Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

auto sportowe

Aspark Owl - najlepiej przyspieszające auto świata?

Samochody

Japończycy mają chrapkę na rekord Nurburgringu. Szykują się do jego pobicia autem elektrycznym, a narzędziem, które im w tym pomoże ma być supercar - Aspark Owl.

więcej »

Porsche Driving Experience - poczuj moc na torze

Samochody

Na torze Silesia Ring, który został wybrany przez markę Porsche jako oficjalne centrum drivingowe tej marki w Polsce, dwa razy w roku organizowana jest impreza, podczas której kierowcy mają okazję poznać możliwości tych samochodów na torze wyścigowym.

więcej »

Youngtimer w wersji cabrio – kultowe kabriolety

Samochody

Tegoroczne ciepłe i słoneczne lato może skutecznie zachęcać miłośników motoryzacji do poczucia wiatru we włosach. Zapewne z tego powodu możesz zacząć przeglądać ogłoszenia z używanymi kabrioletami. Wybraliśmy 10 klasycznych aut bez dachu, które dadzą ci wiele frajdy z jazdy w ciepłe dni, a oprócz tego podkreślą twój styl i dobry gust.

więcej »

Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS Elegance – pierwsza jazda

Samochody

Już od kwietnia 2017 na rynkach europejskich dostępna jest najnowsza wersja Suzuki Swift.
Mieliśmy okazję przejechać się i dokonać krótkiego testu najbogatszej wersji Swifta: 1.0 Boosterjet SHVS (5MT) Elegance.

więcej »

Renault Megane GT 220 – bez kompromisów

Samochody

Nie od dziś wiadomo że Francuzi potrafią zadziwić świat swoją twórczością i postępowaniem. Zrzucając w ramach pomocy militarnej ulotki, lansując niepraktyczne ubrania, czy też co jakiś czas pokonując Niemców – oczywiście na motoryzacyjnym froncie. Nie wiedzieć czemu większość kierowców postrzega samochody znad Sekwany jako produkty drugiej kategorii, zawsze ustępujące VW, Oplowi i spółce. Jednym z popisów francuskich możliwości są modele Renault sygnowane przez dział Sport.

więcej »
array(5) { [0]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "2887" ["slug"]=> string(48) "aspark-owl-najlepiej-przyspieszajace-auto-swiata" ["dont_use_tags"]=> string(0) "" ["title"]=> string(53) "Aspark Owl - najlepiej przyspieszające auto świata?" ["avatar_description"]=> string(0) "" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(170) "Japończycy mają chrapkę na rekord Nurburgringu. Szykują się do jego pobicia autem elektrycznym, a narzędziem, które im w tym pomoże ma być supercar - Aspark Owl." ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(170) "Japończycy mają chrapkę na rekord Nurburgringu. Szykują się do jego pobicia autem elektrycznym, a narzędziem, które im w tym pomoże ma być supercar - Aspark Owl." ["superbox_title"]=> string(10) "Aspark Owl" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_2887" ["body"]=> string(2491) "

[powiazane]Obecnie berło króla aut elektrycznych na Nurburgringu dzierży NIO EP9. 12 maja 2017 roku okrążył on północną pętlę toru w czasie 6 min 45,9 s. Aspark Owl ma wszelkie predyspozycje, by ten stan rzeczy zmienić. Co to właściwie jest za auto?

Owl został po raz pierwszy zaprezentowany na salonie samochodowym we Frankfurcie w 2017 r. Założeniem jego konstruktorów było stworzenie najlepiej przyspieszającego auta świata. Jego nadwozie jest wykonane w większości z karbonu, dzięki czemu udało się uzyskać niską masę - nieco ponad 1400 kg.

[rekmob1]

Aspark Owl

[rek]

Pierwotna specyfikacja samochodu, którą przedstawiono dziennikarzom w momencie debiutu, mówiła o mocy 430 KM. Tymczasem na ostatnim salonie w Paryżu jesienią 2018 r. koncern Aspark ujawnił, że Owl będzie miał 1150 KM, a więc ponad dwa razy więcej niż pierwotnie zakładano! Imponuje też maksymalny moment obrotowy wynoszący 885 Nm. Napędzany czterema silnikami elektrycznymi Aspark Owl rozpędza się do 100 km/h w czasie poniżej 2 sekund i maksymalnie osiąga 280 km/h. Producent obiecuje zasięg na poziomie 300 km po pełnym naładowaniu akumulatorów.

We wnętrzu tego supersamochodu dominuje skóra i wszechobecne wyświetlacze LCD. Zwraca uwagę brak lusterek zewnętrznych - taki zabieg pozwala na obniżenie współczynnika oporu powietrza, co z kolei ma wpływ na poprawę osiągów.

Planowane jest wyprodukowanie zaledwie 50 egzemplarzy, z których każdy będzie kosztował 3,1 mln euro. Przy zamówieniu pobierana jest bezzwrotna zaliczka w wysokości 1 mln euro. Pierwsze egzemplarze tego elektrycznego supersamochodu mają być dostarczone do klientów w połowie 2020 r.

Aspark Owl

W przeciwieństwie do obecnego rekordzisty Nurburgringu, którym można się poruszać wyłącznie po zamkniętym torze, Aspark Owl ma mieć homologację drogową, więc pojechanie nim po bułki do sklepu nie powinno stanowić problemu.

[gallery_bare]367[/gallery_bare]

Jakub Mielniczak

" ["ancestor_id"]=> string(2) "15" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1549030979" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "28" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_2887" ["visits_counter"]=> string(3) "931" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "28" ["name"]=> string(9) "Samochody" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "6" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(9) "Samochody" ["about"]=> string(227) "Idealny samochód dla mężczyzny istnieje w głowie każdego z nas. Limuzyny, auta sportowe, samochody terenowe – każdy ma swoje wymarzone modele. Jakie auto wybrać, a jakie podziwiać? Wszystko o samochodach dla facetów." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(true) ["slug"]=> string(11) "0-samochody" ["lft"]=> string(2) "69" ["rgt"]=> string(2) "70" ["level"]=> string(1) "2" } } [1]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "2715" ["slug"]=> string(46) "porsche-driving-experience-poczuj-moc-na-torze" ["dont_use_tags"]=> string(28) "akcja , ćwiczenia , badanie" ["title"]=> string(48) "Porsche Driving Experience - poczuj moc na torze" ["avatar_description"]=> string(48) "Porsche Driving Experience na torze Silesia Ring" ["avatar_alt_text"]=> string(48) "Porsche Driving Experience na torze Silesia Ring" ["lead"]=> string(263) "Na torze Silesia Ring, który został wybrany przez markę Porsche jako oficjalne centrum drivingowe tej marki w Polsce, dwa razy w roku organizowana jest impreza, podczas której kierowcy mają okazję poznać możliwości tych samochodów na torze wyścigowym. " ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(254) "Na torze Silesia Ring, który został wybrany przez markę Porsche jako oficjalne centrum drivingowe tej marki, dwa razy w roku organizowana jest impreza, podczas której kierowcy mają okazję poznać możliwości tych samochodów na torze wyścigowym. " ["superbox_title"]=> string(26) "Porsche Driving Experience" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_2715" ["body"]=> string(4696) "

[powiazane]Dwa razy w roku na 3 tygodnie tor Silesia Ring w Kamieniu Śląskim zamienia się w Porsche Experience Center, gdzie do dyspozycji kierowców staje 30 sportowych samochodów i kilkunastu wykwalifikowanych instruktorów. Wśród modeli aut znajdują się m.in.: 718 Boxster GTS, 911 Carrera GTS Cabriolet, 911 Carrera T, 911 GT3, 911 GT3 RS, 911 Turbo S, Cayenne Turbo, Macan GTS, Macan Turbo z pakietem Performance, Panamera Turbo Executive czy Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Wartość aut – od 500 tys. zł do ponad 1 mln. zł.

Porsche 718 Boxter GTS Porsche Driving Experience
Porsche 718 Boxter GTS

[article_adv]

Uczestnicy PDE mogą wybrać jeden z czterech programów szkoleniowych, które, zależnie od potrzeb, pozwalają im doskonalić technikę jazdy sportowym autem, prowadzić bezpiecznie w trudnych warunkach czy zdobyć dodatkowe umiejętności. Przede wszystkim jednak jest to znakomita zabawa i możliwość przetestowania wielu samochodów i ich rozwiązań technologicznych w bezpiecznych warunkach profesjonalnego toru wyścigowego, pod okiem doświadczonych instruktorów.

Porsche Panamera Porsche Driving Experience
Lead and follow na torze Silesia Ring
 

Programy szkoleniowe zostały przygotowane tak, by usatysfakcjonować zarówno kierowców rozpoczynających przygodę z autami sportowymi, jak i tych bardziej doświadczonych w sportowej jeździe, a nawet zawodników imprez motorsportowych:

  1. Porsche On Track – 1-dniowa impreza, umożliwiająca przetestowanie w towarzystwie instruktorów wszystkich modeli aut na torze oraz w warunkach terenowych czy w poślizgu.
    Cena: 1230 EUR za osobę
  2. Porsche Sport Driving School: Precision – szkolenie dla osób, które już mają jakieś doświadczenie ze sportowymi samochodami, pozwala szlifować umiejętności praktyczne i zdobycie doświadczenia podczas jazd dynamicznych. Tu również uczestnicy korzystają całej gamy modelowej Porsche.
    Cena: 1845 EUR za osobę
  3. Porsche Sport Driving School: Performance - to dwudniowa formuła dla wymagających pasjonatów motorsportu, którzy dysponują co najmniej średnio zaawansowanymi umiejętnościami i chcą je dalej rozwijać. Tylko w ramach tej formuły uczestnicy mogą zasiąść za kierownicą Porsche 911 GT3 oraz Porsche 911 GT3 RS.
    Cena: 3075 EUR za osobę
  4. Porsche Track Day – to program stworzony specjalnie dla właścicieli aut Porsche, którzy chcieliby wyzwolić ich pełny potencjał i szlifować swoje umiejętności jazdy pod okiem profesjonalistów. Tu cena i plan szkolenia są ustalane indywidualnie, zależnie od samochodu i potrzeb kierowcy.

Lead and follow Porsche Driving Experience
Lead and follow na torze Silesia Ring

Już podstawowy program, „Porsche On Track” to pełna emocji, całodniowa impreza, podczas której niemal przez cały czas siedzisz za kierownicą, wysiadając z samochodu właściwie tylko po to, by wsiąść do kolejnego modelu. Doświadczony instruktor jest z tobą w kontakcie radiowym – nie masz go na siedzeniu obok lecz przed sobą, w innym aucie. Przed każdym kolejnym modułem masz krótkie wprowadzenie teoretyczne, które pozwala lepiej zrozumieć fizykę jazdy sportowym samochodem.

Testy terenowe Porsche Driving Experience
Testy terenowe Porsche Driving Experience

Więcej informacji i możliwość zgłoszenia chęci uczestnictwa w jednym z programów znajdziesz na oficjalnej stronie Porsche Driving Experience

[gallery_bare]338[/gallery_bare]

Brunon Nowakowski

" ["ancestor_id"]=> string(2) "15" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1535365495" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "28" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(true) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_2715" ["visits_counter"]=> string(3) "547" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "28" ["name"]=> string(9) "Samochody" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "6" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(9) "Samochody" ["about"]=> string(227) "Idealny samochód dla mężczyzny istnieje w głowie każdego z nas. Limuzyny, auta sportowe, samochody terenowe – każdy ma swoje wymarzone modele. Jakie auto wybrać, a jakie podziwiać? Wszystko o samochodach dla facetów." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(true) ["slug"]=> string(11) "0-samochody" ["lft"]=> string(2) "69" ["rgt"]=> string(2) "70" ["level"]=> string(1) "2" } } [2]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "2662" ["slug"]=> string(45) "youngtimer-w-wersji-cabrio-kultowe-kabriolety" ["dont_use_tags"]=> string(38) "forma , kondycja , badanie , atmosfera" ["title"]=> string(49) "Youngtimer w wersji cabrio – kultowe kabriolety" ["avatar_description"]=> string(22) "Saab 900 Cabrio (1992)" ["avatar_alt_text"]=> string(42) "Saab 900 Cabrio (1992) - kultowy kabriolet" ["lead"]=> string(360) "Tegoroczne ciepłe i słoneczne lato może skutecznie zachęcać miłośników motoryzacji do poczucia wiatru we włosach. Zapewne z tego powodu możesz zacząć przeglądać ogłoszenia z używanymi kabrioletami. Wybraliśmy 10 klasycznych aut bez dachu, które dadzą ci wiele frajdy z jazdy w ciepłe dni, a oprócz tego podkreślą twój styl i dobry gust." ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(360) "Tegoroczne ciepłe i słoneczne lato może skutecznie zachęcać miłośników motoryzacji do poczucia wiatru we włosach. Zapewne z tego powodu możesz zacząć przeglądać ogłoszenia z używanymi kabrioletami. Wybraliśmy 10 klasycznych aut bez dachu, które dadzą ci wiele frajdy z jazdy w ciepłe dni, a oprócz tego podkreślą twój styl i dobry gust." ["superbox_title"]=> string(18) "Kultowe kabriolety" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_2662" ["body"]=> string(12150) "

1. Mercedes SL R129 (1989-2001)

Mercedes SL R129 - kultowy kabriolet

Mercedes SL jest prawdziwą ikoną w świecie roadsterów. Czwarta generacja tego modelu łączy niezłą użyteczność na co dzień z niepowtarzalnym klimatem lat 90. Może też być dobrą inwestycją, bo ceny zadbanych egzemplarzy już dawno przestały spadać. Masz do wyboru silniki sześcio- i ośmiocylindrowe, a także monstrualne V12, także w wersjach AMG (do 525 KM). Niezależnie od decyzji, docenisz świetną dostępność części zamiennych, licz się jednak z wysokimi kosztami eksploatacji.

Model jest dość popularny na rynku wtórnym. W ostatnich latach do Polski trafiło sporo egzemplarzy R129 z Japonii oraz USA - w każdym przypadku zalecamy dużą ostrożność przy zakupie i dokładne zweryfikowanie w serwisie zapewnień sprzedawców o idealnym stanie auta.

2. BMW serii 3 E30 cabrio (1985-1993)

BMW serii 3 E30 cabrio - kultowy kabriolet

[article_adv]

Obecne hasło reklamowe BMW - „Radość z jazdy” jest wielce aktualne nawet w przypadku tego modelu sprzed trzech dekad. Warunkiem jest dobry stan blacharski i techniczny. E30 to dobrze prowadzące się, zwinne i zwarte auto, które w odpowiednich rękach odwdzięczy się bezawaryjnością. Na pytanie, jaki silnik wybrać, odpowiedź jest prosta - sześciocylindrowy. Masz do wyboru pojemności 2,0 i 2,5 litra (odpowiednio 129 i 170 KM) o zachwycającej nawet dziś kulturze pracy. Mniejszy, czterocylindrowy sinik 1,8 (113 KM) lepiej pominąć.

Cięższa od zamkniętej wersji nadwoziowej E30 cabrio nie będzie demonem przy ruszaniu spod świateł, ale czy to jest najważniejsze w kabriolecie? Warto powiedzieć o dobrej dostępności części zamiennych i egzemplarzy po domorosłym tuningu - tych ostatnich lepiej się wystrzegać. Tylko E30 w oryginalnym stanie będzie dobrą inwestycją i da frajdę z jazdy, którą docenisz.

Które z tych aut chętnie widziałbyś w swoim garażu? Możesz zagłosować na nie 

3. Audi Cabriolet (1991-2000)

Audi Cabriolet - kultowy kabriolet

Bazujące na Audi B4 Coupe auto jest tańsze w zakupie niż proponowane wcześniej modele. Już za 15 - 20 tys. zł można wejść w posiadanie w miarę zadbanego egzemplarza do dopieszczenia. Samochód jest oparty o technikę znaną z Audi 80, będzie więc w miarę tani w eksploatacji. Wprawne oko dostrzeże chromowaną ramkę przedniej szyby - dyskretny, ale charakterystyczny detal wyróżniający ten model. Ciekawostka dla oszczędnych - auto było oferowane z dieslem pod maską - na życzenie klienta mógł tam pracować 90-konny silnik 1,9 TDI znany m.in. z Volkswagena Golfa i Passata.

Tylko dwie najmocniejsze jednostki V6 o pojemnościach 2,6 i 2,8 l (odpowiednio 150 i 174 KM) zapewnią niezłe osiągi. Słabsze, których podaż w ogłoszeniach jest większa, wystarczą do dumnego pokonywania ulic miast i nadmorskich bulwarów. Ale czy nie do tego właśnie służy takie auto?


4. Renault 19 Cabriolet (1991-1997)

Renault 19 Cabriolet - kultowy kabriolet

[article_adv]

Jeżeli chciałbyś mieć samochód, który dostarczy dużo przyjemności z jazdy w słoneczny dzień, nie zrujnuje kieszeni i pozwoli się wyróżnić na zlocie youngtimerów, rozważ Renault 19 Cabrio. W nadwoziu produkowanym przez niemiecką firmę Karmann kryje się technika znana z innych odmian tego francuskiego kompakta, więc pod względem mechanicznym nic nie powinno cię zaskoczyć. Samochód ma pod maską silnik 1,8 o różnych wariantach mocy (88-135 KM).

Głównym problemem Renault 19 Cabrio jest niezbyt trwałe poszycie dachu, więc należy założyć, że po zakupie trzeba je będzie wymienić. W Polsce podaż tego auta jest niewielka, po zakup lepiej udać się do Niemiec lub Francji, gdzie często za 2 - 4 tys. Euro możesz kupić egzemplarz z niewielkim (60-100 tys. km) przebiegiem pochodzący od pierwszego właściciela.

5. Mazda MX-5 (NA) (1989-1998)

Mazda MX-5 (NA) - kultowy kabriolet

To pierwsza generacja światowej ikony roadsterów. Dzięki niewielkim rozmiarom, niskiej masie własnej i napędowi na tył, samochód daje ogromną frajdę z jazdy. Otwierane lampy przednie przeniosą cię w klimat lat 80. i 90., a jadąc po górskiej, krętej drodze docenisz idealny rozkład mas 50:50. Wysokoobrotowe silniki 1,6 l i 1,8 l. (117 i 133 KM) wystarczają, by sprawnie napędzać ten bardzo lekki (940-990 kg) samochód. Model NA sprzedał się w liczbie ponad 400 000 egzemplarzy. Nawet po latach warto mieć jeden z nich.

Wady? Ciasne wnętrze, skromne wyposażenie i sporo egzemplarzy skrajnie wyeksploatowanych.

Które z tych aut chętnie widziałbyś w swoim garażu? Możesz zagłosować na nie 

6. Saab 900 Cabrio (1986-1993)

Saab 900 Cabrio - kultowy kabriolet

Klasyczny „krokodyl” w otwartym wydaniu to rozwiązanie dla każdego, kto lubi się wyróżniać i kto umie zadbać o niecodzienne rozwiązania techniczne, które kryją się w tym aucie. W zamian za okazaną troskę otrzymasz wiele spojrzeń przechodniów i innych kierowców. Dzięki dość mocnym silnikom (128-175 KM) auto jest stosunkowo dynamiczne. Zanim kupisz „krokodyla”, dokładnie go obejrzyj pod kątem korozji. Walka z nią to syzyfowa praca - kosztowna i o wątpliwym efekcie. Po zakupie, poza małymi wyjątkami, nie powinieneś mieć problemów z dostępnością części zamiennych. Ważne, by auto serwisować u mechanika dobrze obeznanego ze szwedzką techniką sprzed lat.


7. Volkswagen Golf I Cabriolet (1979-1993)

Volkswagen Golf I Cabriolet - kultowy kabriolet

[article_adv]

24 lata produkcji tego kabrioletu sprawiły, że podaż tych samochodów na rynku wtórnym jest duża. Niestety, wiele aut jest poddanych wątpliwej jakości tuningowi, stan innych pozostawia wiele do życzenia. Jak znaleźć dobry egzemplarz? Przede wszystkim kluczowa jest oryginalność kompletacji fabrycznej i możliwie jak najlepszy stan, głównie blacharski. Mechanika jest prosta i trwała, chociaż po latach problemy może stwarzać mechaniczny wtrysk paliwa Bosch K-Jetronic - znalezienie rzetelnego warsztatu umiejącego go właściwie serwisować może być trudne. Z tego powodu warto poszukać późniejszego egzemplarza z w pełni elektronicznym wtryskiem. Rozstrzał cen jest ogromny, ale najtańsze egzemplarze należy omijać szerokim łukiem.

 

 

 

8. Opel Kadett Cabrio (1987-1993)

Opel Kadett Cabrio - kultowy kabriolet

Tańsza alternatywa dla Volkswagena Golfa. Mimo tego, coraz trudniej kupić dobry egzemplarz, ponieważ ich podaż na rynku jest dość mała. Nadwozie tego auta zostało opracowane i zbudowane przez studio Bertone. Pod maską silniki znane z innych modeli Kadetta E - najczęściej spotykane są 1,6-litrowe o mocy 75 KM oraz 115-konne dwulitrówki - oba niezbyt dynamiczne, ale tanie w naprawach. Nie ma co liczyć na wzrost cen tego auta, ale jeżeli znajdziesz zadbany egzemplarz, z pewnością przyniesie ci on dużo radości z jazdy pod gołym niebem.

9. Porsche 911 Cabriolet (993) (1994 - 1997)

Porsche 911 Cabriolet (993) - kultowy kabriolet

Ostatnie chłodzone powietrzem Porsche 911 występowało także w wersji cabrio. To auto idealnie wpisuje się w nasze zestawienie - jest szybkie, pożądane, pięknie brzmi, a wartość zadbanego egzemplarza będzie tylko rosła. Do samochodu montowano wyłącznie sześciocylindrowe boksery o pojemnościach 3,6 i 3,8 l. W czasie, gdy 993 była nowa, królowała w rankingach niezawodności. Po latach mogą się pojawić problemy, m.in z wyciekami - głównie w wyniku zaniedbań poprzednich właścicieli. Dostępność części jest dobra, ale nie są one tanie. Ciekawostka - wyprodukowano 14 egzemplarzy modelu Cabriolet Turbo, a jeden z nich trafił do sułtana Brunei.

10. Alfa Romeo Spider seria 3 (1983-1989)

Alfa Romeo Spider seria 3 - kultowy kabriolet

Alfa Romeo Spider to najdłużej produkowany kabriolet w naszym zestawieniu. Przez prawie trzy dekady dokonano tylko niewielkich zmian w wyglądzie nadwozia auta i w jego mechanice. W tym czasie z taśm zjechało ponad 124 tys. egzemplarzy tego samochodu w czterech seriach. Trzecia z nich jest najpopularniejsza na rynku wtórnym. Jeżeli wybaczysz temu roadsterowi pewne kaprysy i nienajlepszą jakość wykonania, ta Włoszka odwdzięczy ci się niepowtarzalnym stylem.

 

Które z tych aut chętnie widziałbyś w swoim garażu? Możesz zagłosować na nie 

 

Jakub Mielniczak

" ["ancestor_id"]=> string(2) "15" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1529932460" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "28" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(false) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_2662" ["visits_counter"]=> string(4) "3343" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "28" ["name"]=> string(9) "Samochody" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "6" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(9) "Samochody" ["about"]=> string(227) "Idealny samochód dla mężczyzny istnieje w głowie każdego z nas. Limuzyny, auta sportowe, samochody terenowe – każdy ma swoje wymarzone modele. Jakie auto wybrać, a jakie podziwiać? Wszystko o samochodach dla facetów." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(true) ["slug"]=> string(11) "0-samochody" ["lft"]=> string(2) "69" ["rgt"]=> string(2) "70" ["level"]=> string(1) "2" } } [3]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "2245" ["slug"]=> string(56) "suzuki-swift-1-0-boosterjet-shvs-elegance-pierwsza-jazda" ["dont_use_tags"]=> string(38) " forma , autorytet , firma , porządek" ["title"]=> string(60) "Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS Elegance – pierwsza jazda" ["avatar_description"]=> string(60) "Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS Elegance, Fot. Facetpo40.pl" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(220) "Już od kwietnia 2017 na rynkach europejskich dostępna jest najnowsza wersja Suzuki Swift. Mieliśmy okazję przejechać się i dokonać krótkiego testu najbogatszej wersji Swifta: 1.0 Boosterjet SHVS (5MT) Elegance." ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(220) "Już od kwietnia 2017 na rynkach europejskich dostępna jest najnowsza wersja Suzuki Swift. Mieliśmy okazję przejechać się i dokonać krótkiego testu najbogatszej wersji Swifta: 1.0 Boosterjet SHVS (5MT) Elegance." ["superbox_title"]=> string(60) "Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS Elegance – pierwsza jazda" ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_2245" ["body"]=> string(9351) "

Nowy Swift ma wiele wspólnych cech z poprzednimi generacjami, jednakże najnowszy model jest o 10 mm krótszy, a rozstaw osi poszerzono o 20 mm. Auto jest niższe o 15 mm i 40 mm szersze, co znacznie obniżyło jego środek ciężkości, co przy jednoczesnym zmniejszeniu masy w niektórych wersjach Swifta nawet o 120 kg (testowana wersja waży 875 kg) powoduje, że korzyści są oczywiste: więcej swobody we wnętrzu oraz pewne, stabilne i zwinne prowadzenie pojazdu zarówno na krętych drogach, jak i autostradzie.

[article_adv]

Nadwozie

Sylwetka nowego Suzuki Swift opiera się na wyraźnie zaznaczonych liniach poszerzonej bryły karoserii, lakierowanych na czarno słupkach i pionowo ustawionych lampach z przodu i z tyłu. Krótsze, szersze i niższe nadwozie nadaje mu muskularności, wyrazistości i sportowego charakteru. Spośród wielu aut z tego segmentu projekt nadwozia Swifta wyraźnie się wyróżnia i może się podobać wielu odbiorcom.

Inne elementy nadwozia:

[ext_img=s]2878[/ext_img]

[ext_img=s]2848[/ext_img]

Bagażnik ma pojemność 265 l, czyli o 54 l więcej niż poprzednia generacja Swifta. Fot. Facetpo40.pl

Mimo, że na co dzień jeżdżę raczej dużo większymi samochodami – wrażenia po zajęciu miejsca za kierownicą są naprawdę bardzo pozytywne. Na bardziej obszerne wnętrze wpływ mają również fotele, które w tym modelu Swifta umocowane są niżej (o 10mm) i oddalone od siebie o kolejne 20 mm w porównaniu do poprzedniej wersji.

Obniżenie pozycji siedzeń pozwoliło na wygospodarowanie odpowiedniej przestrzeni nad głowami podróżnych siedzących z przodu (taka sama jak w dotychczas oferowanym modelu), ale o 23 mm powiększono przestrzeń w płaszczyźnie pionowej dla pasażerów kanapy. Podczas testowej jazdy, w której jechaliśmy w trzy osoby, pasażer z tyłu (wzrost 181 cm) miał wystarczająco dużo miejsca nad głową i na nogi, nie pogarszając ani trochę komfortu jazdy zarówno kierowcy jak i pasażera na przednim siedzeniu.

[ext_img=s]2849[/ext_img]

Fot. Facetpo40.pl

[ext_img=s]2850[/ext_img]

Fot. Suzuki / materiały producenta

[ext_img=s]2851[/ext_img]

Fot. Suzuki / materiały producenta


Wnętrze

Przestrzenna tablica przyrządów nawiązuje stylem do dynamiki i sportowego charakteru auta. Panel wskaźników składa się z kolorowego wyświetlacza LCD ulokowanego centralnie. Segmentowe wskaźniki zawarte w nim pokazują temperaturę cieczy chłodzącej oraz ilości paliwa. Po obu stronach znajdują się konwencjonalne zegary prędkościomierza i obrotomierza.

[ext_img=s]2852[/ext_img]

Fot. Suzuki / materiały producenta

Pozostałe elementy kokpitu:

[article_adv]

Silnik

1.0 BOOSTERJET turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. To benzynowa jednostka zapewniająca całkiem niezłe osiągi i niewysoki apetyt na paliwo. Dzięki turbodoładowaniu wartość momentu obrotowego generowanego z zaledwie 1 l. pojemności jest porównywalna z tą, jaką niektóre auta osiągają dopiero przy pojemności powyżej 1,6 l. Mimo uzyskiwanych parametrów mocy współczynnik NVH (noise, vibration, harshness – hałas, wibracje, kultura pracy) jest bardzo korzystny, a mówiąc prościej: jazda zarówno po mieście, jak i drogach szybkiego ruchu nie jest męcząca.

Testowany model Swifta posiadał pięciobiegową skrzynię manualną i kompaktowy układ „mild hybrid” SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) wyposażony w układ ISG (Integrated Starter Generator), pełniący rolę rozrusznika, prądnicy i silnika elektrycznego, uzupełniony 12V akumulatorem litowo-jonowym. W sytuacjach wymagających zwiększonej dawki mocy, np. podczas ruszania czy też przyspieszania, SHVS pomaga ograniczyć zużycie paliwa wykorzystując energię elektryczną, skumulowaną w baterii podczas procesu hamowania. ISG wykorzystując napęd pasowy, zamiast tradycyjnego rozrusznika, pozwala płynnie uruchamiać silnik benzynowy w trybie automatycznego wyłączania go podczas postoju.

Producent zapewnia, że akumulator litowo-jonowy ma doskonałą skuteczność regeneracji, co pozwala na jak najczęstsze wspomaganie jednostki spalinowej. System zasila także cały układ elektryczny samochodu – czujniki, oświetlenie i system audio.

Dane techniczne:

Wymiary:

Bezpieczeństwo:

Auto lekko się prowadzi, gładko pokonuje nierówności mimo niewielkich rozmiarów pojazdu, co może być szczególnie istotne dla pań, stanowiących dla tego modelu ważną część rynku.

Od 2004 roku sprzedało się ponad 5 mln sztuk tego modelu. Nowa generacja Swifta z pewnością przypadnie do gustu wielu odbiorcom, bo od wielu lat Suzuki wsłuchuje się w potrzeby swoich klientów, stawia na sprawdzone, ale również innowacyjne i nowoczesne rozwiązania, co w połączeniu z wyjątkową linią nadwozia wydaje się, że jest gotową receptą na sukces sprzedażowy.

Cena testowanej wersji: 79.000 zł

[gallery_bare]258[/gallery_bare]

Marek Wiśniewski

" ["ancestor_id"]=> string(2) "15" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1493044634" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "28" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(false) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_2245" ["visits_counter"]=> string(4) "7143" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "28" ["name"]=> string(9) "Samochody" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "6" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(9) "Samochody" ["about"]=> string(227) "Idealny samochód dla mężczyzny istnieje w głowie każdego z nas. Limuzyny, auta sportowe, samochody terenowe – każdy ma swoje wymarzone modele. Jakie auto wybrać, a jakie podziwiać? Wszystko o samochodach dla facetów." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(true) ["slug"]=> string(11) "0-samochody" ["lft"]=> string(2) "69" ["rgt"]=> string(2) "70" ["level"]=> string(1) "2" } } [4]=> array(49) { ["id"]=> string(4) "1636" ["slug"]=> string(37) "renault-megane-gt-220-bez-kompromisow" ["dont_use_tags"]=> string(0) "" ["title"]=> string(43) "Renault Megane GT 220 – bez kompromisów " ["avatar_description"]=> string(0) "" ["avatar_alt_text"]=> string(0) "" ["lead"]=> string(512) "Nie od dziś wiadomo że Francuzi potrafią zadziwić świat swoją twórczością i postępowaniem. Zrzucając w ramach pomocy militarnej ulotki, lansując niepraktyczne ubrania, czy też co jakiś czas pokonując Niemców – oczywiście na motoryzacyjnym froncie. Nie wiedzieć czemu większość kierowców postrzega samochody znad Sekwany jako produkty drugiej kategorii, zawsze ustępujące VW, Oplowi i spółce. Jednym z popisów francuskich możliwości są modele Renault sygnowane przez dział Sport. " ["has_superbox"]=> bool(true) ["has_superbox_main"]=> bool(true) ["has_superbox_sticker"]=> bool(false) ["superbox_content"]=> string(0) "" ["superbox_title"]=> string(43) "Renault Megane GT 220 – bez kompromisów " ["superbox_avatar"]=> string(20) "superbox_avatar_1636" ["body"]=> string(7379) "

Słabe wykonanie, awaryjna elektryka, miękkie zawieszenie zmuszające do modlitwy przed każdym zakrętem – to tylko kilka pierwszych punktów ze stereotypowej opinii o samochodach z Francji. Ku rozczarowaniu zażartych fanów niemieckiej technologii, głównie spod znaku VW, konstrukcje wychodzące spod ręki inżynierów PSA i Renault niejednokrotnie przewyższają konkurencję bez najmniejszego wysiłku. Długo nie trzeba szukać, wystarczy baczniej przyjrzeć się opiniom użytkowników i mechaników o nowoczesnych wysokoprężnych jednostkach serii TDI i HDI. Te pierwsze w ciężkich bólach, po latach modernizacji wreszcie osiągnęły przyzwoity poziom trwałości, zaś silniki francuskie zbierają same pochlebne oceny od samego początku.

[article_adv]Przejdźmy jednak do dzisiejszego tematu – sportu w rozsądnej cenie. Wielu kierowców przymierzających się do zakupu sportowego auta za przyzwoite pieniądze, skupia swoją uwagę na mocnych wersjach kompaktowych modeli. Na pierwszym planie pojawiają się zatem VW Golf GTI, Skoda Octavia (V)RS tudzież Renault Megane GT. O ile niemiecka konkurencja stara się obok sportowych cech, serwować kierowcom także komfort i funkcjonalność, o tyle wyraźnie tańsze Megane GT stawia prawie wszystko na jedną kartę.

Po pierwsze: wygląd ma znaczenie

Samochody kupujemy w większości oczami – ten nad wyraz oczywisty fakt nie wymaga objaśnień. Z tego założenia wychodzą twórcy wielu usportowionych i nie tylko maszyn, fundując klientom liczne stylistyczne dodatki. Już bazowe Megane może się podobać, przyciągając wzrok niebanalnymi liniami. W przypadku niemalże topowej odmiany GT 220, designerzy pokusili się o puszczenie wodzy fantazji. Pod pokaźnym logo Renault doklejono subtelne oznaczenie GT, powtarzające się także w innych częściach nadwozia – nic dziwnego że wielu kierowców innych samochodów od razu wie że ma do czynienia z „czymś” poważnym.

[ext_img=s]1434[/ext_img]

Największym wyróżnikiem przedniej części nadwozia, względem słabszych wersji, jest nisko umieszczona dokładka pod zderzak. Zerwanie jej o zbyt wysoki krawężnik czy leżącego policjanta to kwestia chwili nieuwagi. Tył niefunkcjonalnego nadwozia trzydrzwiowego Megane urozmaicono delikatną lotką oraz dokładką pod zderzak z niewielkim dyfuzorem. Całości dopełniają 17-calowe obręcze z niskoprofilowymi oponami, jak i lusterka w kontrastującym kolorze.


[article_adv]Po drugie: komfortu tu nie zaznasz

O ergonomii i ciekawym designie wnętrza Megane nie będziemy się rozwodzić –nie w tym teście bynajmniej. W aucie z ponad dwustukonnym silnikiem, dopracowanym układem jezdnym i kierowniczym, komfort i funkcjonalność tracą na znaczeniu niemal w zupełności. Masywne kubełkowe fotele przednie ograniczają już i tak niewielką przestrzeń na tylnej kanapie, co więcej – mocno opadająca linia dachu nie pozwoli się wyprostować osobom powyżej 180 cm wzrostu. Kogo to jednak obchodzi? Ważne, że wspomniane fotele gwarantują perfekcyjne podparcie ciała w zakrętach, pozwalając kierowcy niemalże czuć fakturę nawierzchni. Poza siedziskami, względem seryjnej wersji różnic jest więcej. Cyfrowy prędkościomierz zastąpiono analogowym, na desce rozdzielczej pojawił się emblemat działu Sport, zmieniono także kierownicę.

Po trzecie: 220 KM, 340 Nm i 6-biegowy manual

Jeszcze kilka lat temu wszyscy kierowcy pozostający przy zdrowych zmysłach pukali się w czoło na wieść o przednionapędowym aucie z mocą znacznie przekraczającą 200 KM. Dziś, z pomocą elektroniki, mechanicznych rozwiązań i dopracowanych układów jezdnych, bez trudu zapanujemy również nad większą mocą. Inżynierowie z działu Sport Renault w odmianie GT zastosowali dwulitrowy turbodoładowany silnik, taki sam jak w topowym RS. Czterocylindrowy benzyniak krzesa 220 KM i 340 Nm, trafiające na przednią oś poprzez jedyną słuszną manualną przekładnię o sześciu przełożeniach.

[ext_img=s]1435[/ext_img]

O dziwo, w czasie jazdy ciśnienie podnoszą osiągi, a nie znikoma precyzja ręcznej przekładni – poszczególne biegi wchodzą stosunkowo pewnie, bez zgrzytów i zbyt długiej drogi prowadzenia lewarka. Co więcej, pomimo wspomnianych sześciu przełożeń, w trasie silnik pracuje na wysokich obrotach – cóż, Megane GT nikt nie kupuje z myślą o dalekich eskapadach. Wedle katalogowych danych pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 7,6 s. zaś prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.


[article_adv]Po czwarte: jak to jeździ?

W trakcie codziennej jazdy po mieście i poza nim, kilkukrotnie zdążymy znienawidzić Megane. Niemiłosiernie sztywne zawieszenie przekazuje na nasze plecy każdą, nawet najmniejszą nierówność (o torowiskach nawet nie wspominam). Twardo pracujące sprzęgło okaże się przekleństwem w każdym korku, natomiast sportowa charakterystyka silnika - winowajcą wysokiego zużycia paliwa. Przepalenie 12-14 litrów w zwyczajmym, miejskim ruchu to norma, osiągnięcie ósemki w trasie uznałem za niemały sukces.

Puste ulice, boczne kręte drogi są prawdziwym żywiołem Megane GT. Dopiero na nich wszystkie dotychczasowe przywary w jednej chwili stają się zaletami, bez których zakup tego auta nie miałby sensu. Szybkie wyjścia z zakrętów, opóźnione dohamowania i ten dźwięk generowany przez 220 KM. Jedynym ograniczeniem jest pojemność baku – o czym zdążyliśmy się dotkliwie przekonać (cóż prawie 1400 kg to jednak nie mało). A to wszystko za niespełna 90 tysięcy złotych.

Dane techniczne:

Osiągi:

Wymiary:

Zużycie paliwa:

Cena:

[gallery_slider]141[/gallery_slider]

Maciej Mokwiński
[ext_img=o]1057[/ext_img]

" ["ancestor_id"]=> string(2) "15" ["advimg"]=> string(0) "" ["lead_on_first"]=> bool(true) ["ctime"]=> string(10) "1416388589" ["gradation"]=> string(1) "0" ["gradation_sub"]=> string(1) "0" ["adv"]=> bool(false) ["signin"]=> bool(false) ["after18"]=> bool(false) ["art_category_id"]=> string(2) "28" ["is_gadget"]=> bool(false) ["vote_title"]=> string(0) "" ["with_advbox"]=> bool(false) ["advbox"]=> string(0) "" ["link_url"]=> string(27) "https://facetpo40.pl/forum/" ["link_info"]=> string(16) "Wejdź na FORUM!" ["link_alt"]=> string(0) "" ["download_file"]=> string(0) "" ["seo_title"]=> string(0) "" ["seo_description"]=> string(0) "" ["seo_keywords"]=> string(0) "" ["show_recommend"]=> bool(false) ["show_random"]=> string(1) "3" ["show_other_random"]=> string(1) "3" ["avatar"]=> string(19) "/avatar/avatar_1636" ["visits_counter"]=> string(4) "7224" ["comments_counter"]=> string(1) "0" ["published_active"]=> bool(true) ["published_start"]=> string(1) "0" ["published_end"]=> string(1) "0" ["recommended_end"]=> string(1) "0" ["like_counter"]=> string(1) "0" ["unlike_counter"]=> string(1) "0" ["photos_counter"]=> NULL ["ArtCategory"]=> array(18) { ["id"]=> string(2) "28" ["name"]=> string(9) "Samochody" ["root_id"]=> string(1) "0" ["isleaf"]=> bool(true) ["video_gradation"]=> string(1) "0" ["gallery_gradation"]=> string(1) "0" ["index_gradation"]=> string(1) "0" ["isactive"]=> bool(true) ["position"]=> string(1) "6" ["superbox_counter"]=> string(1) "0" ["title"]=> string(9) "Samochody" ["about"]=> string(227) "Idealny samochód dla mężczyzny istnieje w głowie każdego z nas. Limuzyny, auta sportowe, samochody terenowe – każdy ma swoje wymarzone modele. Jakie auto wybrać, a jakie podziwiać? Wszystko o samochodach dla facetów." ["keywords"]=> string(0) "" ["use_gradation"]=> bool(true) ["slug"]=> string(11) "0-samochody" ["lft"]=> string(2) "69" ["rgt"]=> string(2) "70" ["level"]=> string(1) "2" } } } array(0) { }

Gorące tematy

facebook