Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

20 sposobów na lepszą formę

Sylwetka

Sylwetka 20 sposobów na lepszą formę

Codziennie zmagamy się z różnymi wyzwaniami, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Problemy w związku, konflikty z szefem czy brak pieniędzy to sytuacje, które nieraz są bardzo trudne do rozwiązania, ale potrafimy sobie z nimi radzić. Jeśli masz wystarczająco dużo siły do walki, pokonasz nawet największe problemy.

Tagi: ćwiczenia , forma , trening faceta po 40. , zdrowie faceta po 40.

Sylwetka 20 sposobów na lepszą formę

Dlatego tak ważne jest, abyś utrzymywał ciało i umysł w dobrej formie. Aby to osiągnąć, niezbędna jest właściwa dieta i regularne treningi – na siłowni, bieżni, czy na rowerze. Sztuka jednak w tym, krew, pot i łzy wylane podczas treningu przyniosły ci maksymalne korzyści. Oto 20 sposobów na to, żeby wycisnąć z treningu i sposobu odżywiania jak najwięcej dla siebie.

1. Jeśli masz nadwagę, schudnij — a jeśli niedowagę, nabierz ciała

Rozsądnie planuj swoje treningi. Typowym objawem przetrenowania jest silny ból mięśni. Są również mniej oczywiste symptomy: bezsenność, utrata apetytu, spadek wagi i przyspieszenie tętna o co najmniej 5 uderzeń na minutę (w stanie spoczynku). Ktoś, kto trenuje zbyt dużo, czuje się wypalony i często choruje. Wielu ludzi, którzy się przetrenowują, męczy się z niewielkimi infekcjami, które nie chcą minąć. Zbyt intensywny trening niszczy to, co najbardziej chcesz wzmocnić: komórki mięśniowe.

2. Regularnie stymuluj swoje mięśnie

Jeśli robisz sobie ponad 4-dniową przerwę między treningami (rodzaj uprawianego sportu jest tutaj nieistotny), twoja masa mięśniowa nigdy nie wzrośnie. Jeżeli natomiast bodźce, które dostarczasz mięśniom są zbyt słabe lub sporadyczne, nie zwiększysz swojej siły.

3. Skup się na procesie

Określając cel, który chcesz osiągnąć dzięki treningom, skup się na procesie, a nie na ostatecznym wyniku. Ostateczny wynik to na przykład: „Chcę zrzucić 7 kilo”. Aby go osiągnąć, nie musisz wcale trenować — możesz na przykład zacząć palić papierosy. Dlatego lepiej skup się na procesie. Warto podzielić go na mniejsze etapy. Oto przykłady: „Przebiegnę 30 okrążeń” albo „Zrobię dwie serie prostowania nóg przy 60-kilowym obciążeniu”. Takie cele zmotywują cię do regularnych ćwiczeń. Dzięki nim łatwiej osiągniesz pożądany rezultat.

4. Aby pokonać nudę na siłowni, przestań myśleć o treningu

Nuda sprawia, że zaczynasz się rozpraszać, ale może również zmotywować cię do intensywniejszych ćwiczeń. Czy kiedykolwiek zdarzyło ci się, że podczas ciekawej dyskusji straciłeś poczucie czasu? Byłeś tak zaangażowany w rozmowę, że zapomniałeś o bożym świecie. Tak samo może być z ćwiczeniami. Oto pomysły na odwrócenie uwagi od treningu: słuchanie muzyki, oglądanie telewizji, formułowanie w myślach treści listu. Wybierz rzeczy, które budzą w tobie pozytywne skojarzenia. Możesz nawet zastosować wizualizację. Zamiast po prostu słuchać muzyki, wyobraź sobie, że stoisz na scenie i śpiewasz swoją ulubioną piosenkę, a tłumy ci wiwatują. To doda ci sił i pozytywnie wpłynie na twoje samopoczucie.

5. Popraw swoje wyniki w bieganiu, wzbogacając trening o dodatkowe ćwiczenia

Doświadczeni biegacze uzupełniają swoje treningi o podnoszenie ciężarów. Przeprowadzono badanie, w którym osoby przebiegające ponad 10 kilometrów tygodniowo dodały do swojego planu treningowego podnoszenie ciężarów trzy razy w tygodniu. Po 10 tygodniach zbadano ich wytrzymałość — okazało się, że zużywali 3,8 procent mniej tlenu, gdy pokonywali dystans 1 mili (1,6 km) w 6,5 minuty. Gdy biegli w wolniejszym tempie (przebiegnięcie 1 mili zajmowało im 7,5 minuty), zużywali 4,5 procent tlenu mniej.

6. Spożywaj zbilansowane posiłki

Mężczyźni, którzy dużo trenują na siłowni, zazwyczaj starają się spożywać mało tłuszczów i dużo białek, ale często brakuje im wiedzy na temat wartości odżywczej poszczególnych produktów. Nie możesz się głodzić. Jedz węglowodany, ponieważ są

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie

Gorące tematy

facebook