grypa to nic miłego, dodatkowo naraża cię na różne powikłania, łącznie z zawałem serca. Tymczasem w koło wszyscy prychają i kichają. W jaki sposób możesz uchronić się przed chorobą?

więcej »

Wzmocnij swój system odpornościowy

Klinika ciała i ducha

Jesień sprzyja osłabieniu kondycji i odporności. Są jednak sposoby, by wesprzeć system odpornościowy i uniknąć wielu infekcji, które tak uprzykrzają życie o tej porze roku. Nie daj się słocie i ponuremu nastrojowi, nie pozwól sobie na przeziębienia i grypę.

więcej » 1
array(3) { [0]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "2539" ["slug"]=> string(23) "domowe-sposoby-na-grype" ["dont_use_tags"]=> string(24) " cel , akcja , autorytet" ["title"]=> string(41) "Domowe sposoby na przeziębienie i grypę" ["avatar_description"]=> string(41) "Domowe sposoby na przeziębienie i grypę" ["avatar_alt_text"]=> string(32) "domowe sposoby na przeziębienie" ["lead"]=> string(454) "Wahania temperatur na zewnątrz powodują zwiększoną aktywność wirusów i bakterii. Zwłaszcza w przejściowych sezonach jesteśmy szczególnie narażeni na przeziębienie i grypę. Jak sobie radzić, gdy zauważymy pierwsze objawy? Oto domowe sposoby na przeziębienie i grypę, które podpowiedzieli nam nasi czytelnicy. Nie wszystkie znaliśmy, niektóre są nawet dość niekonwencjonalne, więc próbujecie na własną odpowiedzialność :-) " ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(454) "Wahania temperatur na zewnątrz powodują zwiększoną aktywność wirusów i bakterii. Zwłaszcza w przejściowych sezonach jesteśmy szczególnie narażeni na przeziębienie i grypę. Jak sobie radzić, gdy zauważymy pierwsze objawy? Oto domowe sposoby na przeziębienie i grypę, które podpowiedzieli nam nasi czytelnicy. Nie wszystkie znaliśmy, niektóre są nawet dość niekonwencjonalne, więc próbujecie na własną odpowiedzialność :-) " ["superbox_title"]=> string(24) "Domowe sposoby na grypę" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_2539" ["body"]=> string(6956) "

[powiazane]

Napój rozgrzewający na przeziębienie - alkohol

Alkohol doskonale rozgrzewa i zabija bakterie. Jest świetny na przeziębienie i warto oprzeć na nim domowe mikstury. Przynajmniej będzie jakaś przyjemność z tego chorowania.

[article_adv]

Pozostałe sposoby na przeziębienie

Napoje mniej procentowe, za to mocno rozgrzewające, mogą poratować niejedno bolące gardło i osłabione ciało.


[article_adv]

[powiazane]Po zakończonej kuracji warto wzmocnić odporność. Doskonała będzie sauna i morsowanie, a także spacery po sosnowym lesie.

zebrał Grzegorz Grabowski

 

" ["ancestor_id"]=> string(1) "4" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1521043380" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "71" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(42) "Domowe sposoby na przeziębienie i grypę " ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_2539" ["visits_counter"]=> string(4) "3990" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "71" ["name"]=> string(22) "Klinika ciała i ducha" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "0" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(22) "Klinika ciała i ducha" ["about"]=> string(198) "Dbaj o zdrowie po 40-tce. Dowiedz się, jak zachować dobrą kondycję fizyczną i psychiczną, jak dbać o serce, prostatę i jakie robić badania, a także na czym polega bilans czterdziestolatka." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(false) ["slug"]=> string(23) "0-klinika-ciala-i-ducha" ["lft"]=> string(2) "23" ["rgt"]=> string(2) "24" ["level"]=> string(1) "2" } } [1]=> array(49) { ["id"]=> string(3) "916" ["slug"]=> string(20) "nie-daj-sie-chorobie" ["dont_use_tags"]=> string(0) "" ["title"]=> string(22) "Nie daj się chorobie!" ["avatar_description"]=> string(0) "" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(199) "Grypa to nic miłego, dodatkowo naraża cię na różne powikłania, łącznie z zawałem serca. Tymczasem w koło wszyscy prychają i kichają. W jaki sposób możesz uchronić się przed chorobą?" ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(0) "" ["superbox_title"]=> string(20) "NIE DAJ SIĘ GRYPIE!" ["superbox_avatar"]=> string(19) "superbox_avatar_916" ["body"]=> string(5292) "

Między lutym a marcem obserwuje się największy wzrost zachorowań na grypę. Katar, kaszel, osłabienie, bóle gardła, głowy i mięśni to jej typowe objawy. Dorosły zmaga się z infekcją wirusową nawet pięć razy w ciągu roku, natomiast dzieci narażone są na nią dwukrotnie częściej.

Każdy organizm inaczej przechodzi chorobę. Zarazki atakują przede wszystkim te osoby, które mają osłabiony układ odpornościowy. Leczenie grypy może być bardzo trudne ze względu na ciągłe mutacje wirusa. Dlatego bardzo ważna jest profilaktyka, która – wbrew pozorom – wcale nie jest trudna.

Kiedy wszyscy chorują

Najlepiej byłoby całkowicie unikać kontaktu z wirusem. Jest to jednak bardzo trudne, przede wszystkim w okresie wzmożonych zachorowań. Największe ryzyko stwarzają wtedy miejsca publiczne (szkoły, biura, urzędy, komunikacja miejska), gdzie wirusy łatwo się rozprzestrzeniają. Dlatego w trosce o swoje zdrowie przestrzegaj kilku zaleceń:

Warto też wybrać się do lekarza i sprawdzić poziom leukocytów. Jeśli jest zbyt niski, musisz dodatkowo zadbać o odporność organizmu.

Ćwicz na zdrowie

Badania Uniwersytetu w Północnej Karolinie wykazały, że osoby aktywne fizycznie rzadziej chorują, a ich układ odpornościowy lepiej znosi przeziębienie. Umiarkowany wysiłek sprawia, że komórki układu odpornościowego (limfocyty B) produkują większą ilość przeciwciał.

– Ważne jest, by umiejętnie dobierać ćwiczenia i ich intensywność. Jeśli obciążenie jest zbyt duże, odporność organizmu może spaść – zauważa Norbert Ptak, trener personalny z firmy Star Fitness. – Dobrym sposobem jest bieganie na bieżni lub Spinning®, czyli dynamiczna jazda na rowerze w rytm muzyki. Poziom obciążenia można dostosować do indywi-


dualnych potrzeb. W związku z tym, że jest to też trening ogólnorozwojowy, będzie kształtował smukłą sylwetkę i pozwoli zrzucić zbędne kilogramy – dodaje. Ta forma aktywności dostosowana jest także do warunków domowych, dlatego brak czasu lub niepogoda nie będą przeszkodą.

Twój układ odpornościowy wspomoże także wizyta w saunie. Zarówno sucha, jak i parowa pomaga oczyścić organizm z toksyn i zahartować go. Wysoka temperatura stymuluje produkcję antyciał i leukocytów oraz przyzwyczaja organizm do wysokiej temperatury, na którą możemy być narażeni w trakcie gorączki. Jeśli masz problemy z górnymi drogami oddechowymi, lepszym wyborem dla ciebie jest sauna wilgotna, gdzie wykorzystuje się olejki lecznicze czy inhalacyjne.

Jedzenie na wzmocnienie

Obok aktywności ruchowej, niezbędna dla wzmocnienia układu odpornościowego jest odpowiednio zbilansowana dieta. Pamiętaj, by regularnie jeść (mniejsze porcje, nawet do pięciu dziennie) i zadbaj o to, aby posiłki były bogate w witaminy i minerały. W okresie wzmożonych przeziębień warto też zwiększyć dawkę witaminy C, która wzmacnia błony śluzowe i chroni przed infekcjami. Jej bogatym źródłem jest acerola, której jeden owoc zawiera tyle witaminy C, co kilogram cytryn. Witamina C zawarta jest także w papryce, jabłku, kalafiorze czy brokułach, ogromne ilości znajdziesz również w kiszonej kapuście.

– Aby zmniejszyć ryzyko zachorowania, uzupełnijmy też witaminę E, która zwalcza drobnoustroje wywołujące wirusa – mówi Marzena Brzezińska, dyplomowany dietetyk z firmy Star Fitness. – W tym celu spożywajmy jajka i oleje roślinne. W diecie uwzględnijmy też ryby, warzywa, np. cebulę, rzepę czy marchew oraz otręby pszenne, nasiona dyni i słonecznika. Zawarty w nich cynk wykorzystywany jest przy produkcji przeciwciał odpornościowych. Warto też zweryfikować tradycyjne, domowe metody leczenia przeziębienia i grypy. Świeży czosnek i miód działają antybakteryjnie. Jednak tego ostatniego nie warto dodawać do gorącej herbaty lub mleka, gdyż pod wpływem wysokich temperatur traci swoje właściwości lecznicze.

Winne spadku odporności jest spożywanie nadmiernej ilości słodyczy i słodkich napojów. – Znacznie lepiej zastąpić je świeżymi owocami, które są zdrowsze, bo zawierają wiele witamin i minerałów - przekonuje ekspert. Podobnie jest z alkoholem i paleniem papierosów, dlatego chcąc cieszyć się dobrym zdrowiem musisz ograniczyć używki.

Mateusz Matković

 

" ["ancestor_id"]=> string(1) "4" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1361282456" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "71" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(0) "" ["link_info"]=> string(0) "" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(false) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(18) "/avatar/avatar_916" ["visits_counter"]=> string(4) "5314" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "71" ["name"]=> string(22) "Klinika ciała i ducha" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "0" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(22) "Klinika ciała i ducha" ["about"]=> string(198) "Dbaj o zdrowie po 40-tce. Dowiedz się, jak zachować dobrą kondycję fizyczną i psychiczną, jak dbać o serce, prostatę i jakie robić badania, a także na czym polega bilans czterdziestolatka." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(false) ["slug"]=> string(23) "0-klinika-ciala-i-ducha" ["lft"]=> string(2) "23" ["rgt"]=> string(2) "24" ["level"]=> string(1) "2" } } [2]=> array(49) { ["id"]=> string(3) "743" ["slug"]=> string(34) "wzmocnij-swoj-system-odpornosciowy" ["dont_use_tags"]=> string(0) "" ["title"]=> string(37) "Wzmocnij swój system odpornościowy " ["avatar_description"]=> string(0) "" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(273) "Jesień sprzyja osłabieniu kondycji i odporności. Są jednak sposoby, by wesprzeć system odpornościowy i uniknąć wielu infekcji, które tak uprzykrzają życie o tej porze roku. Nie daj się słocie i ponuremu nastrojowi, nie pozwól sobie na przeziębienia i grypę." ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(0) "" ["superbox_title"]=> string(30) "WZMOCNIJ ODPORNOŚĆ JESIENIĄ" ["superbox_avatar"]=> string(19) "superbox_avatar_743" ["body"]=> string(2570) "

[powiazane] Oto kilka prostych sposobów, które pomogą ci zadbać o odporność jesienią:

Dieta 

Staraj się, by twoja dieta była urozmaicona, składała się z niezbędnych składników odżywczych, aby nie zabrakło w menu ryb, mięsa, warzyw, pieczywa razowego czy jajek, które dostarczą organizmowi odpowiedniej porcji witamin i soli mineralnych. Zrezygnuj ze słodyczy. Pamiętaj też o czosnku, rzepie, cebuli, które utworzą naturalną barierę ochronną dla twojego organizmu.

Ruch 

Staraj się codziennie zażywać ruchu; podaruj sobie 2 lub 3 razy w tygodniu 45-minutowy spacer. Ważne, by taki ruch dotlenił cały organizm.

Zdrowie 

Zwracaj uwagę na etykiety i wszelkie informacje opisujące produkty, które spożywasz. Staraj się eliminować te, które zawierają konserwanty, barwniki i sztuczne aromaty - to naprawdę nie jest potrzebne twojemu organizmowi.

Nałogi

Zerwij z nałogiem – nie pal papierosów i unikaj zadymionych pomieszczeń, nie nadużywaj alkoholu, z umiarem spożywaj kawę i mocną herbatę.

Powietrze

Często odświeżaj powietrze w pomieszczeniach, w których przebywasz. W ogrzewanych pomieszczeniach nawilżaj powietrze, w sypialni utrzymuj temperaturę około 18 stopni, natomiast w pomieszczeniach, w których pracujesz - około 20 stopni.

Profilaktyka

Staraj się nie doprowadzić do przemarznięcia. Jednak, gdy poczujesz, że zmarzłeś, natychmiast weź ciepły prysznic, wymocz nogi w gorącej wodzie z solą i imbirem, wypij ciepłą herbatę.

Optymizm

Pamiętaj, że twoje ciało i duch to jedno – staraj się myśleć pozytywnie. Mimo że za oknem słota, nastrajaj się optymistycznie, nie poddawaj się melancholijnym nastrojom. Każdego dnia zapewne znajdziesz okazję, by się uśmiechnąć – rób to jak najczęściej. Wybierz się choć raz w tygodniu na jakiś spektakl, obejrzyj dobrą komedię, przeczytaj książkę, która wprawi cię w dobry nastrój. Poświęć czas na swoje hobby, rób to, co sprawia ci przyjemność.

Sen

Staraj się dostarczać organizmowi optymalną dawkę snu. Podczas snu organizm wytwarza przeciwciała, które pomogą w zwalczaniu infekcji.

Opracowali eksperci z portalu PoProstuZdrowo.pl.

 

" ["ancestor_id"]=> string(1) "4" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1350204254" ["gradation"]=> string(2) "10" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "71" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(63) "https://facetpo40.pl/klinika-ciala-i-ducha/szczescie-w-pigulce/" ["link_info"]=> string(22) "Recepta na szczęście" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(125) "zdrowie, odporność, jesień, wzmocnienie, odporność po 40, jak wzmocnić odporność, jak wzmocnić układ odpornościowy" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(18) "/avatar/avatar_743" ["visits_counter"]=> string(4) "5480" ["comments_counter"]=> string(1) "1" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(10) "1350450000" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "71" ["name"]=> string(22) "Klinika ciała i ducha" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "0" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(22) "Klinika ciała i ducha" ["about"]=> string(198) "Dbaj o zdrowie po 40-tce. Dowiedz się, jak zachować dobrą kondycję fizyczną i psychiczną, jak dbać o serce, prostatę i jakie robić badania, a także na czym polega bilans czterdziestolatka." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(false) ["slug"]=> string(23) "0-klinika-ciala-i-ducha" ["lft"]=> string(2) "23" ["rgt"]=> string(2) "24" ["level"]=> string(1) "2" } } } array(0) { }

Gorące tematy

facebook