Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

hantle

Domowa siłownia w małym mieszkaniu? To możliwe!

Sylwetka

Siłownia w domu to wygodne rozwiązanie, na które chętnie zdecydowałoby się wielu mężczyzn. Nie każdy ma czas chodzić regularnie na treningi, a własna siłownia znacznie ułatwia sprawę, bo daje możliwość pracy nad sylwetką w dowolnej chwili bez wychodzenia na zewnątrz. Myślisz, że masz za małe mieszkanie? Nic bardziej mylnego. Doskonałe miejsce do ćwiczeń można urządzić praktycznie na dowolnym metrażu.

więcej »

Hantle wracają do łask

Sylwetka

Niedoceniane hantle: leżą gdzieś w kącie w siłowni, ignorowane przez większość klientów, tuż obok dużo chętniej używanych maszyn do podnoszenia ciężarów czy potężnych sztang. Jednak coraz więcej osób uważa, że hantle są lepsze od tych wszystkich wyszukanych sprzętów.

więcej » 4
array(2) { [0]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "1735" ["slug"]=> string(45) "domowa-silownia-w-malym-mieszkaniu-to-mozliwe" ["dont_use_tags"]=> string(0) "" ["title"]=> string(50) "Domowa siłownia w małym mieszkaniu? To możliwe!" ["avatar_description"]=> string(0) "" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(432) "Siłownia w domu to wygodne rozwiązanie, na które chętnie zdecydowałoby się wielu mężczyzn. Nie każdy ma czas chodzić regularnie na treningi, a własna siłownia znacznie ułatwia sprawę, bo daje możliwość pracy nad sylwetką w dowolnej chwili bez wychodzenia na zewnątrz. Myślisz, że masz za małe mieszkanie? Nic bardziej mylnego. Doskonałe miejsce do ćwiczeń można urządzić praktycznie na dowolnym metrażu." ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(0) "" ["superbox_title"]=> string(16) "Domowa siłownia" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_1735" ["body"]=> string(3157) "

[powiazane] Jeśli w swoim mieszkaniu dysponujesz naprawdę niewielką wolną przestrzenią, na początku spróbuj dokonać delikatnego przemeblowania. Być może uda ci się wygospodarować trochę miejsca, które świetnie nada się do wykonywania prostych ćwiczeń lub zdołasz dostawić gdzieś niewielki sprzęt, na przykład minibieżnię. Naturalnie, trzeba wtedy usunąć przedmioty mogące stanowić zagrożenie, by w trakcie treningu nie stała się krzywda tobie lub im.

[article_adv]Do tej pory siłownia kojarzyła ci się zapewne z ogromnym atlasem, rowerkiem i ławeczkami do wyciskania, na które pewnie nie starczyłoby miejsca nawet, gdybyś przebił ścianę do sąsiadów. Tymczasem wcale nie potrzebujesz tego całego żelastwa, by trenować swoje ciało w domu. Istnieją alternatywne, wcale nie mniej skutecznie rozwiązania. Sztuka w tym, by rozsądnie dobrać przyrządy i ulokować je w praktyczny sposób, nieutrudniający codziennego funkcjonowania.

Zacznij od prostego, niedrogiego wyposażenia swojej domowej siłowni, takiego jak chociażby zwykła skakanka. Przydatny będzie również stepper, najlepiej skrętny, który spokojnie zmieści się w szafie lub pod łóżkiem. Dzięki niemu wzmocnisz mięśnie obręczy biodrowej, podudzia, pośladków oraz brzucha.

[ext_img=s]1592[/ext_img]

Doskonały, a przede wszystkim praktycznie nie zajmujący miejsca, wydaje się drążek do podciągania. Aby rozpocząć trening wystarczy tylko zawiesić go wewnątrz framugi drzwiowej. Nieduża przestrzeń nadaje się też świetnie do ćwiczeń przy pomocy koła treningowego, mającego mocowanie i na ręce, i na nogi. W tym przypadku skupisz się na mięśniach głębokich tułowia.

[ext_img=s]1591[/ext_img]

Popularne są oczywiście hantle. Do małego metrażu najlepiej nada się wersja neoprenowa. Z kolei do wyrabiania mięśni ramion na pewno przyda się tradycyjny worek treningowy, który bez żadnych przeszkód zawiesisz nawet w wyjątkowo ciasnym pokoju. By natomiast pogłębić wykonywane pompki, wykorzystaj specjalny zaczep na gumy, wyposażony w uchwyty. 

[ext_img=s]1590[/ext_img]

Ważnym argumentem przemawiającym na korzyść domowej siłowni jest naturalnie oszczędność. Wydatki związane z zakupem potrzebnego sprzętu na pewno nie przekroczą kwoty, którą przeznaczyłbyś rocznie na karnety w profesjonalnych klubach. Wystarczy, że odpowiednio dobierzesz przyrządy do ćwiczeń i właściwie rozmieścisz je w pokoju, a zapewnisz sobie możliwość rozpoczęcia intensywnego treningu w mieszkaniu, jakkolwiek małe by nie było. A ilu kumpli pozazdrości ci prywatnego miejsca do ćwiczeń!

Magda Strzyżewska
http://www.allcon.pl/mieszkania/apartamenty/
 

fot.: gorillasports.pl, mmo.pl, bronzebowpublishing.com

" ["ancestor_id"]=> string(1) "4" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1423587278" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "22" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_1735" ["visits_counter"]=> string(5) "10654" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "22" ["name"]=> string(8) "Sylwetka" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "0" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(8) "Sylwetka" ["about"]=> string(106) "Idealna męska sylwetka, czyli zestawy ćwiczeń, porady i wskazówki jak ćwiczyć na siłowni po 40-tce." ["keywords"]=> string(106) "Idealna męska sylwetka, czyli zestawy ćwiczeń, porady i wskazówki jak ćwiczyć na siłowni po 40-tce." ["use_gradation"]=> bool(false) ["slug"]=> string(10) "0-sylwetka" ["lft"]=> string(2) "15" ["rgt"]=> string(2) "16" ["level"]=> string(1) "2" } } [1]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "1114" ["slug"]=> string(22) "hantle-wracaja-do-lask" ["dont_use_tags"]=> string(0) "" ["title"]=> string(24) "Hantle wracają do łask" ["avatar_description"]=> string(0) "" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(292) "Niedoceniane hantle: leżą gdzieś w kącie w siłowni, ignorowane przez większość klientów, tuż obok dużo chętniej używanych maszyn do podnoszenia ciężarów czy potężnych sztang. Jednak coraz więcej osób uważa, że hantle są lepsze od tych wszystkich wyszukanych sprzętów." ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(0) "" ["superbox_title"]=> string(16) "TRENING HANTLAMI" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_1114" ["body"]=> string(5702) "

[powiazane]Mamy coraz mniej czasu, a ponieważ staramy się unikać większych wydatków, chętnie wracamy do starych, sprawdzonych sposobów na utrzymanie formy. Hantle mają wiele zalet: są tanie, niewielkie i łatwe w użyciu, a ich skuteczność bywa większa niż w przypadku profesjonalnych urządzeń do podnoszenia ciężarów.

Korzyści dla układu krążeniowego

Hantle to jedyny rodzaj przyrządów do podnoszenia ciężarów, które mogą być wykorzystywane w treningu kardio. Tak, dobrze przeczytałeś. Jeśli weźmiesz do rąk lekkie hantle i będziesz szybko wykonywał powtórki, bez trudu przyspieszysz tętno podczas podnoszenia ciężarków. A gdy już twoje tętno wzrośnie, powtarzaj kolejne serie ćwiczeń, nie pozwalając sobie na zbyt długi odpoczynek między nimi. Dzięki temu twoje tętno pozostanie wysokie, a ty skutecznie połączysz podnoszenie ciężarów z treningiem kardio.

[article_adv]Czy trzeba jeszcze dodawać, że w ten sposób zaoszczędzisz czas? Musisz jedynie pamiętać o tym, żeby od czasu do czasu mierzyć swoje tętno podczas treningu (możesz również założyć na rękę odpowiedni czujnik). Powinno ono pozostawać na stałym poziomie. W przeciwieństwie do aerobiku czy biegania, podczas podnoszenia ciężarów wcale nie jest łatwo stwierdzić „na oko”, czy twoje serce bije we właściwym tempie.

Czy spalisz tyle samo kalorii, co podczas tradycyjnego joggingu? Oczywiście, że tak. Bez trudu możesz spalić 500 lub więcej kalorii podczas solidnego treningu z hantlami. A dodatkowo jeszcze wzmocnisz masę mięśniową.

Budowanie masy

Duzi chłopcy używają tylko dużych sprzętów, prawda? Gdybyś zobaczył hantle, które ważą 35 kg, przekonałbyś się, że to nie jest sprzęt dla wymoczków.

Używanie dużych maszyn czy brzęczących kół nie gwarantuje, że twój trening będzie bardziej intensywny. Oczywiście, wiele zależy od ciężaru. Ale duże znaczenie ma również sama forma treningu. Gdy jest odpowiednia, budujesz masę mięśniową, a ćwiczenia przynoszą pożądany efekt.

Ćwicząc z hantlami, zmuszasz się do doskonalenia swojego treningu. W każdej ręce trzymasz jeden ciężarek, dlatego twoje ramiona pracują oddzielnie, a ty uważniej wykonujesz powtórzenia.


[powiazane]Gdy ćwiczysz ze sztangą, czasami nie zwracasz uwagi na poprawność ćwiczeń. To samo dotyczy maszyn w siłowni. Trzymając ciężarki w dłoniach, lepiej czujesz ich nacisk na poszczególne mięśnie — i lepiej potrafisz ocenić, czy prawidłowo wykonujesz dane ćwiczenie.

Jeśli umiesz wycisnąć na ławce duży ciężar (powiedzmy, 90 kg), to każdy trener powie ci, że powinieneś przenieść się na sztangę. Powód jest prosty: nie produkują tak dużych hantli. Jednak 95 procent mężczyzn, którzy regularnie podnoszą ciężary, osiągnie pożądany rezultat, używając hantli.

Łatwość w użyciu

Dlaczego hantle miałyby sprawić, że chętniej zaczniesz trenować? Odpowiedź jest prosta. To najłatwiejszy sposób na wykonanie szybkiej serii ćwiczeń. Możesz to zrobić, siedząc na kanapie przed telewizorem — wystarczy wziąć do rąk hantle i zrobić serię ćwiczeń na bicepsy.

[article_adv]Dużą zaletą hantli jest również to, że są zawsze dostępne. Jeśli masz dobrze skonstruowany plan treningowy, nigdy nie będziesz musiał czekać w siłowni, aż ktoś zwolni określony sprzęt. Przy maszynach do podnoszenia ciężarów często ustawiają się długie kolejki. O hantle raczej nie będziesz musiał się z nikim bić. A jeżeli masz własny zestaw hantli w domu, część treningów będziesz mógł poprowadzić w domu.

Niski koszt

Nie słuchaj tego, co mówią reklamy. Jeśli chcesz pozbyć się tłuszczu, mieć płaski brzuch i wysportowaną sylwetkę, wcale nie potrzebujesz wyszukanych, drogich sprzętów. Wystarczy ci ławka i hantle. Koszt takiego zestawu nie jest wysoki. Czasami można okazyjnie kupić używaną ławkę dobrej marki — wtedy zapłacisz jeszcze mniej.

Zwróć uwagę na to, żeby ławka była stabilna. Powinna mieć opcję pochylenia w dół. Oprócz tego kup trzy pary hantli: jedną stosunkowo lekką na ćwiczenia bicepsów i tricepsów, a pozostałe dwie cięższe — ich będziesz używał podczas wyciskania na ławce. Jeżeli nabierzesz masy mięśniowej i uznasz, że hantle są dla ciebie zbyt lekkie, zaopatrz się w nową parę.

Nie musisz kupować drogich, markowych hantli. Jednym z najlepszych rodzajów hantli są te, które mają sześciokątne boki, ponieważ nie kulają się po podłodze i nie trzeba w nich zmieniać sztang.

Jak zacząć?

Jeżeli dotychczas podnosiłeś sztangi, wykonuj ćwiczenia w taki sam sposób, trzymając hantle w dłoniach. Pamiętaj tylko, że waga dwóch hantli powinna być nieco mniejsza od sztangi. Dzięki temu twój trening będzie skuteczniejszy.

Umów się na sesję z trenerem osobistym. Poproś go, żeby przedstawił ci plan treningowy na wszystkie części ciała, który będzie oparty na wykorzystaniu hantli. Zapłacisz mu tylko za jeden trening, a potem będziesz mógł już samodzielnie wykonywać wszystkie ćwiczenia.

Juliusz Strykowski

" ["ancestor_id"]=> string(1) "4" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1375870582" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "22" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_1114" ["visits_counter"]=> string(5) "19747" ["comments_counter"]=> string(1) "4" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "22" ["name"]=> string(8) "Sylwetka" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "0" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(8) "Sylwetka" ["about"]=> string(106) "Idealna męska sylwetka, czyli zestawy ćwiczeń, porady i wskazówki jak ćwiczyć na siłowni po 40-tce." ["keywords"]=> string(106) "Idealna męska sylwetka, czyli zestawy ćwiczeń, porady i wskazówki jak ćwiczyć na siłowni po 40-tce." ["use_gradation"]=> bool(false) ["slug"]=> string(10) "0-sylwetka" ["lft"]=> string(2) "15" ["rgt"]=> string(2) "16" ["level"]=> string(1) "2" } } } array(0) { }

Gorące tematy

facebook