Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

jak sobie radzić ze stresem

Jak radzić sobie ze stresem, czyli jak się wyluzować. 20 sposobów na stres.

Klinika ciała i ducha

W dzisiejszych czasach kilku ludzi często wykonuje pracę wielu. Zapewne należysz do tych, którzy chcą się rozwijać, równocześnie wywiązując się ze zobowiązań. Chcesz także mieć czas dla rodziny i przyjaciół. I nagle życie zaczyna wyglądać jak jeden wielki organizer, który niedługo cię w sobie zatrzaśnie. Jak radzić sobie ze stresem i się wyluzować, aby nie poddać się lękom i depresji?

więcej » 2
array(1) { [0]=> array(48) { ["id"]=> string(4) "1291" ["slug"]=> string(26) "20-sposobow-na-wyluzowanie" ["dont_use_tags"]=> string(9) "autorytet" ["title"]=> string(79) "Jak radzić sobie ze stresem, czyli jak się wyluzować. 20 sposobów na stres." ["avatar_description"]=> string(44) "Jak się wyluzować w dzisiejszych czasach? " ["avatar_alt_text"]=> string(19) "jak się wyluzować" ["lead"]=> string(418) "W dzisiejszych czasach kilku ludzi często wykonuje pracę wielu. Zapewne należysz do tych, którzy chcą się rozwijać, równocześnie wywiązując się ze zobowiązań. Chcesz także mieć czas dla rodziny i przyjaciół. I nagle życie zaczyna wyglądać jak jeden wielki organizer, który niedługo cię w sobie zatrzaśnie. Jak radzić sobie ze stresem i się wyluzować, aby nie poddać się lękom i depresji?" ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(0) "" ["superbox_title"]=> string(33) "Jak się wyluzować? 20 sposobów" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_1291" ["body"]=> string(8183) "

[powiazane]Stres w pracy - główny winowajca?

Stres, szczególnie ten związany z pracą, ma ogromny wpływ na nasze życie. Powoduje rekordowo wysoki poziom lęku i depresji, zmuszając tysiące ludzi do zażywania leków lub nie do końca sprawdzonych, przypadkowych środków. Ataki serca i zawały są ściśle związane z życiem w ciągłym stresie. Przeciętny pracujący Europejczyk jest w złym nastroju przez 110 dni w roku! Potrzebujemy urlopu, ale nie możemy sobie na niego pozwolić.

Tymczasem okazuje się, że 34 procent pracowników dzwoni do biura w trakcie urlopu, a 6 na 10 byłoby gotowych jest zmienić plany urlopowe, gdyby byli potrzebni w pracy.

[article_adv]Chciałbyś pokonać stres? Cóż, to niemożliwe. Nie próbuj go całkiem wyeliminować. Stres jest niezbędny dla naszego zdrowia, naszych osiągnięć i rozwoju. Nie należy próbować zupełnie się go pozbyć. Trzeba jednak umieć dobrze nim zarządzać. Jak się zatem wyluzować?

Nie pozwól, by stres cię pożerał. Przekonaj się, że wcale nie jest trudno małymi krokami osiągnąć wielką ulgę. By zacząć, nie musisz brać urlopu ani dokonywać rewolucyjnych zmian. Spróbuj wcielić w życie tych 20 prostych zasad, by skutecznie obniżyć poziom stresu i żyć spokojniej.

Sposoby radzenia sobie ze stresem:

Sposób na stres 1: Nie obwiniaj wszystkich za swoje nerwy

Weź odpowiedzialność za własny stres i przejmij kontrolę nad swoim życiem. Brak kontroli to chyba najbardziej stresująca rzecz, jaka może się przydarzyć.

Sposób na stres  2: Idź na spacer 

Jak opanować stres? Nie biegaj, nie badaj pulsu, nie spiesz się, nie myśl o pracy. Po prostu przejdź się i skup się na tym, czego doświadczasz.

Sposób na stres 3: Unikaj robienia kilku rzeczy na raz

Wiesz, odbierania telefonu kiedy tylko wrócisz do domu, podczas przygotowywania kolacji i odpowiadania na maile w trakcie posiłku. Zrezygnuj z niektórych czynności i naucz się robić tylko jedną rzecz na raz. Jeśli chcesz sobie żonglować - naucz się prawdziwego żonglowania i potraktuj to jak hobby.

Sposób na stres 4: Zrób "tańczącego derwisza"

Stań pośrodku pokoju i obracaj się. To szybkie ćwiczenie może wywołać zawroty głowy, będziesz też ciężej oddychać, a to szybko dotleni mózg i zmniejszy twój stres.

Sposób na stres 5: Stań na jednej nodze

Spróbuj utrzymać równowagę na jednej nodze przez co najmniej minutę. Przerywa to trwające od długiego czasu procesy myślowe i zmniejsza poziom napięcia.

Sposób na stres 6: Ogranicz używki

Stopniowo ogranicz spożycie kawy, herbaty i napojów energetycznych. Nie musisz zupełnie z nich rezygnować, ale ogranicz spożycie do co najwyżej dwóch porcji pitych przed południem. Twoje ciało ci za to podziękuje i zaczniesz znacznie lepiej spać.

Sposób na stres 7: Zatrzymaj spiralę konsumpcji

Znajdź godzinę. Zrób sobie kubek herbaty (bez kofeiny!), przejdź się po domu i zrób listę najważniejszych zakupów, których dokonałeś w ostatnim roku. Potraktuj ubrania jako jedną rzecz. Zapytaj: czy naprawdę tego potrzebuję? Ile to kosztowało? Czy naprawdę sprawiło, że moje życie stało się lepsze? Czy staję się niewolnikiem przedmiotów?

Sposób na stres 8: Przeprowadź odkrywczy eksperyment

Nawet jeśli już odkładasz pieniądze, sprawdź, czy możesz żyć troszkę taniej. Zapytaj: czy było tak trudno? Jeśli możesz ograniczyć wydatki, dodatkowe pieniądze pomogą ci: a) przejść z pełnego etatu na samozatrudnienie, b) zwiększyć możliwości rozwoju kariery czy edukacji lub c) wyjechać na wspaniałe wakacje.


[powiazane]

Sposób na stres 9: Zatrzymaj się i weź oddech głębszy niż zwykle

Naprawdę głębszy. Poczuj, jak powietrze przemieszcza się i dociera aż do dna płuc. Zrób to powoli kilka razy. To działa jak przycisk zwalniający tempo działania całego organizmu.

Sposób na stres 10: Opracuj "system błyskawicznego sprzątania"

Chodzi o to, by zacząć podnosić, zanim trzeba będzie zeskrobywać. Wstaw też do szafy w sypialni duży plastikowy pojemnik, by mieć dodatkowe miejsce na rzeczy, żebyś mógł, jeśli nie masz czasu na prawdziwe sprzątanie, przejść się po mieszkaniu w pięć minut i wrzucić brudne rzeczy do odpowiednich pojemników.

Sposób na stres 11: Nie martw się

Jeśli często się martwisz, umieść na stoliku nocnym puste pudełko i nazwij je "pudełkiem zmartwień". Kiedy kładziesz się spać, otwórz pudełko, włóż do niego wszystkie zmartwienia i szczelnie zamknij (nie możesz niczego wyjąć). Myślisz, że to niemądre? Będziesz zaskoczony, jak skutecznie proste czynności porządkują procesy psychiczne.

[article_adv]

Sposób na stres 12: Złap dystans

Przypomnij sobie, że "za sto lat to i tak będzie bez znaczenia". I niech cię to nie załamuje, tylko wyzwoli. Nie wszystko zależy od ciebie. Może nie musisz robić wszystkiego, co masz na liście. Zrezygnuj z członkostwa w zarządzie. Pozwól, by inny supersprzedawca dostał awans. Napraw biurko w przyszłym tygodniu.

Sposób na stres 13: Szukaj rozrywki bliżej domu 

Mnóstwo czasu spędzamy przemieszczając się z miejsca na miejsce, by się rozerwać. Ogranicz dojazdy - poznaj dobrze najbliższe otoczenie.

Sposób na stres 4: Przeformułuj cele

Ludzie, którzy stawiają sobie nierealistyczne cele, często się stresują, bo wszystkie rzeczy, które chcieliby zrobić, zamieniają się dla nich w nadciągające porażki. Stawianie sobie możliwych do osiągnięcia celów pozwala na ograniczenie stresu.

Sposób na stres 15: Znajdź czas na relaks i czas dla zdrowia

I chodzi tu nie o zwykły dzień wolnego albo urlop. Zamiast tego rób małe, krótkie przerwy w męczące dni.

Sposób na stres 16: Kup egzotyczną roślinę i naucz się ją pielęgnować

Nauczy cię to cierpliwości, da powód do dumy i pozwoli docenić proste piękno.

Sposób na stres 17: Wypracuj wygodne nawyki

Umieść wieszak na klucze blisko drzwi wejściowych i zawsze je na nim wieszaj. Podobnie postępuj z płaszczem, butami i innymi rzeczami, których szukasz w ostatniej chwili. Wyrobienie w sobie nawyku zajmie kilka dni, a da ci w przyszłości znacznie lepsze zdrowie.

Sposób na stres 18: Weź trochę urlopu przed świętami

Dobrze jest mieć dzień wolny przed Wielkanocą, kilka dni - przed świętami Bożego Narodzenia czy innymi świętami i wyjazdami. Kiedy podróżujesz, spędzasz czas z rodziną albo realizujesz ostatnie zadania, dodatkowe wolne dni pomogą ci przygotować się i pełniej cieszyć się wakacjami.

Sposób na stres 19: Wykorzystaj odruchy

Napnij wszystkie mięśnie ciała naraz, przytrzymaj i rozluźnij. Twoje ciało odruchowo odpowiada na napięcie sygnałem do relaksu.

Sposób na stres 20: Wykorzystaj jedzenie, by mózg mógł ci pomóc

W okresach wzmożonego stresu jedz lżejsze i bogatsze w białko pokarmy, jak chude mięso i ryby. To wspomaga neuroprzekaźniki pozwalające się odprężyć, zmniejszając poziom stresu.

Bartek Kulesza

 

" ["ancestor_id"]=> string(1) "4" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1388586089" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "71" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(74) "Jak radzić sobie ze stresem - jak się wyluzować. 20 sposobów na stres." ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_1291" ["visits_counter"]=> string(5) "87587" ["comments_counter"]=> string(1) "2" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "71" ["name"]=> string(22) "Klinika ciała i ducha" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "0" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(22) "Klinika ciała i ducha" ["about"]=> string(198) "Dbaj o zdrowie po 40-tce. Dowiedz się, jak zachować dobrą kondycję fizyczną i psychiczną, jak dbać o serce, prostatę i jakie robić badania, a także na czym polega bilans czterdziestolatka." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(false) ["slug"]=> string(23) "0-klinika-ciala-i-ducha" ["lft"]=> string(2) "23" ["rgt"]=> string(2) "24" ["level"]=> string(1) "2" } } } array(0) { }

Gorące tematy

facebook