Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Zielona kawa - panaceum na dobrą formę

Sylwetka

Zielona kawa
Kawa zielona może pomóc w odchudzaniu

Kawa to używka, bez której wielu z nas nie wyobraża sobie udanego dnia. Kofeina pobudza, daje energię, pozwala się skoncentrować. Okazuje się, że może też zmniejszać masę ciała, redukować tkankę tłuszczową a nawet poprawić ci kondycję na tyle, by ćwiczenia stały się o wiele łatwiejsze niż dotychczas. Jest tylko jeden warunek - musisz się przerzucić z małej czarnej na... zieloną.

Tagi: sylwetka , kawa , dieta odchudzająca , dieta dla faceta po 40 , dieta po czterdziestce , dieta dla aktywnych

Zielona kawa

Zielona kawa to, dokładnie jak czarna kawa, nic innego jak zwyczajne ziarna kawowca, tyle że w odróżnieniu od tych, których używasz zazwyczaj, te nie są obrabiane w wysokiej temperaturze. Odkryto, że taki sposób podawania kawy przynosi wiele nieznanych wcześniej korzyści, wśród których wyróżnia się zdecydowanie pozytywny wpływ na kondycję i sylwetkę.

Pod względem wpływu na organizm zielona kawa przypomina trochę zieloną herbatę: pomaga walczyć z nadwagą, unieszkodliwia wolne rodniki oraz obniża poziom glukozy we krwi.

To, co jesz i pijesz, ma znaczenie

Twoje ciało to prawdziwy "cud natury". Biologia zadbała o to, by wszystko funkcjonowało perfekcyjnie, po twojej stronie leży jednak dostarczenie organizmowi - w postaci jedzenia i picia - wszystkich niezbędnych substancji oraz mikroelementów. Jeśli twoja dieta będzie uboga, jednorodna i niezbilansowana, pozbawiona witamin, minerałów, węglowodanów oraz wysokiej jakości białka, to nie ma co oczekiwać cudów. Musi się to negatywnie odbić nie tylko na twojej kondycji, ale i na ogólnym zdrowiu.

Ma to szczególne znaczenie, jeśli uprawiasz sport. Potrzebujesz wtedy nie tylko dobrego planu zajęć kształtujących poszczególne partie mięśni twojego ciała, ale także odpowiednio skomponowanej diety, która pozwoli osiągnąć maksimum korzyści i efektów w jak najkrótszym czasie. Jeśli trenujesz szczególnie intensywnie, warto zaopatrzyć się w kilka specjalnych produktów, które dodatkowo poprawią efektywność ćwiczeń. I tu właśnie dochodzimy do zielonej kawy, która w takich sytuacjach sprawdzi się doskonale, gdyż nie tylko zwiększy możliwości twojego organizmu, ale całościowo poprawi jego bilans energetyczny.

Zielona kawa. Dlaczego lepsza od tradycyjnej?

Jak wcześniej wspomniałem, zielona kawa różni się od kawy czarnej wyłącznie sposobem obróbki termicznej ziaren. Ziarna kawy tradycyjnej są wypalane, kawa zielona jest podawana w stanie surowym. Powoduje to, że napój otrzymany z nieprzetworzonych, zielonych ziaren ma nieco inne właściwości niż kawa tradycyjna.

Po pierwsze, zawiera znacznie większe ilości kwasu chlorogenowego (obecnego też w wielu warzywach, np. pomidorach czy ziemniakach), do którego zbawiennych właściwości jeszcze wrócę. Po drugie, zawiera kofeinę, której działanie pobudzające jest powszechnie znane, a która tu jest obecna w mniejszych ilościach niż w kawie palonej, dzięki czemu nie naraża nas na działanie skutków ubocznych.

Kawa - fit

Kwas chlorogenowy, zbawienny składnik zielonej kawy, ma przede wszystkim jedną pozytywną właściwość: reguluje i zmniejsza poziom tkanki tłuszczowej i przez to bardzo pozytywnie wpływa na spadek masy ciała zarówno u osób uprawiających sport wyczynowo, jak i rekreacyjnie. Zieloną kawę powinni pić zatem wszyscy ci, którzy przy okazji ćwiczeń fizycznych chcą stracić na wadze. Trzeba jednak pamiętać, że samo picie zielonej kawy to dopiero początek. Należy zacząć od odpowiedniej diety, a kwas chlorogenowy dopiero wzmocni i przyspieszy to, co osiągniemy za pomocą zbilansowanego odżywiania.

Zielona kawa ma jeszcze jedną ważną zaletę. Redukuje obecność wolnych rodników w organizmie, które pojawiają się w nim przy okazji intensywnych ćwiczeń fizycznych. Ma to wielkie znaczenie na przykład w czasie regeneracji ciała po dużym wysiłku. Kwas chlorogenowy ma też właściwości przeciwzapalne, co uchroni cię chociażby przed nagłymi spadkami odporności, na które narażone są osoby intensywnie uprawiające sport.

Zielona kawa łączy też w sobie wszystko to, co potrzebne organizmowi do aktywnej walki ze stresem oksydacyjnym, który jest bardzo niebezpiecznym dla zdrowia stanem nierównowagi między wolnymi rodnikami a antyoksydantami w organizmie. Wolne rodniki powstają w trakcie oddychania, kiedy tlen przetwarzany jest w organizmie na energię. Związki te mają niezwykle niszczycielską moc a ich nadmiar w organizmie może prowadzić do bardzo nieprzyjemnych konsekwencji.

Pobudzająca moc kofeiny

Jest ważnym i jednocześnie najbardziej znanym składnikiem kawy. Kofeina nie tylko zmniejsza zmęczenie psychiczne i fizyczne, ale też znacznie poprawia przemianę materii. W połączeniu z kwasem chlorogenowym zmniejsza przyswajanie glukozy, co dodatkowo pozytywnie wpływa na wagę oraz ogólnie poprawia kondycję organizmu. Dobra dieta + zielona kawa mogą dać naprawdę zadziwiająco pozytywne efekty zdrowotne, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi też wysiłek fizyczny.

Warto pić zieloną kawę

Zielona kawa, którą można pić w postaci ekstraktu lub naparu z niepalonych ziaren, posiada wiele znakomitych właściwości zdrowotnych, wpływających pozytywnie przede wszystkim na osoby aktywne fizycznie. Napój ten nie tylko pozwala szybciej pozbyć się nadmiaru zbędnej tkanki tłuszczowej, ale dzięki zawartości kofeiny poprawia samopoczucie oraz nastrój.

Jeśli trenujesz, filiżanka takiej kawy przed wysiłkiem fizycznym wzmocni twoją kondycję, zwiększy wytrzymałość i zabezpieczy przed konsekwencjami tworzenia się nadmiaru wolnych rodników w organizmie. Poprawie ulegnie też twój metabolizm, co w połączeniu z odpowiednia dietą zapewni doskonały balans całego organizmu.

Krzysztof Samerski

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook