Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

jak poprawić krążenie

Czy masz zdrowe serce? Pokażą to... pompki

Klinika ciała i ducha

Naukowcy z uniwersytetu Harvarda twierdzą, że znaleźli korelację między tym, ile pompek jesteśmy w stanie wykonać, a ryzykiem zachorowań na choroby serca i układu krwionośnego.

więcej » 2

Zdrowa dieta: 6 produktów zwiększających wydajność

Klinika ciała i ducha

Brakuje ci energii? Sprawdź, co powinieneś jeść i pić w ramach zdrowej diety, by podładować akumulatory!

więcej » 3

Jak poprawić krążenie? Rzecz o podkręconych płytkach krwi

Klinika ciała i ducha

Krwiobieg — autostrada dla składników odżywczych i tlenu — ma kluczowe znaczenie dla twojego zdrowia i samopoczucia. Przyspiesz swoje krążenie krwi, a szybko zobaczysz poprawę.

więcej »
array(3) { [0]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "2929" ["slug"]=> string(38) "czy-masz-zdrowe-serce-pokaza-to-pompki" ["dont_use_tags"]=> string(0) "" ["title"]=> string(44) "Czy masz zdrowe serce? Pokażą to... pompki" ["avatar_description"]=> string(0) "" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(187) "Naukowcy z uniwersytetu Harvarda twierdzą, że znaleźli korelację między tym, ile pompek jesteśmy w stanie wykonać, a ryzykiem zachorowań na choroby serca i układu krwionośnego. " ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(187) "Naukowcy z uniwersytetu Harvarda twierdzą, że znaleźli korelację między tym, ile pompek jesteśmy w stanie wykonać, a ryzykiem zachorowań na choroby serca i układu krwionośnego. " ["superbox_title"]=> string(14) "Pompki a serce" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_2929" ["body"]=> string(2260) "

[powiazane]O tym, że aktywność fizyczna idzie w parze ze zdrowiem, chyba nikomu nie trzeba przypominać. Od zawsze wiadomo, że wysportowani ludzie są zdrowsi i nie chorują tak często jak ci, którzy unikają wysiłku fizycznego. Jak szybko sprawdzić, jaki dokładnie jest stan naszego zdrowia, by profesjonalnie ocenić ryzyko pojawienia się groźnych chorób sercowo-naczyniowych? Z pomocą przyszli (a jakże ;-) amerykańscy naukowcy.

[rekmob1]

Uczeni z Harvarda: pokaż ile pompek zrobisz, a powiem ci, czy grożą ci choroby serca

Grupa naukowców z Harvard University twierdzi, iż znalazła tani i niezwykle skuteczny sposób na diagnostykę stanu zdrowia dojrzałych mężczyzn. Ma to być... zwykłe wykonywanie pompek!

Zanim amerykańscy uczeni doszli do swojego przełomowego wniosku, przeanalizowali dane dotyczące ogólnego stanu zdrowia 1104 strażaków, które zostały zebrane w latach 2000-2010. Ich średnia wieku wynosiła ok. 40 lat. Łączyło ich to, że na początku obserwacji poproszono ich, by wykonali tyle pompek, ile dadzą radę w ciągu 2 minut. Oprócz tego kontrolnie przebadano ich tradycyjnymi metodami.

[rek]

40 pompek to cezura zdrowia

W toku analizy wyników ustalono, że mężczyźni zdolni wykonać ponad 40 pompek mają o 96 proc. mniejsze ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych w porównaniu z tymi, którzy byli w stanie wykonać mniej niż 10 pompek podczas jednego rutynowego badania. Co więcej, okazało się, że badanie "pompkowe" znacznie dokładniej przekłada się na późniejszą zachorowalność na choroby sercowo-naczyniowe, niż wskazywał najbardziej zaawansowany i drogi sprzęt diagnostyczny.

Przebadaj się sam!

Możesz zbadać się sam - sprawdź ile pompek jesteś w stanie wykonać w ciągu 2 minut. Jeśli mniej niż 10 - masz powody do obaw i powinieneś mocno przemyśleć swój dotychczasowy tryb życia. Jeśli więcej niż 40, jesteś okazem zdrowia, a ryzyko chorób serca w twoim przypadku jest minimalne.

Krzysztof Samerski

" ["ancestor_id"]=> string(1) "4" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1552034862" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "71" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_2929" ["visits_counter"]=> string(4) "8559" ["comments_counter"]=> string(1) "2" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "71" ["name"]=> string(22) "Klinika ciała i ducha" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "0" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(22) "Klinika ciała i ducha" ["about"]=> string(198) "Dbaj o zdrowie po 40-tce. Dowiedz się, jak zachować dobrą kondycję fizyczną i psychiczną, jak dbać o serce, prostatę i jakie robić badania, a także na czym polega bilans czterdziestolatka." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(false) ["slug"]=> string(23) "0-klinika-ciala-i-ducha" ["lft"]=> string(2) "23" ["rgt"]=> string(2) "24" ["level"]=> string(1) "2" } } [1]=> array(49) { ["id"]=> string(3) "888" ["slug"]=> string(36) "6-produktow-zwiekszajacych-wydajnosc" ["dont_use_tags"]=> string(7) "badanie" ["title"]=> string(55) "Zdrowa dieta: 6 produktów zwiększających wydajność" ["avatar_description"]=> string(34) "Zdrowa dieta dla twojego organizmu" ["avatar_alt_text"]=> string(12) "zdrowa dieta" ["lead"]=> string(111) "Brakuje ci energii? Sprawdź, co powinieneś jeść i pić w ramach zdrowej diety, by podładować akumulatory!" ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(0) "" ["superbox_title"]=> string(25) "BRAK ENERGII? ZJEDZ COŚ!" ["superbox_avatar"]=> string(19) "superbox_avatar_888" ["body"]=> string(2916) "

Jeśli tracisz siły i nie wystarcza ci mocy na cały długi dzień, szybko napraw ten stan! Oto produkty, które ci w tym pomogą:

[ext_img=m]748[/ext_img] Zielona herbata i jej właściwości

Jeśli będziesz pił cztery filiżanki zielonej herbaty dziennie, to po 10 tygodniach twoja wydajność może wzrosnąć aż o 24 procent — tak twierdzą japońscy naukowcy. Brytyjscy badacze potwierdzają tę tezę. Przeprowadzili oni eksperyment na rowerzystach. Ci, którzy przed treningiem otrzymali ekstrakt z zielonej herbaty, spalili o 17 procent więcej tłuszczu niż rowerzyści, którym podano placebo.

 

[ext_img=m]749[/ext_img]Właściwości rodzynek

Naukowcy z Uniwersytetu w San Diego twierdzą, że te pomarszczone owoce również pomagają zwiększyć wydajność podczas wysiłku fizycznego. Zawierają dużo fruktozy oraz glukozy, która szybko zwiększa poziom energii. Ponadto są bogate w witaminę B6, białko, żelazo i błonnik.

 

[ext_img=m]750[/ext_img]Właściwości jajek

Jajka to nie tylko doskonałe źródło białka. Zawierają one również cholinę, która pomaga zwiększyć wydajność fizyczną, umysłową i mięśniową. Innym ważnym składnikiem jajek jest cytrulina, która przyspiesza krążenie i ułatwia spalanie kwasu mlekowego, a jednocześnie zmniejsza odczuwane zmęczenie.


[ext_img=m]747[/ext_img]Masło orzechowe i jego właściwości

Masło z orzechów ziemnych zawiera mnóstwo białka, które uzupełni twoje zapasy energii. Dzięki dużej zawartości cynku przyspieszy regenerację mięśni, a zawarta w nim witamina niacyna pomoże uwolnić energię z węglowodanów.

 

[ext_img=m]751[/ext_img]Właściwości czereśni

Nie tylko wspomagają regenerację mięśni, ale również zwiększają siłę i pomagają w walce ze stanami zapalnymi. Są również wyjątkowo bogate w przeciwutleniacze.

 

[ext_img=m]753[/ext_img]Właściwości pomidorów

Pomidory zawierają witaminę B6, która ułatwia gromadzenie się glikogenu w mięśniach. Dzięki temu możesz wydłużyć swój trening. Oprócz tego są bogate w witaminę C, która wspomaga wchłanianie żelaza i przyspiesza metabolizm.

Juliusz Strykowski

 

" ["ancestor_id"]=> string(1) "4" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1358801254" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "71" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(0) "" ["link_info"]=> string(0) "" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(56) "Zdrowa dieta: 6 produktów zwiększających wydajność " ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(18) "/avatar/avatar_888" ["visits_counter"]=> string(5) "35793" ["comments_counter"]=> string(1) "3" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "71" ["name"]=> string(22) "Klinika ciała i ducha" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "0" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(22) "Klinika ciała i ducha" ["about"]=> string(198) "Dbaj o zdrowie po 40-tce. Dowiedz się, jak zachować dobrą kondycję fizyczną i psychiczną, jak dbać o serce, prostatę i jakie robić badania, a także na czym polega bilans czterdziestolatka." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(false) ["slug"]=> string(23) "0-klinika-ciala-i-ducha" ["lft"]=> string(2) "23" ["rgt"]=> string(2) "24" ["level"]=> string(1) "2" } } [2]=> array(49) { ["id"]=> string(3) "781" ["slug"]=> string(22) "podkrecone-plytki-krwi" ["dont_use_tags"]=> string(0) "" ["title"]=> string(62) "Jak poprawić krążenie? Rzecz o podkręconych płytkach krwi" ["avatar_description"]=> string(0) "" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(186) "Krwiobieg — autostrada dla składników odżywczych i tlenu — ma kluczowe znaczenie dla twojego zdrowia i samopoczucia. Przyspiesz swoje krążenie krwi, a szybko zobaczysz poprawę." ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(0) "" ["superbox_title"]=> string(21) "PRZYSPIESZ KRĄŻENIE" ["superbox_avatar"]=> string(19) "superbox_avatar_781" ["body"]=> string(4701) "

Napój z wyciskanych owoców, czyli jak poprawić krążenie

Wolne krążenie. Płytki krwi wędrują po niekończącej się autostradzie w twoim organizmie. Jeżeli na tej autostradzie zdarzają się korki, ich główną przyczyną jest cukier. Gdy krwinki czerwone zaczynają tworzyć zlepek, krew dostarcza mniej tlenu, a ty czujesz się zmęczony.

 Przyspiesz je: sok z owoców i warzyw wspomaga swobodny przepływ krwinek.

 

Prawidłowe krążenie krwi a mocne kości 

 Wolne krążenie. W procesie trawienia organizm wytwarza minerały lub odpady. Jeżeli brakuje mu kwasów potrzebnych do tego, żeby rozłożyć odpady na mniejsze części, złogi będą zalegać na środku „autostrady”, atakując jej główne rezerwy (kości). Jednym z największych winowajców tego stanu rzeczy jest spożywanie zbyt dużych ilości mleka.

Przyspiesz je: Obniż codzienne spożycie nabiału — wapń nie musi pochodzić od krowy. Ciecierzyca, natka pietruszki i szpinak to również bogate źródła wapnia.

 

Poprawa krążenia = spokojny, głęboki sen

 Wolne krążenie. Nadmiar węglowodanów w organizmie nie pozwoli ci zapaść w zdrowy, głęboki sen. Między godziną 24 a 3 w nocy twój organizm oczyszcza się, odmładza i odnawia. Jeżeli w twojej krwi będzie się znajdować za dużo węglowodanów, odbije się to na jakości twojego snu.

 Przyspiesz je: Aby zrównoważyć poziom węglowodanów w organizmie, zjedz kromkę chleba z pestkami dyni i ziarnami słonecznika, które mają zasadowy charakter. Jeśli zastosujesz się do tej rady, zapomnisz o bezsenności.

 

 

Stres a ciśnienie krwi

 Wolne krążenie. Gdy czujesz się zestresowany, twój organizm produkuje kwasowy hormon kortyzol. Gwałtowny wzrost kortyzolu pomaga radzić sobie w chwilach krótkiego kryzysu, ale długotrwałe uwalnianie kortyzolu sprawia, że krew staje się kleista, co jeszcze bardziej wzmaga uczucie stresu.

 Przyspiesz je: Przywróć czekoladę do łask. Flawonoidy znajdujące się w kakao wspomagają proces przetwarzania tlenku azotu, który jest niezbędny dla właściwego przepływu krwi. Wybierz czekoladę gorzką z zawartością 75% kakao.

 

Jak podnieść niskie ciśnienie? Buduj masę

 Wolne krążenie. Nie przesadzaj z koktajlami białkowymi. Zbyt duże ich spożycie zmniejszy przepływ krwi w twoim organizmie. Dużo koktajli białkowych powoduje tworzenie ‘pyłu’ kwasowego. A zbyt dużo takiego pyłu spowalnia przepływ krwi.

 Przyspiesz je: Dwie garście orzechów makadamia to doskonałe źródło „czystego” białka. Zwiększają jego zasadowy charakter i ułatwiają jego wchłanianie.

 

Na słabe krążenie lepszy seks

 Wolne krążenie. Nadmierne spożycie alkoholu prowadzi do powstawania zatorów we krwi, które blokują naczynia włosowate w narządach płciowych. W efekcie możesz mieć słabsze erekcje, a twoje nasienie jest bardziej powolne i mniej liczne niż kiedyś. Jest w naprawdę kiepskiej formie — zupełnie tak jak ty po intensywnym piątkowym wieczorze.

 Przyspiesz je: Połącz piwo z sałatką zawierającą dużo węglowodanów. Ziarna quinoa są wspaniałym źródłem witamin B, które stanowią ważny budulec nasienia.

Juliusz Strykowski

 

" ["ancestor_id"]=> string(1) "4" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1352528345" ["gradation"]=> string(2) "10" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "71" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(true) ["advbox"]=> string(1000) "

 

Jak poprawić jakość snu

Nie możesz zasnąć z powodu wyczerpania? Zapomnij o liczeniu owiec — rewolucyjne ćwiczenie Oddech w Czterech Rogach to twoja darmowa przepustka do krainy snu. Skupiając się kolejno na zewnętrznych i wewnętrznych punktach wybranego obiektu, możesz szybko uspokoić umysł. Oto, jak działa ta metoda:

  1. Znajdź przedmiot, który ma cztery rogi — może to być rama obrazu (tylko nie telewizor). Skup się na lewym górnym roku, weź oddech i policz do czterech.
  2. Teraz skieruj swój wzrok na prawy górny róg ramki i wstrzymaj oddech, licząc znów do czterech.
  3. Przenieś wzrok na prawy dolny róg wybranego przedmiotu. Wypuść powietrze, licząc do czterech.
  4. Na końcu skup się na lewym dolnym rogu przedmiotu. Postaraj się rozluźnić, a następnie uśmiechnij się. Powtórz ćwiczenie.
" ["link_url"]=> string(84) "https://facetpo40.pl/klinika-ciala-i-ducha/bezsennosc-faceta-po-40-jak-sobie-radzic/" ["link_info"]=> string(26) "Bezsenność faceta po 40." ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(63) "Jak poprawić krążenie? Rzecz o podkręconych płytkach krwi " ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(false) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(18) "/avatar/avatar_781" ["visits_counter"]=> string(5) "17421" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "71" ["name"]=> string(22) "Klinika ciała i ducha" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "0" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(22) "Klinika ciała i ducha" ["about"]=> string(198) "Dbaj o zdrowie po 40-tce. Dowiedz się, jak zachować dobrą kondycję fizyczną i psychiczną, jak dbać o serce, prostatę i jakie robić badania, a także na czym polega bilans czterdziestolatka." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(false) ["slug"]=> string(23) "0-klinika-ciala-i-ducha" ["lft"]=> string(2) "23" ["rgt"]=> string(2) "24" ["level"]=> string(1) "2" } } } array(0) { }

Gorące tematy

facebook