Strona używa cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na używanie cookies, zawsze możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce internetowej. Polityka Cookies Akceptuję

Test: Volvo XC70

Samochody

Samochody Test: Volvo XC70

Volvo już w drugiej połowie lat 90-tych produkowało podwyższoną wersję swojego flagowego kombi. Znacznie później niszę tą wychwyciło Audi ze swoim Allroadem, który bazował na ówczesnym A6. Przez długi czas te dwa modele były dla siebie właściwie jedyną konkurencją.

Samochody Test: Volvo XC70

Pomysł na samochód według mnie całkiem niezły. Zarówno wszystkie generacje XC70-tki, jak i Allroadów, to udane samochody. Prowadzą się nieźle, są mega-pakowne i wygodne, do tego bardzo luksusowe. Czy obecne wcielenie XC70 podtrzyma tę dobrą opinię?

Na pierwszy rzut oka widać, że ten model jest bezpośrednią kontynuacją swoich poprzedników. XC70 ma te charakterystyczne kanciaste kształty, połączone z plastikowymi, czarnymi osłonami z każdej strony i podwyższonym zawieszeniem. To bardzo dobrze, bo charakterystyczne samochody powinny nimi pozostać wraz z upływem lat. Samochód jest duży, a jego rozbudowane osłony i „wielokolorowość” tworzą wrażenie jeszcze większego "napompowania". Dobrze. Budzi respekt. Kolor karoserii zawsze jest kwestią gustu, jednak ja na pewno wybrałbym właśnie ten sam, który miał testowy egzemplarz. Jak dla mnie pasuje idealnie. Odradzam czarny, gdyż zlewa się z plastikowymi osłonami i nie ma efektu.

18-calowe felgi aluminiowe w modnym kolorze "magnesium-grey" wydają się idealnie pasować do tego auta. Podobnie jak jasne, bardzo luksusowe wnętrze w kolorze kremowo-kawowym. Trzeba podkreślić, że wersja testowa to właściwie model o najbogatszej możliwej konfiguracji, w wersji "inscription". Dzięki temu wszystkie materiały są najwyższej jakości, a ich dotykanie sprawia po prostu przyjemność. Mam również wrażenie, że wytrzymają próbę czasu. Podłokietnik i kierownicę pokryto skórą o niespotykanej w tej klasie jakości. Nie zdziwię się, jak okaże się, że wiele osób nie dotykało jeszcze tak dobrej jakości materiałów w samochodzie. Nawet w bagażniku. Co ważne w tym segmencie samochodów, ów bagażnik jest po prostu ogromny i bardzo ustawny. Fotele z kolei są bardzo mięsiste i obszerne. Siedzi się bardzo wygodnie. Ma się wrażenie, jakby fotel kierowcy stworzony był właśnie dla nas.

Samochód posiada oczywiście zintegrowany system obsługi nawiewów, nawigacji, systemu grającego oraz wielu innych funkcji – wszystkie zgromadzone są na wspólnym wyświetlaczu na środku deski rozdzielczej. Wszystko działa dobrze, jednak obsługa nie jest bardzo intuicyjna. Trzeba się przyzwyczaić. Z kolei system grający jest z najwyższej półki. Ma tę ciekawą

Linki artykułu
Kopiuj link:
Skopiowano do schowka

Wklej link na stronę:
Skopiowano do schowka

 

Komentarze (4) / skomentuj / zobacz wszystkie

handal
20 czerwca 2013 o 22:58
Odpowiedz

a ja mam na placu w firmie xc70 2,4 benzyna automad 4awd 2002r i A6 Allroad 2,5tdi quatrro 180km BAU 2004r, więc jestem tym po 40-te, który może porównać, i sorry, ale volvo cx70 może się schować do A6 :) pod względem trakcji w zakrętach i pod względem audio i pod względem wykończenia i materiałów :)
pozdrawiam

~handal

20.06.2013 22:58
typeR
20 czerwca 2013 o 15:19
Odpowiedz

MIałem przyjemność pojeździć tym modelem i jestem pod mega wrażeniem. Nie mam nic do zarzucenia, nawet na siłe, tam wszytsko jest idealne.

~typeR

20.06.2013 15:19
wh
20 czerwca 2013 o 13:23
Odpowiedz

Cała piękna prawda o Volvo !!! Z OLBRZYMIĄ przyjemnością zamieniłbym moje Volvo 850 w sedanie na XC70, tylko dla kombi i 4x4. Pozostaje portfel .... :) - albo sponsorzy

~wh

20.06.2013 13:23
Marek
06 czerwca 2013 o 23:36
Odpowiedz

Ciekawe auto, wygląda na solidne, gdybym miał grubszy portfel kupiłbym :)

~Marek

06.06.2013 23:36
1

Gorące tematy

facebook