Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

25 rad dotyczących dobrej formy, treningu i odchudzania

Sylwetka

Trafiam na takie złote myśli w różnych źródłach i zapisuję je sobie. Zebrało się ich sporo, więc postanowiłem wszystkie umieścić w jednym artykule – niech posłużą także wam. A jeśli macie własne złote zasady czy wskazówki, które pomagają wam w utrzymaniu formy i motywacji – koniecznie dodajcie je w komentarzach!

Tagi: dieta dla faceta , dieta odchudzająca , dieta dla faceta po 40 , trening faceta po 40. , trening odchudzający

Sylwetka 25 rad dotyczących dobrej formy, treningu i odchudzania

1. Nie poddawaj się

„Jeśli pokonasz mnie dziś, wiedz, że wrócę jutro.” Ta myśl powinna ci przyświecać, jeśli chcesz być silniejszy lub lepiej wyrzeźbić brzuch. Musisz być wytrwały i nigdy się nie poddawać. Jeśli myślisz pozytywnie i ciężko pracujesz, osiągniesz wszystko, czego pragniesz.

2. Zadbaj o paliwo przed treningiem

Bez sensownej diety daleko nie zajdziesz. Popatrz na zawodowych kultrystów. Ich dieta składa się głównie z jajek, kurczaka, ryb, bananów, jabłek, migdałów, kakao, rodzynek, jagód goi, chleba żytniego, makaronu, kuskusu, ziemniaków, warzyw na parze i sałatek – z awokado, pomidorów, brokułów i zielonych warzyw liściastych. Nic smażonego, wszystko tak naturalne, jak się da. Piją też w ciągu dnia mnóstwo wody.

3. Dawaj dalej!

Kiedy masz nad sobą (wyciskając) 140 kilo, jest taki krótki moment zawahania. Albo naprawdę wkurzysz się na ten ciężar, albo poprosisz partnera o pomoc. To jest właśnie ten moment – każdy facet, który to czyta, będzie wiedział, o co mi chodzi – bądź NAPRAWDĘ wkurzony. Próbuj dotrzeć do tego etapu każdego dnia, gdy trenujesz. I dawaj dalej.

4. Rzuć napoje gazowane

Nie pij takich rzeczy. Ogranicz się do wody. Sposób odżywiania jest naprawdę ważny. Im zdrowiej jesz, tym lepsze wyniki osiągasz na treningach.

5. Trenuj wydajnie

Możesz biegać na siłownię sześć, siedem razy w tygodniu, jeśli masz za dużo wolnego czasu. Możesz trenować godzinami codziennie i nie zauważyć żadnych rezultatów, jeśli się nie zaangażujesz. Kiedy trenujesz, twoje ciało jest jak laska dynamitu. Możesz ją dźgać ołówkiem do znudzenia, ale nigdy nie wybuchnie. Jeśli raz walniesz ją młotkiem – bum! To właśnie powinieneś zrobić. Bądź konkretny. Trenuj mocno 40 minut, zamiast szwendać się bez sensu przez półtorej godziny.

6. Zjadaj mnóstwo białka

Zwykle podejmujemy złe żywieniowe decyzje, kiedy jesteśmy głodni, a w kuchni nie ma nic zdrowego. Ustrzeż się zbaczania z dietetycznej drogi, zaopatrując się w mrożone, oprawione krewetki. Kiedy wrzucisz je na patelnię, będą gotowe w ciągu minuty lub dwóch. Są świetnym źródłem chudego, niskokalorycznego białka. Piersi z indyka, grillowany kurczak i jajka na twardo to także dobre przekąski, które warto mieć pod ręką.

7. Jedz bezglutenowo

Roważ bezglutenową dietę, robiąc sobie od niego najpierw dwutygnodniową przerwę. Potem znów go włącz do diety i sprawdź, jak się czujesz. Jeśli będziesz miał wrażenie, jakbyś był na solidnym kacu – oznacza to, że twój organizm nie radzi sobie najlepiej z glutenem. Zaufaj sobie. Jeśli widzisz, że jakaś dieta przynosi ci korzyści – trzymaj się jej. Słuchaj swojego ciała i rób to, co dla niego najlepsze.

8. Rzeźb mięśnie brzucha w kuchni

Wiele osób myśli, że sześciopak buduje się przez niezliczone brzuszki i głodówkę. To nieprawda. Większość pracy załatwiasz we własnej kuchni. Oto, jakie produkty powinieneś włączyć do swojej diety:

  • Ryby
    Są nie tylko pełne zdrowych tłuszczów, ale także nie zawierają węglowodanów, a w dodatku mają mnóstwo białka.
  • Jajka
    Żółtka mają złą prasę, ale to one zapewniają zdrowy tłuszcz niezbędny dla mózgu. Dają uczucie sytości i świetnie łączą się z kolejnym produktem wspaniałym dla mięśni brzucha – owsem.
  • Owsianka
    Owsianka bez dodatków daje twojemu organizmowi energię do przejścia przez ciężkie treningi. Energia ta powoli i łagodnie przenika do twojego organizmu, tak, byś nie doświadczał jej nagłych wzrostów i spadków.
  • Quinoa
    To jeden z lepszych dodatków do np. ryby z warzywami. Nie potrzebujesz jej dużo, by się nasycić – możesz ją zjeść też rano, do jajek. Zapewnia błonnik, dobre węglowodany i białko, przez co jest nieodzowna, jeśli chcesz mieć mnóstwo energii i zobaczyć swoje mięśnie brzucha.

9. Jedz winogrona

Zielone winogrona to świetna, szybka przekąska po treningu. Stanowią dobre źródło elektrolitów, które pozwalają zachować równowagę płynów i odpowiednie funkcjonowanie mięśni. Zamroź garść winogron w torebce i sięgnij po nie po treningu – to szybka, odświeżająca, mrożona przyjemność.

10. Nie przesadzaj

Żeby chudnąć, biegając, nie trzeba wcale biegać dłużej lub intensywniej. Trzeba biegać mądrzej. Przesadzanie z treningiem nie jest najlepszym sposobem na przyspieszenie spalania tłuszczu. W rzeczywistości rzadsze i mniej intensywne bieganie może być kluczem do chudnięcia. Jeśli na przykład biegając nie tracisz na wadze tyle, ile byś chciał, może to oznaczać, że za bardzo się starasz: możesz mieć tendencję do biegania tak intensywnie, jak się da, przy każdym treningu. Jednak odpoczynek i regeneracja są kluczowe, dzięki nim organizm odbudowuje się i staje się silniejszy – a właśnie wtedy zwykle dochodzi do istotnej utraty wagi. Jeśli więc dawałeś z siebie wszystko, zrób sobie tydzień na odpoczynek i regenerację, biegając o 50% mniej niż zwykle.

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (2) / skomentuj / zobacz wszystkie

Davv
22 maja 2018 o 11:59
Odpowiedz

Punkt 2: Zadbaj o paliwo - makaron.
Punkt 11: Uporządkuj spiżarnię - makaron.

~Davv

22.05.2018 11:59
patryk42
31 grudnia 2017 o 17:46
Odpowiedz

Żeby zacząć się odchudzać, to najpierw trzeba odnaleźć sensowną motywację. Moją jest moja kobieta, dla której chcę być atrakcyjny. Dlatego nigdy nie zapominam o regularnym treningu, niskokalorycznej diecie i stosowaniu iqgreen, na przyśpieszenie oczekiwanych efektów. W końcu nie można wiecznie siedzieć przed tv i dzierżyć w ręku browara.

~patryk42

31.12.2017 17:46
1

Gorące tematy

facebook
raporty
Raporty