Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Ćwiczenia redukujące stres

Sylwetka

Sylwetka Ćwiczenia redukujące stres

Ludzie ćwiczą regularnie z dwóch powodów: żeby lepiej wyglądać, albo żeby poprawić kondycję i stan zdrowia. Jest jeszcze jedna ważna korzyść z treningów, o której nie możemy zapominać — obniżenie poziomu stresu. Dowiedz się, jakie sporty najlepiej cię odstresują!

Tagi: relaks , stres , trening , ćwiczenia kardio , bieganie , sporty walki

Sylwetka Ćwiczenia redukujące stres

Jeśli żyjesz pod dużym napięciem, to masz mniej energii, osiągasz gorsze wyniki i jesteś bardziej podatny na przewlekłe schorzenia, takie jak choroby serca. Dodając do planu treningowego kilka ćwiczeń redukujących stres, możesz zmniejszyć negatywne skutki napięcia, które nagromadziło się w twoim organizmie. Dzięki temu twoje treningi szybciej przyniosą rezultaty, a twoje ciało łatwiej dojdzie do siebie po wyczerpującym wysiłku.

Wszystkie z niżej przedstawionych ćwiczeń powodują wydzielanie endorfiny, która pomaga wyeliminować stres i działa relaksująco na mózg, zmniejszając w ten sposób odczuwane napięcie.

Kickboxing lub boks

Uprawianie kickboxingu cieszy się coraz większym zainteresowaniem, ponieważ pozwala szybko poprawić formę. Jego dodatkową zaletą jest to, że kilka minut ćwiczeń wystarczy, żeby organizm zaczął wydzielać ogromne ilości endorfiny. Jeśli nie kickboxing, do wyboru masz jeszcze wiele innych stylów: jujitsu, taekwondo, kung fu, judo czy karate — przejdź się na kilka różnych treningów, żeby sprawdzić, które najbardziej ci odpowiadają.

Tego rodzaju ćwiczenia poprawiają elastyczność i szybkość ruchów, dlatego jeśli chcesz udoskonalić się w tych obszarach, kickboxing jest idealnym rozwiązaniem dla ciebie.

Intensywny sprint

Biegi krótkodystansowe to kolejny sposób na to, żeby szybko uruchomić wydzielanie endorfiny przez organizm. Trening interwałowy łączący szybki sprint z krótkimi spacerami przyspieszy twoje tętno, poprawi krążenie, zwiększy pobór tlenu i zmniejszy odczuwany stres. Wielu ludzi potwierdza, że wysoka intensywność tego rodzaju treningu kardio wspaniale pomaga rozładować złość. Jeśli więc ta emocja jest głównym źródłem twojego stresu, powinieneś wybrać biegi sprinterskie.

Aby osiągnąć lepsze wyniki, wykonuj sesje o wysokiej intensywności przez 15 – 20 minut. Poszczególne interwały powinny trwać od 30 do 60 sekund. Najlepiej, jeśli będziesz wykonywać treningi sprinterskie o innej porze dnia niż sesje podnoszenia ciężarów na siłowni — lub w ogóle w inny dzień.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (2) / skomentuj / zobacz wszystkie

40 +
02 czerwca 2014 o 20:43
Odpowiedz

Polecam Aikido .

~40 +

02.06.2014 20:43
arion
20 sierpnia 2013 o 13:36
Odpowiedz

moge polecać tai chi,w dobrym wydaniu łaczy wiele opisanych elementów,ale mimo pozornej ,,łatwości" wymaga zaangażowania;

~arion

20.08.2013 13:36
1

Gorące tematy

facebook