Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

menadżer

Czego nauczył mnie Bruce Lee i Syzyf?

Męska psychologia

Są takie sytuacje, gdy zrobiłeś już wszystko, co tylko mogłeś zrobić, dołożyłeś wszelkich starań, by zrobić to dobrze, a teraz pozostaje ci tylko czekać i patrzeć, co z tego wynikło.

więcej »

Czy jesteś managerem ekstremalnym?

Kariera

W organizacjach, które cechuje duże skupienie na produktywności i rywalizacji, jedną z powszechnie akceptowanych praktyk jest oczekiwanie od managerów nieustannej gotowości do podejmowania działań zawodowych. Sprawdź, czy pracujesz w sposób ekstremalny i do czego może cię to zaprowadzić.

więcej »

Jak być lepszym managerem

Kariera

Dobrego managera od przeciętnego różni jedna, fundamentalna rzecz – autorytet. Umiejętność sprawienia, że zespół ufa jego osądowi, jest lojalny i zaangażowany w realizację postawionych przed nim celów. Zobacz, jakie zachowania służą wzmocnieniu twojej pozycji, a które ją osłabiają.

więcej »
array(3) { [0]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "1902" ["slug"]=> string(36) "czego-nauczyl-mnie-bruce-lee-i-syzyf" ["dont_use_tags"]=> string(34) "cel , klucz , badania , negocjacje" ["title"]=> string(38) "Czego nauczył mnie Bruce Lee i Syzyf?" ["avatar_description"]=> string(0) "" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(199) "Są takie sytuacje, gdy zrobiłeś już wszystko, co tylko mogłeś zrobić, dołożyłeś wszelkich starań, by zrobić to dobrze, a teraz pozostaje ci tylko czekać i patrzeć, co z tego wynikło. " ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(0) "" ["superbox_title"]=> string(14) "Cierpliwości!" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_1902" ["body"]=> string(2812) "

Ponoć modlitwa o pogodę ducha została napisana przez Reinholda Niebuhra, amerykańskiego pastora i była odmawiana na zakończenie prowadzonych przez niego nabożeństw. Rozeszła się po świecie wraz z wiernymi uczestniczącymi w modłach. Legenda głosi, że wersja stosowana na mitingach anonimowych alkoholików została znaleziona w gazecie, w dziale z nekrologami. Co i rusz można się na nią natknąć w różnych miejscach:

„Boże, użycz mi pogody ducha, 
abym godził się z tym, czego nie mogę zmienić,
odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić
i mądrości, abym odróżniał jedno od drugiego”

***

[powiazane]

Stosuję sprawdzoną metodę podejmowania decyzji, w bardzo trudnych czy kluczowych dla mnie sytuacjach. Sprawdza się w życiu menedżera i życiu prywatnym. Ta metoda polega na… nie podejmowaniu decyzji!

Pamiętasz filmy z Brucem Lee? Chyba w każdym z nich jest scena, w której po rozłożeniu kilkudziesięciu przeciwników, którzy atakowali go z każdej możliwej strony i każdą możliwą bronią, będąc ciągle w środku potyczki, Bruce siada spokojnie po turecku, bierze głęboki oddech i… czeka na to co nadejdzie.

Moja metoda polega na zrobieniu wszystkiego, co się w danej sprawie da zrobić, a następnie spokojnym zaczekaniu co się będzie działo dalej. Jest może jedna kwestia, nad którą można jeszcze popracować w tym stanie oczekiwania. Akceptacja rezultatu, który nadejdzie, gotowość na niego, jakikolwiek by nie był. Tu może się przydać modlitwa kolegi Niebuhra powtarzana na tysiącach spotkań AA.

[article_adv]

Oczywiście nad doprowadzeniem do tego momentu muszę się zazwyczaj mocno napracować. Widzę to trochę jak robotę mitycznego Syzyfa, któremu jakimś cudem udaje się wtoczyć głaz na szczyt góry… i jedyne, co mu pozostaje, to zaczekać, czy stoczy się na powrót w dół, czy też w końcu przejdzie przez szczyt i potoczy w drugą stronę.

Robię wszystko co powinienem, tak, żebym nie mógł sobie zarzucić ignorancji, lenistwa, olewactwa. Sprawdzam wszystkie wątki. Odbywam wszystkie konieczne rozmowy. Przygotowuję wszelkie działania, plany i dokumenty… a jak już wtoczę kamień na szczyt to siadam w spokoju i patrzę, w którą stronę zacznie spadać. Zwykle czas pokazuje, że potoczył się we właściwą!

Jarek Guc
www.jarekguc.pl

" ["ancestor_id"]=> string(2) "56" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1442406913" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(3) "102" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_1902" ["visits_counter"]=> string(5) "10233" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(3) "102" ["name"]=> string(18) "Męska psychologia" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "3" ["superbox_counter"]=> string(1) "6" ["title"]=> string(18) "Męska psychologia" ["about"]=> string(323) "Świat emocji i relacji międzyludzkich nie jest obcy dla dojrzałego mężczyzny. Jednak każdego dnia facet po 40 odkrywa w nim coś nowego. To tutaj dowie się, jak żyć z innymi bez konfliktu, czym jest umiar w asertywności, gdzie leżą granice między słusznym oburzeniem a utrata kontroli nad własnymi emocjami? " ["keywords"]=> string(115) "emocje, relacje, psychologia, terapia, psychoterapia, problemy, asertywność, konflikt, współodczuwanie, rozmowa" ["use_gradation"]=> NULL ["slug"]=> string(19) "0-meska-psychologia" ["lft"]=> string(3) "111" ["rgt"]=> string(3) "112" ["level"]=> string(1) "2" } } [1]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "1527" ["slug"]=> string(33) "czy-jestes-managerem-ekstremalnym" ["dont_use_tags"]=> string(0) "" ["title"]=> string(36) "Czy jesteś managerem ekstremalnym? " ["avatar_description"]=> string(0) "" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(302) "W organizacjach, które cechuje duże skupienie na produktywności i rywalizacji, jedną z powszechnie akceptowanych praktyk jest oczekiwanie od managerów nieustannej gotowości do podejmowania działań zawodowych. Sprawdź, czy pracujesz w sposób ekstremalny i do czego może cię to zaprowadzić. " ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(0) "" ["superbox_title"]=> string(36) "Czy jesteś managerem ekstremalnym? " ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_1527" ["body"]=> string(8005) "

[powiazane] Wyobraź sobie taką sytuację: podrywasz się na dźwięk budzika. Szybki prysznic, sparing z golarką (jedno zacięcie – nic wielkiego, biorąc pod uwagę tempo, w jakim pozbyłeś się zarostu) i trucht przez kuchnię. W pośpiechu przełykasz poranną kawę, zagryzasz czymkolwiek, łapiesz teczkę, komórkę (gdzie są te cholerne klucze?) i wsiadasz do auta. Pędzisz do biura. Jest 5:30, więc nie utykasz w korku. Próg firmy przekraczasz akurat w takim momencie, że mógłbyś zluzować nocnego stróża.

[article_adv]Kwadrans po szóstej odpalasz laptopa, by załatwić najpilniejsze sprawy, zanim o 9:15 wsiądziesz w samolot do Berlina. Godzina świętego spokoju w przestworzach – idealny czas by w myślach jeszcze raz powtórzyć prezentację przed spotkaniem z Zarządem. Potem lunch biznesowy z jednym z kluczowych klientów. W trakcie pobytu w Niemczech 6 telefonów od członków twojego zespołu, 3 od kontrahentów w sprawie kwestii nie cierpiących zwłoki i 2 (nieodebrane) od żony. Przed 19:00 jesteś z powrotem w biurze.

Zupkę chińską zagryzasz batonem z maszyny vendingowej, popijasz napojem energetycznym i kawą. Przeglądając stos nowych dokumentów, które w tajemniczy sposób zmaterializowały się na biurku, odpalasz komputer. 83 maile (i kolejna kawa), raport dotyczący kwartalnych wyników sprzedaży (więcej kawy) i o 22:00 uznajesz, że na dzisiaj dość. Możesz iść do domu. Wychodzisz na autopilocie (chyba już gdzieś widziałeś tego stróża…), przez chwilę zastanawiasz się, gdzie postawiłeś auto. Na progu domu przypominasz sobie o bardzo ważnej sprawie, której nie załatwiłeś. Przykrywasz śpiącą żonę kołdrą, bierzesz prysznic, nalewasz drinka i odpalasz laptopa…

Podobne „beletrystyczne” historie wydarzają się naprawdę – są codziennością wielu osób na stanowiskach kierowniczych. A każdy dzień tygodnia – choć obfituje w różnorodne zadania i obowiązki – pod względem intensywności i tempa podobny jest do poprzedniego. Być może sam jesteś bohaterem jednej z takich opowieści, więc wiesz, że są dalekie od literackiej fikcji. Fakty i wyniki badań mówią same za siebie – czas pracy i zakres obowiązków współczesnych managerów niemiłosiernie się wydłuża, a zachodni styl zarządzania, zaimportowany do nas ze Stanów Zjednoczonych, charakteryzuje aprobata dla nadmiernie intensywnej aktywności zawodowej. W niejednej firmie (i niestety nie dotyczy to jedynie międzynarodowych korporacji) funkcjonuje etos pracy, w którym bez problemu odnalazłby się PRL-owski mityczny bohater wyrabiający 200% normy.

W 2007 roku badaczki S.A. Hewlett i C.B. Luce zidentyfikowały i opisały zjawisko, które nazwały ekstremalnym rytmem pracy. Podstawowym, wyjściowym kryterium do zdiagnozowania go są wysokie zarobki i prestiżowa pozycja zawodowa, a także czas pracy przekraczający 60 godzin tygodniowo. Ponadto sposób pracy musi spełniać przynajmniej pięć z dziesięciu następujących kryteriów :

 (S.A. Hewlett i C.B. Luce, Praca ekstremalna, niebezpieczny urok 70 godzinnego tygodnia pracy, „Harvard Business Review Polska”, nr 4/2007, s. 50.)


[powiazane] Osoby pracujące w ekstremalny sposób pragną samorealizacji, rozumianej najczęściej jako prestiżowa pozycja, sukces zawodowy oraz finansowy. Z badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych wynika, że aż 66% z nich deklaruje, że uwielbia swoją pracę. W badaniu przeprowadzonym w firmach międzynarodowych twierdziło tak aż 76% respondentów. Czy to oznacza, że dobrze jest być managerem ekstremalnym, a na końcu tej ścieżki czekają sukces, pieniądze i samorealizacja?

[article_adv]Należy pamiętać, że zdaniem psychologów pracę na stanowiskach, gdzie przekraczanie czasowych norm aktywności nie podlega kontroli, a zakres zadań zawodowych jest olbrzymi, chętnie podejmują osoby o specyficznym, niskoreaktywnym temperamencie. Są to ludzie potrzebujący silnej stymulacji i dużego stresu, aby funkcjonować optymalnie. Dążą oni do pełnienia wielu obowiązków obarczonych wysoką odpowiedzialnością i chcą funkcjonować w dynamicznym, zmiennym środowisku pracy, w którym występuje element rywalizacji. Dlatego zwykle piastują stanowiska menedżerskie. Sęk w tym, że nie każdy manager jest właśnie taką osobą.

Nawet, jeśli powyższy opis cię charakteryzuje, musisz pamiętać o dwóch rzeczach. Po pierwsze, twoi podwładni prawdopodobnie nie wytrzymają, jeśli narzucisz im taki sam rytm pracy. Tylko część osób, o temperamencie podobnym do twojego jest w stanie efektywnie funkcjonować w takich warunkach. Są to ludzie o typie osobowości nazywanym wzorem zachowania A – potrzebujący wysokiego pobudzenia, ambitni, zorientowani na działanie, nastawieni rywalizacyjnie i mający tendencje do narzucania sobie wygórowanych standardów oraz budowania presji czasu i efektywności. Pozostali pracownicy pod stałą, dużą presją ugną się i pękną, zamiast się zahartować.

Po drugie, ekstremalny rytm pracy wiąże się z kosztami, które prędzej czy później przyjdzie ci ponieść. Należą do nich problemy z relacjami międzyludzkimi (na które nigdy nie ma czasu), zdrowiem fizycznym (wynikające z nadmiernego eksploatowania organizmu) oraz psychicznym (którego powody mogą być różne, np. problemy rodzinne na tle nadmiernego zaangażowania w pracę, nierealne oczekiwania wobec samego siebie, zła passa zawodowa). Ekstremalny rytm pracy może być również czynnikiem predysponującym do wypalenia zawodowego i uzależnienia od pracy, a nawet powodem śmierci z przepracowania (czego co roku dowodzą Japończycy, którzy dorobili się własnego terminu określającego takie zgony – karoshi).

Zanim więc praca stanie się dosłownie całym twoim życiem, zastanów się, co ci da, a co odbierze ekstremalny rytm pracy.

Irena Świątek

[ext_img=o]1203[/ext_img] Irena Świątek - psycholog i konsultantka ds. kariery. Karierę zaczynała w obszarze rekrutacji oraz rozwijania potencjału zawodowego pracowników w takich firmach jak Telekomunikacja Polska S.A. i Grupa Żywiec S.A. Od dwóch lat prowadzi własną firmę, CV studio, w ramach której pomaga odnieść sukces osobom poszukującym pracy oraz podejmującym wyzwania zawodowe. Zajmuje się m.in. tworzeniem profesjonalnych dokumentów aplikacyjnych, prowadzeniem konsultacji kariery oraz szkoleń z zakresu poszukiwania pracy, zmian i rozwoju zawodowego. Pisze doktorat z psychologii pracy w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

" ["ancestor_id"]=> string(2) "39" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1408957032" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "53" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_1527" ["visits_counter"]=> string(4) "5415" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "53" ["name"]=> string(7) "Kariera" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "1" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(7) "Kariera" ["about"]=> string(210) "Kariera zawodowa współczesnego mężczyzny po czterdziestce. Siła doświadczenia i wiedzy. Jak nie dać się młodszym konkurentom? Jak szukać pracy dającej satysfakcję? Co warto poświęcić dla kariery?" ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(true) ["slug"]=> string(9) "0-kariera" ["lft"]=> string(2) "83" ["rgt"]=> string(2) "84" ["level"]=> string(1) "2" } } [2]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "1526" ["slug"]=> string(25) "jak-byc-lepszym-managerem" ["dont_use_tags"]=> string(0) "" ["title"]=> string(26) "Jak być lepszym managerem" ["avatar_description"]=> string(0) "" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(306) "Dobrego managera od przeciętnego różni jedna, fundamentalna rzecz – autorytet. Umiejętność sprawienia, że zespół ufa jego osądowi, jest lojalny i zaangażowany w realizację postawionych przed nim celów. Zobacz, jakie zachowania służą wzmocnieniu twojej pozycji, a które ją osłabiają." ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(0) "" ["superbox_title"]=> string(26) "Jak być lepszym managerem" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_1526" ["body"]=> string(5875) "

[powiazane]

Nie gloryfikuj samego siebie

Nic tak nie irytuje i nie zniechęca podwładnych jak manager z kompleksem boskości. Nawet, jeśli twoja wiedza i umiejętności rzeczywiście są na nieprzeciętnie wysokim poziomie i masz na koncie wiele zawodowych sukcesów, postaraj się mieć do tego dystans. Nie chodzi o pomniejszanie własnych dokonań (bo kompetencja stanowi jeden z fundamentów twojego autorytetu) lecz o to, by właściwie je wykorzystać. Przepis na sukces tkwi w praktycznym wykorzystaniu wiedzy oraz dzieleniu się doświadczeniem z własnym zespołem. W taki sposób, by ten się rozwijał i na tym korzystał.

[article_adv]

Używaj więc tego, co wiesz i umiesz, jak narzędzi do wspierania podwładnych w realizacji zadań. Równocześnie miej uszy i oczy otwarte na informacje zwrotne i sam ucz się od nich. Monologi o sukcesach i autorytatywne rozkazy podszyte poczuciem nieomylności wpisz na listę zachowań zakazanych.

Nie deleguj nierealnych zadań

Jako manager powinieneś być w stanie samodzielnie wykonać zadania, które zlecasz, by znać ich specyfikę i wymagania. Powinieneś również umieć dopasowywać poziom trudności zadania do kompetencji konkretnego pracownika. Dlatego ostrożnie szacuj możliwości i wydawaj podwładnym polecenia, których realizacja jest możliwa. Wyznaczaj ambitne cele, jednak takie, które przy odpowiednim wysiłku, zaangażowaniu i wsparciu z twojej strony są wykonalne.

Dzięki temu członkowie twojego zespołu będą osiągać sukcesy, a ich wiedza i umiejętności – stopniowo wzrastać. Pamiętaj też, że zbyt łatwe i mało ambitne zadania prowadzą do znudzenia i apatii. Dlatego każdy, nawet wykonujący proste czynności pracownik, od czasu do czasu potrzebuje stymulacji w postaci wyzwania.

Nie wyręczaj

Nawet, jeśli widzisz, że pracownik nie radzi sobie z realizacją powierzonego zadania, powstrzymaj się od wyręczania go. Takie zachowanie zapewne przyspieszyłoby pracę, ale pociągnęłoby za sobą również szereg brzemiennych w skutkach konsekwencji. Po pierwsze podważyłbyś własną umiejętność oceny potencjału podwładnych. Po drugie, wzbudziłbyś w pracowniku poczucie porażki, które obróciłoby się przeciwko wam obu. Prawdopodobnie odbierze on takie działanie jako publiczną manifestację jego niekompetencji, a przy okazji pokaz twojej wyższości. W konsekwencji ryzykujesz utratę autorytetu w jego oczach, a być może także w oczach innych członków zespołu. Ponadto wykonywanie zadań za podwładnych prowadzi do blokady rozwoju zespołu, który nie nabywa nowych umiejętności.


[powiazane] Zamiast więc wyręczać osobę, która sobie nie radzi, pomóż jej osiągnąć wyznaczone cele. Udzielając mądrego wsparcia, zainicjujesz progres pracowników, którzy z czasem będą w stanie sprostać coraz bardziej ambitnym zadaniom.

Podejmuj decyzje i bierz za nie odpowiedzialność

Powiedzenie mówiące, że sukces ma wielu ojców, a porażka jest sierotą, niechybnie powstało na bazie obserwacji poczynionych na gruncie zawodowym. Jako manager musisz być zdolny do podejmowania decyzji, zwłaszcza tych, które wiążą się z podejmowaniem ryzyka. Oczywiście twoim zadaniem jest oszacowanie szans na sukces i zrobienie wszystkiego, co się da, aby go osiągnąć. Jeśli jednak realizacja celu się nie powiedzie, powinieneś znaleźć w sobie odwagę, by wziąć za to odpowiedzialność. A także wnikliwość, która pozwoli przeanalizować sytuację i wyciągnąć wnioski, pozwalające w przyszłości uniknąć podobnego błędu.

[article_adv]

W zarządzaniu znana jest zasada lustra i okna – osiągając sukces, dobry manager „wygląda” przez metaforyczne okno na swój zespół, doceniając ich wkład i zaangażowanie w otrzymany rezultat. W przypadku niepowodzenia „spogląda” natomiast w lustro – szukając winy w sobie, zastanawiając się, czego nie przewidział i jakie wnioski powinien wyciągnąć z sytuacji, by nie powtórzyć niepowodzenia.

Rozwijaj się

Rzeczywistość zawodowa bardzo szybko się zmienia. W ciągu 25 lat pokonaliśmy dystans od komunizmu do kapitalizmu w pełnym rozkwicie. Nie tylko specjalistyczna wiedza wciąż idzie do przodu. Rosną także wymagania dotyczące managerów. Poza szeroką znajomością branży, rynku i konkurencji musisz również dysponować arsenałem managerskich kompetencji. Umiejętności, które wystarczały do zarządzania zespołem 10 czy 15 lat temu w obecnych realiach są niewystarczające. By być skuteczny, musisz się nieustannie rozwijać zarówno w swojej dziedzinie, jak i w obszarze zarządzania.

Irena Świątek

[ext_img=o]1203[/ext_img] Irena Świątek - psycholog i konsultantka ds. kariery. Karierę zaczynała w obszarze rekrutacji oraz rozwijania potencjału zawodowego pracowników w takich firmach jak Telekomunikacja Polska S.A. i Grupa Żywiec S.A. Od dwóch lat prowadzi własną firmę, CV studio, w ramach której pomaga odnieść sukces osobom poszukującym pracy oraz podejmującym wyzwania zawodowe. Zajmuje się m.in. tworzeniem profesjonalnych dokumentów aplikacyjnych, prowadzeniem konsultacji kariery oraz szkoleń z zakresu poszukiwania pracy, zmian i rozwoju zawodowego. Pisze doktorat z psychologii pracy w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

" ["ancestor_id"]=> string(2) "39" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1408713078" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "53" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_1526" ["visits_counter"]=> string(5) "10421" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "53" ["name"]=> string(7) "Kariera" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "1" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(7) "Kariera" ["about"]=> string(210) "Kariera zawodowa współczesnego mężczyzny po czterdziestce. Siła doświadczenia i wiedzy. Jak nie dać się młodszym konkurentom? Jak szukać pracy dającej satysfakcję? Co warto poświęcić dla kariery?" ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(true) ["slug"]=> string(9) "0-kariera" ["lft"]=> string(2) "83" ["rgt"]=> string(2) "84" ["level"]=> string(1) "2" } } } array(0) { }

Gorące tematy

facebook