Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Chcesz przytyć? Oto skuteczne sposoby na zdrowe przybranie na wadze

Sylwetka

Kiedy szukamy skutecznych diet czy porad na temat zdrowego odżywiania się, zazwyczaj chodzi nam o wiedzę na temat tego, jak bezpiecznie zrzucić zbędne kilogramy. Tymczasem wśród nas jest sporo osób, które natura obdarzyła tak sprawną przemianą materii, że mają one prawdziwy problem z... przybraniem na wadze. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Tagi: dieta , waga , dieta dla mężczyzny po 40. , dieta na masę

dieta na przytycie
Co jeść, żeby przytyć?

Jeśli problem z niemożnością przybrania na wadze dotyczy ciebie, to z pewnością zauważyłeś już, że jest ci trudniej niż innym osiągać wymarzone efekty na siłowni. Jesteś ektomorfikiem, czyli osobą bardzo szczupłą, która mimo wielu podejmowanych prób nie może przytyć. Jednak nie powinieneś tracić nadziei. Są diety i sposoby na to, byś także ty mógł cieszyć się zdrowym, niewychudzonym ciałem:

1. Odstaw fast-foody i słodycze

Wielu facetów, którzy mają problem z przybraniem na wadze, próbuje stosować – wydawałoby się – najskuteczniejszą metodę i sięga po tłuste i wysokokaloryczne fast-foody oraz słodkie i słone przekąski.

Nic bardziej błędnego. Jest to jedzenie, które na krótszą metę nie da żadnego oczekiwanego efektu, a w dłuższej perspektywie czasowej rozwinie jedynie tkankę tłuszczową i zdemoluje równowagę biologiczną organizmu.

Jedzenie tego typu jest fatalnie zbilansowane, co oznacza, że żywiąc się nim nie dostarczysz organizmowi ani niezbędnych do życia elementów, ani tak naprawdę nie zaspokoisz głodu. Zamiast dodatkowych kilogramów otrzymasz jedynie cukrzycę i nadciśnienie.

2. Ogranicz nikotynę i kofeinę

O szkodliwości palenia słyszał już chyba każdy, więc nie ma sensu, by tu znowu powtarzać informacje na temat jej zgubnych skutków. Kofeina aż tak szkodliwa nie jest (ma wręcz wiele pozytywnych właściwości), ale akurat w tym przypadku działanie obu tych substancji będzie podobnie zgubne: wypłukują one z organizmu niezbędne minerały oraz przyspieszają przemianę materii, co po prostu przeciwdziała tyciu. Jeśli chcesz zatem zyskać kilka dodatkowych kilogramów – wyeliminuj lub ogranicz palenie, a także pij mniej kawy.

3. Jedz regularnie wysokokaloryczne posiłki

Żeby wymusić na własnym organizmie prawidłową przemianę materii, należy jeść przynajmniej 5-6 posiłków dziennie, we w miarę równych odstępach czasu. Pamiętaj, by między posiłkami nie było nigdy więcej niż 4 – 5 h przerwy. Najlepiej, aby w ciągu dnia były 3 posiłki obfite i 2 - 3 mniejsze objętościowo, uzupełniające.

4. Węglowodany – najważniejszy składnik diety

Jeśli chcesz przytyć, węglowodany, najlepiej te złożone, powinny stanowić minimum 60% twojej dziennej diety. Na posiłki powinny się składać zarówno produkty pełnoziarniste – takie jak chleb razowy, razowe makarony, kasze itp., jak i z mąki oczyszczonej – białe pieczywo, makaron oraz ziemniaki.

Oczywiście produkty razowe są zdrowsze – zawierają więcej błonnika oraz witamin. Nie unikaj też potraw mącznych, takich jak kluski, pierogi czy kopytka.

Z węglowodanów prostych, które też są organizmowi potrzebne, najlepiej wybrać owoce i soki przecierowe z bananów czy winogron.

5. Pełnowartościowe białko

By te dodatkowe kilogramy, które chcesz zyskać, były zdrowe, konieczne jest rozszerzenie diety o produkty białkowe. Jedz więc zatem rozmaite twarożki, ser żółty, kefiry, jogurty, pij maślankę. Jeśli chodzi o produkty mięsne, to najlepiej będzie, jeśli wybierzesz te, które nie mają zbyt dużej zawartości szkodliwego tłuszczu, takie jak indyk, kurczak, chude mięso wieprzowe, dziczyzna (np. królik) oraz nietłuste ryby (choćby dorsz, mintaj, morszczuk lub pstrąg).

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty