Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

jak wzmocnić układ odpornościowy

Wzmocnij swój system odpornościowy

Klinika ciała i ducha

Jesień sprzyja osłabieniu kondycji i odporności. Są jednak sposoby, by wesprzeć system odpornościowy i uniknąć wielu infekcji, które tak uprzykrzają życie o tej porze roku. Nie daj się słocie i ponuremu nastrojowi, nie pozwól sobie na przeziębienia i grypę.

więcej » 1
array(1) { [0]=> array(48) { ["id"]=> string(3) "743" ["slug"]=> string(34) "wzmocnij-swoj-system-odpornosciowy" ["dont_use_tags"]=> string(0) "" ["title"]=> string(37) "Wzmocnij swój system odpornościowy " ["avatar_description"]=> string(0) "" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(273) "Jesień sprzyja osłabieniu kondycji i odporności. Są jednak sposoby, by wesprzeć system odpornościowy i uniknąć wielu infekcji, które tak uprzykrzają życie o tej porze roku. Nie daj się słocie i ponuremu nastrojowi, nie pozwól sobie na przeziębienia i grypę." ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(0) "" ["superbox_title"]=> string(30) "WZMOCNIJ ODPORNOŚĆ JESIENIĄ" ["superbox_avatar"]=> string(19) "superbox_avatar_743" ["body"]=> string(2570) "

[powiazane] Oto kilka prostych sposobów, które pomogą ci zadbać o odporność jesienią:

Dieta 

Staraj się, by twoja dieta była urozmaicona, składała się z niezbędnych składników odżywczych, aby nie zabrakło w menu ryb, mięsa, warzyw, pieczywa razowego czy jajek, które dostarczą organizmowi odpowiedniej porcji witamin i soli mineralnych. Zrezygnuj ze słodyczy. Pamiętaj też o czosnku, rzepie, cebuli, które utworzą naturalną barierę ochronną dla twojego organizmu.

Ruch 

Staraj się codziennie zażywać ruchu; podaruj sobie 2 lub 3 razy w tygodniu 45-minutowy spacer. Ważne, by taki ruch dotlenił cały organizm.

Zdrowie 

Zwracaj uwagę na etykiety i wszelkie informacje opisujące produkty, które spożywasz. Staraj się eliminować te, które zawierają konserwanty, barwniki i sztuczne aromaty - to naprawdę nie jest potrzebne twojemu organizmowi.

Nałogi

Zerwij z nałogiem – nie pal papierosów i unikaj zadymionych pomieszczeń, nie nadużywaj alkoholu, z umiarem spożywaj kawę i mocną herbatę.

Powietrze

Często odświeżaj powietrze w pomieszczeniach, w których przebywasz. W ogrzewanych pomieszczeniach nawilżaj powietrze, w sypialni utrzymuj temperaturę około 18 stopni, natomiast w pomieszczeniach, w których pracujesz - około 20 stopni.

Profilaktyka

Staraj się nie doprowadzić do przemarznięcia. Jednak, gdy poczujesz, że zmarzłeś, natychmiast weź ciepły prysznic, wymocz nogi w gorącej wodzie z solą i imbirem, wypij ciepłą herbatę.

Optymizm

Pamiętaj, że twoje ciało i duch to jedno – staraj się myśleć pozytywnie. Mimo że za oknem słota, nastrajaj się optymistycznie, nie poddawaj się melancholijnym nastrojom. Każdego dnia zapewne znajdziesz okazję, by się uśmiechnąć – rób to jak najczęściej. Wybierz się choć raz w tygodniu na jakiś spektakl, obejrzyj dobrą komedię, przeczytaj książkę, która wprawi cię w dobry nastrój. Poświęć czas na swoje hobby, rób to, co sprawia ci przyjemność.

Sen

Staraj się dostarczać organizmowi optymalną dawkę snu. Podczas snu organizm wytwarza przeciwciała, które pomogą w zwalczaniu infekcji.

Opracowali eksperci z portalu PoProstuZdrowo.pl.

 

" ["ancestor_id"]=> string(1) "4" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1350204254" ["gradation"]=> string(2) "10" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "71" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(63) "https://facetpo40.pl/klinika-ciala-i-ducha/szczescie-w-pigulce/" ["link_info"]=> string(22) "Recepta na szczęście" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(125) "zdrowie, odporność, jesień, wzmocnienie, odporność po 40, jak wzmocnić odporność, jak wzmocnić układ odpornościowy" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(18) "/avatar/avatar_743" ["visits_counter"]=> string(4) "5480" ["comments_counter"]=> string(1) "1" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(10) "1350450000" ["published_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "71" ["name"]=> string(22) "Klinika ciała i ducha" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "0" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(22) "Klinika ciała i ducha" ["about"]=> string(198) "Dbaj o zdrowie po 40-tce. Dowiedz się, jak zachować dobrą kondycję fizyczną i psychiczną, jak dbać o serce, prostatę i jakie robić badania, a także na czym polega bilans czterdziestolatka." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(false) ["slug"]=> string(23) "0-klinika-ciala-i-ducha" ["lft"]=> string(2) "23" ["rgt"]=> string(2) "24" ["level"]=> string(1) "2" } } } array(0) { }

Gorące tematy

facebook