Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Volkswagen T-Roc - mniejszy brat Tiguana

Samochody
|
12.04.2018

Lubisz SUV-y, ale auto wielkości Volkswagena Touarega czy Tiguana jest dla ciebie za duże? Świetnie się składa, marka z Wolfsburga właśnie wprowadziła na rynek najmniejsze auto tego typu. T-Roc, bo tak się nowość nazywa, uzupełni gamę VW w tym niezwykle modnym ostatnio segmencie. T w nazwie nie jest przypadkowe, właśnie na tę literę zaczynają się nazwy wszystkich SUV-ów VW. T-Roc nie kończy ofensywy niemieckiego koncernu, wkrótce do rodziny dołączy także najmniejszy model – T-Cross.

Tagi: test samochodu

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc

Tak naprawdę już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z Volkswagenem. Podobnie jak w innych modelach wygląda grill i reflektory. Jednak, gdy spojrzymy niżej, zauważymy nietypowe światła LED do jazdy dziennej – należą one do wyposażenia standardowego wszystkich odmian T-Roca.

Z boku nowy SUV przypomina nieco nową generację Polo, z którym jest zresztą mocno spokrewniony. Widać także podobieństwo do Audi Q2. W tym akurat nic dziwnego, w końcu oba samochody należą do tego samego segmentu i mają wspólne rozwiązania techniczne. Mimo wyraźnego pochylenia tylnej klapy udało się wygospodarować sporo miejsca na bagaż – 445 litrów. To lepszy wynik niż u konkurencji. Także wewnątrz cztery osoby będą czuły się swobodnie, to z kolei zasługa sporego rozstawu osi.

Volkswagen T-Roc przód
Volkswagen T-Roc

Wygodnie i bezpiecznie

O to, by pasażerowie czuli się komfortowo, zadba bogate wyposażenie niedużego SUV-a. Nawet bazowa odmiana, nazwana po prostu T-Roc, nie ma się czego wstydzić. Seryjnie są w niej montowane klimatyzacja, radioodtwarzacz z dużym, kolorowym ekranem, elektrycznie sterowane szyby także z tyłu, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, czujnik deszczu czy czujnik zmierzchu.

O bezpieczeństwo z kolei odpowiedzialne są m.in. seryjny w każdej odmianie system Front Assist, który monitoruje przestrzeń przed samochodem i ostrzega kierowcę w sytuacji, gdy dystans do poprzedzającego nas auta na drodze niebezpiecznie się zmniejszy. System „umie” także zauważyć pieszych przed autem i zahamuje w sytuacji, gdy podczas jazdy w miejskim korku kierowca nie zareaguje na zmieniającą się sytuację na drodze.

Volkswagen T-Roc deska rozdzielcza
Volkswagen T-Roc deska rozdzielcza

Lista opcji jest imponująca, także jeśli chodzi o elementy podnoszące bezpieczeństwo. T-Roca w wersji Premium można doposażyć (gratis!) w pakiet drogowy, w którego skład wchodzą systemy Blind Spot, wykrywające pojazdy w martwym polu lusterek, Rear Traffic Alert, który pomaga podczas wyjeżdżania z prostopadłych do drogi miejsc parkingowych i Light Assist – czujnik automatycznej zmiany świateł z drogowych na mijania i odwrotnie.

A jeśli zdecydujemy się na T-Roca w wersji Premium ze skrzynią DSG, w bezpłatnym pakiecie dostaniemy także Traffic Jam Assist, czyli asystenta jazdy w korku oraz Emergency Assist. W obu przypadkach elementem pakietu są także składane boczne lusterka.

Wysoki poziom bezpieczeństwa to, poza wyposażeniem, zdane na piątkę testy zderzeniowe. T-Roc został przebadany przez organizację Euro NCAP i nie tylko zdobył maksymalną notę pięciu gwiazdek, to okazał się najlepszy z testowanych w 2017 małych SUV-ów i może pochwalić się nagrodą Best in class.

Prawie jak GTI

Mieliśmy okazję jeździć nowym SUV-em VW w najmocniejszej wersji. Dwulitrowy silnik o mocy 190 KM przekazuje napęd na cztery koła za pośrednictwem siedmiostopniowej skrzyni DSG. Już sucha liczba koni mechanicznych jest imponująca, żaden z rywali nie może pochwalić się podobnymi parametrami. Szczerze mówiąc, gdyby Volkswagen zdecydował się dodać do oznaczenia modelu literki GTI, nie byłoby w tym wiele przesady. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 216 km/h. Producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 6,8 l/100 km. Przy odrobinie samozaparcia może nawet uda się uzyskać taki wynik. Tylko po co wówczas kupować najmocniejszego SUV-a w segmencie? Przy normalnym traktowaniu pedału gazu auto zużywa nieco ponad 8 l benzyny na 100 km/h. To wciąż rezultat przynajmniej akceptowalny.

Poza dobrymi osiągami warto podkreślić znakomite wygłuszenie wnętrza. Nawet podczas jazdy z prędkościami autostradowymi, 130-140 km/h można swobodnie rozmawiać bez konieczności podnoszenia głosu.

Volkswagen T-Roc widok z boku
Volkswagen T-Roc

Oczywiście w cenniku znajdziemy także inne odmiany – benzynowe 1.0 115 KM i 1.5 150 KM, a także turbodiesla 2.0 TDI 150 KM (wkrótce dołączy do niego także 1.6 TDI 115 KM). Dwie najmocniejsze wersje są wyposażone w skrzynię DSG i napęd na cztery koła, który – jak mogliśmy się przekonać – sprawuje się znakomicie.

Kierowca ma do wyboru cztery tryby pracy układu napędowego – Street, Snow, Offroad i Offroad Individual. Dodatkowo można wybrać tzw. profil jazdy, czyli zmieniać ustawienia skrzyni biegów, wspomagania, zawieszenia, tempomatu, a także klimatyzacji.

Volkswagen T-Roc: dane techniczne

Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 190 KM Premium

  • Silnik benzynowy, turbodoładowany
  • Pojemność skokowa: 1984 cm³
  • Moc: 190 KM/4180-6000 obr./min
  • Moment obrotowy: 320 Nm/1500-4180 obr./min
  • Skrzynia biegów: dwusprzęgłowa, 7-biegowa
  • Napęd: 4x4
  • Hamulce (przód/tył): tarczowe, wentylowane/tarczowe
  • Zawieszenie (przód/tył): kolumny McPherson/wielowahaczowe
  • Rozmiar opon 225/40 R19

Masy i wymiary

  • Nadwozie: 5-drzwiowy hatchback
  • Masa własna/ładowność: 1495/570 kg
  • Długość/szerokość/wysokość: 4234/1819/1573 mm
  • Rozstaw osi: 2590 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa: 55 l
  • Pojemność bagażnika 445/1237 l

Osiągi

  • Przyspieszenie 0–100 km/h: 7,2 s
  • Prędkość maksymalna: 216 km/h
  • Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany): 8,5/5,8/6,8 l/100 km
  • Cena: 130 590 zł

Plusy:

  • Świetnie wyciszone wnętrze
  • Mocny, dynamiczny silnik
  • Seryjny napęd na cztery koła
  • Przestronne wnętrze
  • Bardzo dobra jakość montażu elementów wnętrza
  • Bogate wyposażenie standardowe, także z zakresu bezpieczeństwa

Minusy:

  • Brak możliwości wyboru najmocniejszej wersji silnikowej w innych odmianach wyposażenia

Witold Blady

Wejdź na FORUM!
Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (0) / skomentuj / zobacz wszystkie